Hoppa till innehåll
Anime.se

Bootleg-varning


b8q
 Share

Rekommenderade inlägg

Hur vet ni att det är bootlegs?

 

Ta en titt på det ord jag strykit under nedan.

 

Alla boxarna är region 0, de funkar alltså på

alla DVD-spelare. Alla boxar är helt nya, aldrig

använda och FABRIKSINPLASTADE. Alla boxarna

innehåller kompletta TV-serier med alla avsnitt.

 

Om de verkligen var äkta skulle dom ha skrivit vilket land boxen kommer ifrån (det skulle iaf jag gjort).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur vet ni att det är bootlegs?

 

Som Japs sa, Region 0 är en varning, speciellt på nyare material. Sedan priset, även om det är utförsäljning är det på tok för billigt. Vidare så finns många utav serierna endast på japanska R2 DVDer, om ens det. Japanska DVDer har ytterst sällan engelsk text.

 

Fjall Raven: Illegala kopior.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just region noll/all behöver inte garanterat betyda en varning. Det finns, om än få, officiella "Region noll"-släpp. T.ex. är min amerikanska "Grave of the fireflies"-DVD region noll.

 

Kinesisk textning förekommer även det ibland tillsammans med engelsk textning, fast då är det officiella DVDer släppta i Hong Kong, om jag inte missminner mig. Då i region 3.

 

Många avsnitt på en DVD _kan_ förekomma, jag tror det var Street Fighter 2 - TV-serien som hade upp till sju episoder per DVD.

 

_MEN_, om en dvd sälj _för_ billigt, med engelsk och kinesisk textning och, ifall det är frågan om en TV-serie, de 26 episoder, eller vad det nu kan vara, kommer på 3 DVDer är det nog frågan om en bootleg. Som de DVD-boxar som finns i den inlänkade annonsen ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just region noll/all behöver inte garanterat betyda en varning. Det finns, om än få, officiella "Region noll"-släpp. T.ex. är min amerikanska "Grave of the fireflies"-DVD region noll.

 

Grejen är ju just den att region 0 förekommer så extremt sällan på nytt material att man oftast inte behöver ta hänsyn till det. Det brukar också vara ganska simpelt att kolla upp mot t.ex. rightstuf.com eller amazon för att se om utgåvan faktiskt är region 0. Det säger sig dock självt att nya serier så som Gundam Seed inte släpps på region 0 DVDer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det borde finnas nån sida med trackers så man kunde kolla upp vad som var original och bootlegs..

 

Det är ju något som man själv vet ganska säkert, men det kan behövas som "bevis" för att få bort en säljare..

jag länkade då till en massa bootlegs för att visa exempel på vad 'Video game store' sålde

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...