Hoppa till innehåll
Saya

Bra länkar att ha

Rekommenderade inlägg

Nästan fem år har gått sedan den förra tråden skrevs så det är dags för en uppdatering. Föreslå gärna fler sidor men ha reglerna i åtanke och fundera på huruvida det finns bättre sidor med samma funktion i listan.

Nyheter
Anime Nation
Anime News Network
MyAnimeList News

Information
Anime-Planet
Genshiken
MyAnimeList Database

Bilder
e-shuushu
Safebooru

Övrigt
Crunchyroll - Laglig strömmande anime. (För mer strömmande anime, se denna tråd.)
MyAnimeList - Organisera ditt animetittande och mangaläsande.
MyFigureCollection - Organisera din figursamling.

Japanska sidor
Moonphase - Allt om de senaste serierna på japansk TV.
Nico Nico Douga - Motsvarar YouTube.
Pixiv - Motsvarar DeviantArt. Guide

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

[...]

Mycket info om serier, vilka voice actors som är med i vilka avsnitt/serier

Det är för mycket fansubfokus på den sidan (den är väl till och med resultatet av någon slags önskan att indexera piratkopierad animé), så vi tillåter inte länkar till den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Vill man ha info om röstskådespelare och sånt så påstår jag nog att ANN och MAL är bättre än [...], inte minst ur sorteringssynpunkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

En ny funktion till MAL , "MAL graph", kul och se vad man gillar mest, vilka som gjort titlarna och även vilka serier man delar ut bäst betyg till.

• Uppröstad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

En ny funktion till MAL , "MAL graph", kul och se vad man gillar mest, vilka som gjort titlarna och även vilka serier man delar ut bäst betyg till.

Riktigt coolt. Det enda jag tycker är fel är att det inte alls visar "mer än vad jag behöver." Nu när jag ser vilka studier och genrer jag betygsatt högst/lägst vill jag ju också se exakt vilka serier det baseras på :3

Uppenbarligen spenderar jag mest tid med serier jag betygsätter 4/10. Jag borde kanske tänka om mina vanor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Förvånad att inte [...] är med på listan. Bästa informationssidan om du frågar mig.

Den är inte med av en anledning.

Det är för mycket fansubfokus på den sidan (den är väl till och med resultatet av någon slags önskan att indexera piratkopierad animé), så vi tillåter inte länkar till den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Den är inte med av en anledning.

Jag förmodar att det är sidan med fem bokstäver som slutar med förkortningen till "databas" ni pratar om, och får då antagligen ta bort min signatur där jag i skrivande stund länkar till min animelista.

Edit: Såg nu att ni redigerade mitt första inlägg i presentationstråden angående samma lista, så det tar jag som ett ja :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag gillade den här sidan förut som hade en utmärkt countdown över pågående seriers visiningsdagar i Japan. Men den är tydligen väck, finns det nån liknande sida som folk känner till? Kan den isf. få vara med i listan?

ca53e40c172d778f12b887d3f4a6a169.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hm, jag vet ingen piratbefriad nedräknare som sådan, men det kanske går att göra något med AnimeCalendar? Man kan få en skräddarsydd kalenderfil (ical tror jag) som det kanske går att göra nedräknare av. Eller sätt in den i kalendern på en smartphone så vet du alltid vad som sänds!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu