Hoppa till innehåll
Anime.se

Queen - störst någonsin?


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

Det mest udda och roliga med Queen var att de kunde växla mellan synthpop, musikal, opera, hårdrock och allt där emellan och ändå kunde få det att funka på något konstigt sätt. Annars så finns det många band som har varit mer inflytelserika och bättre. Är inget fan men tycker de kan vara okej att lyssna på ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i musikvideon till "The show must go on" har dom åkte med en helikopter över publiken o filmat dom och det är j*vligt många där.

Vad jag tänkte på när jag skrev att det finns band som haft större inflytande är att om musiker ombes lista sina största influenser så har band som Led Zeppelin, Deep Purple, Kiss, Beatles, Black Sabbath, Rolling Stones m.fl större benägenhet att nämnas än Queen även om de också dyker upp ibland.

Och det var naturligtvis min åsikt jag gav med att det finns bättre band. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Störst på vilket sätt kan man ju också fråga sig ;)

The Beatles fick hursomhelst sitt publikrekord (alltså flest folk på en och samma konsert) av Led Zeppelin. Men Beatles sålde fler skivor, får nog sägga att The Beatles är det största pop-bandet genom tiderna, eftersom dom har påverkat så mycket. Modernare popband som Roxette och sånt som sålt ännu fler skivor håller jag inte för "större".

 

De flesta känner till Queen, och vissa låter är jävligt bra, men jag tror jag gillar Led Zeppelin bättre om man ska välja bland de gammla rock-banden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Queen är stabilare än Led Zeppelin, alla låtar är bra! Led Zeppelin har dock gjort vissa topplåtar, te.x en som jag skulle kunna säga att det är en av de bästa låten genom tiderna, nämligen Stairway To Heaven. Kashmir är också en väldigt bra låt. Queenlåtarna är som jag sa väldigt jämna, men för att nämna några "bättre" låtar så kan jag säga "I Want To Break Free" och "Killer Queen", men det är bara min åskit, så det så! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
tycker att Queen är fullt dugliga, men håller mej mer till Hammerfall :)

 

jo jag gillade också hammerfall ett tag tills jag upptäckte att deras musik (inte sångaren, utan musiken i låtarna) nästan alltid låter likadant utom det att dom spelar lite högre/lägre toner på den delen. fast det finns fortfarande en del låtar kvar på listan faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Det sjuka är att deras största låtar är de tristaste. "We will rock you" och "we are the champions" är bland de sämre bandet gjort.

 

jag diggar deras tidigare material: "Seven seas of rhye", "Stonecold crazy" och "Keep yourself alive" är ju så underbart sköna. "Bohemian Rhapsody" är såklart skitbra också. Äsch, det mesta de gjort är bra! Men främst de första 5-6 skivorna och den näst sista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...