Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2011


Volbla
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har läst igenom listan ordentligt och snokat runt lite. Här är det jag planerar inför hösten.

 

Persona 4

Baserad på ett rpg-spel som verkar vara ett av de populäraste de senaste åren. Jag har hört folk be om en animeadaption mången gång. Var det inte på trollistan som i stort sett samlade allt önsketänkande som fanns?

 

Handlingen låter mer passande ett spel, men jag måste veta vad allt ståhej är för.

 

Kimi to Boku

Slajs of lajs med pojkar? Sign me up.

 

Shakugan no Shana 3

Jag behöver nog inte förklara.

 

Mouretsu Pirates

Så fort jag hörde "rymdpirater" hade jag redan bestämt mig. Att huvudpersonen är en snygg tjej kan bli ett minus, men jag är ganska hoppfull (som vanligt).

 

Un-Go

Mera animedetektiver? Aright~ Uppenbarligen finns ingen handling officiellt bekräftad än, men den ser någorlunda seriös ut, och namnen associerade låter lovande.

 

Jag tycker hösten låter relativt fullspäckad. Ser fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall nog se in på Ben-To den verkar likna lucky star på ploten ..

:psyduck:

Var det där ett avancerat skämt? För jag ser inte hur "fyra gymnasietjejer lever sina gymnasietjejliv" är likt "snubbe blir indragen i mystiskt spel om billiga lunchlådor". ('-' )

 

Usch, jag orkar inte tänka på hösten ännu -- jag har ju inte ens provsmakat allt från sommaren ännu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Höst säsongen ser faktiskt rätt bra ut, det finns ett par jag har hållit ögonen på. Typ, Phi Brain, den verkar vara helt i min smak, och Mirai Nikki som jag funderade på att läsa mangan av för ett tag sedan, men såg att animén var på väg. Och Fate/Zero är en självklarhet. Shana III kommer jag glutta på eftersom jag redan sett allt innan, samma med Shinryaku!? Ika Musume och den sista i min spikade lista: Working!! S2.

 

Utöver det ser jag ett par potentiella grejer.

 

Persona 4

Jag undrar om den blir som Persona -trinity soul-.

 

Guilty Crown

noitaminA + Production I.G. Handlingen verkar kul också.

 

UN-GO

noitaminA + BONES. Jag vet ingenting om handlingen, men den är nog värd ett titt.

 

Boku wa Tomodachi ga Sukunai

Jag hoppas den här kan uppfylla vad A-Channel m.m. misslyckades med. Jag vill ha mer i stuk som Seitokai Ichizon och Seitokai Yakuindomo; larv och upptåg i klubbrummet.

 

Kimi to Boku

Pojkar? Det måste ju vara flickor i förklädnad. Slajs-of-lajf med pojkar finns ju inte inom dagens animé.

(Ser fram emot.)

Chihayafuru

Den här verkar nog mest lockande av de icke-spikade, handlingen verkar indragande och jag gillar det där brandgula filtret på shoujo-bilden.

 

Gundam AGE

Gundam AGE? Moar liek Gundam underAGE. Jag är inte särskilt taggad inför den här, men ett avsnitt kan den nog få.

 

Sen har jag grejer som, typ, Tamayura som jag inte är säker på om jag vill se mer av än vad jag såg från OVA:n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Den kommer nog inte i höst. Det kan väl ta 4-6 månader från utannonsering till sändning.

Nu är sankakucomplex inte bästa källan, men enligt ett inlägg där så kommer den i Oktober. Är en bild på ett klipp ur någon japansk tidning också (som jag antar är källan).

 

Enligt animenewsnetwork så handlar det däremot om en sända utvalda avsnitt från föregående säsonger på tv igen i Oktober (Zero no Tsukaima Kessakusen), för att friska upp minnet kring storyn. Sen kommer säsong fyra under 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon fick mig att läsa om Boku wa Tomodachi ga Sukunai på mal.

 

Hasegawa Kodaka has transferred schools, and he's having a hard time making friends. It doesn't help that his blond hair tends to make people think he's a delinquent. One day, he runs into his bad-tempered solitary classmate Yozora while she's talking animatedly to her imaginary friend Tomo. Realizing that neither of them have any actual friends, they decide that the best way to alter this situation is to form a club and start recruiting.

 

That is how "Rinjinbu", The Neighbours' Club, was formed, a club specifically designed for people who don't have very many friends. As other lonely classmates slowly join their little club, they'll try to learn how to build friendships through cooking together, playing games, and other group activities. But will this group of relationship-challenged misfits really be able to get along?

Det låter ju faktiskt som det skulle kunna bli kul (om man bortser från "Uuuh. Han är blond. Han måste ha nåt fuffens för sig."), men bilden ser så väldigt, väldigt kliché och ytlig ut. Dessutom ser det ut på en annan bild som om det bara är en kille och en massa tjejer. Meeh. Ska nog kolla första avsnittet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mera higurashi? va fan?

Higurashi Kira? Ingen fara, du missar nog inget. Första avsnittet var riktigt, riktigt dåligt. Ett fanservice-avsnitt där Keiichi, polisgubben, doktorn och fotografen fantiserar om att seriens tjejer ska ha på sig åtsittande kläder och gnugga sina stjärtar mot fönster. :tireddrop:

 

Det blir nog inte som Higurashi Rei heller, som ju fick en handling efter första (fanservice)avsnittet: förhandstitten av Higurashi Kira avsnitt 2 visade att det var mer av samma skit på väg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chiyayafuru har jag länge varit nyfiken på. Jag gillar när folk som behandlas illa gör comeback och blir ännu större än vad de var tidigare. Nej, jag pratar inte om berättelsen, den vet jag ingenting om, utan författaren till mangan. Hon anklagades ju för att plagiera "den heliga kossan Slam Dunk" och mobbades ut ur branschen i ett par år med väldigt hårda ord från otakuskaran, samtidigt som båda hennes pågående serieprojekt togs ur tryck. Det var ett sånt där typexempel på att shoujomanga fortfarande anses vara mindre värt än shonendito. Gött att se att hon till och med fått sin första animeadaption nu!

 

Och så ska jag förstås ta mig en titt på Kimi to Boku, som är en helt underbar liten serie! Det är en sån där serie som gör en glad. ^^

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guilty Crown för att jag älskar redjuice karaktärsdesign. Ser fram emot att se vad Production I.G. kan göra tillsammans med den :)

 

Persona 4 eftersom jag aldrig tagit mig tiden att spela spelet... Förhoppningsvis är den tillräckligt intressant för att jag ska kunna se animen iaf!

 

Och trots den väldigt hårda kritiken Gundam AGE fått än så länge så har diskussioner som flödat i mechaklubben som jag deltar i på MAL fått mig att fundera över saken. Det finns ett väldigt intressant koncept bakom serien iaf! För att citera

 

Mobile Suit Gundam AGE takes place in the A.G. (Advanced Generation) era. As part of the resistance against UE (Unknown Enemy' date=') a mysterious for which attacks suddenly, the hero Flit Asuno uses data from the “AGE Device” given to him by his mother to develop the new mobile suit “Gundam” which is capable of evolving through battle using the “AGE System”. As the story progresses, focus shifts first to Flit’s son Asem Asuno, then to his son Kio Asuno, telling the tale of a family through three generations.

 

According to Sunrise Managing Director Yasuo Miyakawa, this series’s theme will be “three generations”. A first for Gundam, the hero will mature, have children, and the story will follow his son and then his grandson. Both adults and children will be able to enjoy this century-spanning epic story illustrating the protagonists’ maturation and the inevitable differences between generations.[/quote'] - Källa

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...