Hoppa till innehåll
Anime.se

"Piano" visas på Barnkanalen


Marcus
 Share

Rekommenderade inlägg

miunomura.jpg

 

Satt och zappade mellan kanalerna igår kväll och av en ren tillfällighet hamnade jag på SVTs "Barnkanalen" liten innan klockan var 19:30. Såg då att det var någon anime som startade och lyckades via deras text-tv ta reda på att det rör sig om den 10 avsnitt långa "Piano"

 

Avsnitten är textade. Så ingen dubbning.

 

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1833

 

http://piano.rightstuf.com/

 

Första avsnittet visades igår och enligt SVTs tablå på deras hemsida är det ett nytt avsnitt varje dag klockan 19:30

 

Startade Onsdag 8/7 och slutar Fredag 17/7

 

Den kommer säkert även visas i repris framöver, då SVT är duktiga på att reprisera det dom köpt in om nu någon vill se hela serien från början. Dock tyckte jag inte det hände så mycket i det första avsnittet utan att man kan följa med från avsnitt 2 och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast lite konstigt val av serie kan man tycka.

Minst sagt. Alltså allra, allra minst sagt. Vad tänkte dom när dom valde visa Piano? Kommer det få någon ny person att bli intresserad av anime?

 

Annars är det väl ett trevligt initiativ ifs, men Piano? My god...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast lite konstigt val av serie kan man tycka.

Minst sagt. Alltså allra, allra minst sagt. Vad tänkte dom när dom valde visa Piano? Kommer det få någon ny person att bli intresserad av anime?

 

Annars är det väl ett trevligt initiativ ifs, men Piano? My god...

Den kanske var billig att köpa in (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast lite konstigt val av serie kan man tycka.

Minst sagt. Alltså allra, allra minst sagt. Vad tänkte dom när dom valde visa Piano? Kommer det få någon ny person att bli intresserad av anime?

 

Annars är det väl ett trevligt initiativ ifs, men Piano? My god...

*kollar på Volblas animelista*

 

...hahah, så illa alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kändes lite... tja. slö. Slice of life kanske? Och det är ett stuk jag aldrig haft något till övers för.

 

Kul att de vågar visa lite animé dock.

 

 

Edit:

Kollade också volbas lista. Dropped. Fate stay night :surprised:

Hoppsan. jag tappade något. förtroendet för volbas smak.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast lite konstigt val av serie kan man tycka.

Minst sagt. Alltså allra, allra minst sagt. Vad tänkte dom när dom valde visa Piano? Kommer det få någon ny person att bli intresserad av anime?

 

Annars är det väl ett trevligt initiativ ifs, men Piano? My god...

*kollar på Volblas animelista*

 

...hahah, så illa alltså?

Jag skrev väl en kort review av den. "Ointressanta karaktärer i en ointressant story", och det är i stort sett allt jag har att säga om den :P

 

Kollade också volbas lista. Dropped. Fate stay night Shocked

Hoppsan. jag tappade något. förtroendet för volbas smak.

Wink

Hade jag inte redan sagt varför jag droppade den? Får leta upp en fsn-tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Jo, kul att SVT visar framfötterna på vissa fronter. De har även mer och mer börjat lyfta fram e-sport vilket inte direkt har synts så mycket i svensk TV. Visst, vi är långt från länder som Korea som har ett flertal kanaler som enbart sänder e-sport och naturligtvis långt ifrån Japan med all TV-sänd anime, men ett steg i sänder. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett något om e-sport på SVT eller någon annan kanal på ett bra tag. Sedan är det tråkigt att alla program som handlar om spel och/eller datorer, konsoller andra saker inom och lite lätt utanför området har lagts ner väldigt fort.

 

Så vad är de jag har missat om de lyft fram e-sport?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var SVT Play, inte själva TV-kanalen, som exempelvis rapporterade från CS-slutspelet på DreamHack med reportrar som faktiskt var någorlunda insatta och som inte var där för att ställa frågor som "ööhh, hur känns det att tävla i en sak som datorspel" eller "vad tycker dina föräldrar om att du spelar så mycket datorspel". Du har rätt i att man i "svensk TV" inte har sett något särskilt. Jag borde ha formulerat mig annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

är inte barnkanalen för barn mellan 1-4 år ?

känns lite dumt å lägga upp en anime för lite äldre tittare.

 

Inte mot sen eftermiddag då de brukar köra sina olika "ungdomssatsningar", vilka i barn-tv-språk innebär barn i åldern 6-12 eller något.

 

Dunno hur det var med Piano, men nästan all anime jag kan tänka på som sänts i Barnkanalen har alltid gått den sista halvtimmen av kanalens sändningstid (som vid 18:00 övergick till Kunskapskanalen) eller så. Minns speciellt att Kaleido Star ingick i Bobster som kördes mellan 17-18, och rådfrågar man Wikipedia så har de följande att säga om saken:

 

Bobster var ett programblock för ungdomar som sändes varje dag från 2006 fram till 2010 i SVT 1 och SVT B. Det var tänkt som ett Bolibompa riktat till äldre barn.[1] I Bobster visades TV-serier och TV-program blandat med inslag direkt från SVT-studion i Malmö. Programledare var Malin Olsson, Suuz Naffah, Jesper Rönndahl, Amelie Nörgaard och Ola Selmén.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...