Hoppa till innehåll
Anime.se

Ska köpa " Princess Monoke" inom kort


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har UK-versionen, men jag blev mycket besviken för texten var jätteskum, ibland det stod text men de sa inget. Sedan testade jag att se den på engelska med text, och då märkte jag att texten var identisk med vad de sa, och i den engelska versionen hade de lagt till repliker. Jag har inte ens orkat se hela filmen pga av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har UK-versionen, men jag blev mycket besviken för texten var jätteskum, ibland det stod text men de sa inget. Sedan testade jag att se den på engelska med text, och då märkte jag att texten var identisk med vad de sa, och i den engelska versionen hade de lagt till repliker. Jag har inte ens orkat se hela filmen pga av det.

 

Samma version som jag har :(... Det är så jä*la nonchalant av de som gav ut den att inte orka göra två textöversättningar utan bara köra med den engelska dubb-subben på båda att jag inte vet vad jag ska säga >:) ... mer än att filmen är mycket bra om än inte Miyazakis bästa..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svårt att säga, jo jag fick huvudvärk av textningen, och jag känner inget direkt älskande av filmen när jag tänker tillbaks. Men det är en bra film när man håller på att kolla, men jag tycket nog att historien känns lite...svår sammanhängande utan bakgrundsförklingar för vissa saker.. vad vet jag, det är sent, köp filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De brittiska och amerikanska utgåvorna har så kallade dubtitles, vilket innebär att de helt sonika fört över dialogen från den amerikanska dubben till textremsorna. Ingenting jag föredrar, då det innebär att det både blir mycket och krånglig text som ofta känns ganska opassande.

 

Den japanska utgåvan lider vad jag vet inte av detta. Visserligen har jag ej sett den själv, någon som har kanske kan upplysa oss?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dubben är ju riktigt sjysst, ser knappt något att klaga på. Billy bob thornton gör verkligen sitt. Det enda som låter lite fjoskigt är när kärleksförklaringarna kommer, det skär i örat som ett rakblad.
Bättre de än att Jack Nicholson ,John Goodman, Jeff Goldblum, Geroge Clooney lånade ut rösten :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har UK-versionen, men jag blev mycket besviken för texten var jätteskum, ibland det stod text men de sa inget. Sedan testade jag att se den på engelska med text, och då märkte jag att texten var identisk med vad de sa, och i den engelska versionen hade de lagt till repliker. Jag har inte ens orkat se hela filmen pga av det.

 

Samma version som jag har :(... Det är så jä*la nonchalant av de som gav ut den att inte orka göra två textöversättningar utan bara köra med den engelska dubb-subben på båda att jag inte vet vad jag ska säga >:) ... mer än att filmen är mycket bra om än inte Miyazakis bästa..

 

Jag har den också den.. Men även en amrikansk utgåva... Deras sub var inte bättre.. Fast jag måste säga att deras dubb är en av de bättre...I min åsikt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VADÅ BRA? DEN ÄR GUD DEN ÄR HELIG DEN ÄR MER ÄN BRA!!! jag hör på soundtracket varje dag... ( jag är inte galen eller besatt) ska nog göra enn module till NWN om denna fantastiska skapelse
Gör du så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas du inte kör engelsk dubbade ;)

Jag tycker nog att just den amerikanska dubben är en av de bästa jag hört.

Jag håller med dig! Den amerikanska dubben av Mononoke Hime är en av de bättre amerikanska dubbar jag hört.

 

"JAG" gillar i alla fall filmen,hade den på min lilla dator...sen kom lillskitens polare och pajjade den.

fick formulera om den och joksa,j#vla unge.

 

en bra film, köp den , om inte ladda ner den.

Bra, då kan Du passa på att köpa den istället.

Som sagt: Ladda inte ner, köp den istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...