Hoppa till innehåll
Anime.se

Disney som anime


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Kalle Anka skulle nog se ganska kul ut..
Det säger ju alla, men inge film som typ "Askungen" bara för att skratta ihjäl sig :D .

 

Varför skulle man skratta ihjäl sig åt en animeversion av Askungen?

jamen för att Askungen är inte direkt roligt att se, därför blir de ännu roligare att se dne på anime :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja varför inte.. Monsters inc kanske.. nä men jag vet inte.. nån rolig film kanske. )

 

Monsters Inc. är förövrigt baserad på en manga av Yamafuji Hiromi. Ingen direkt poäng med detta, ville bara klargöra att 'Monsters Inc.' inte är 'skapat' av Disney/Pixar (jo, filmen men ni förstår poängen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Micke och Molle så klart eftersom den är lite allvarligare. Den bästa "Disney filmen" jag sett helt klart. Blir svårt att slå de svenska låtarna som "Adjö är ej för alltid" och "Bästisar".

 

I min fantasiversion tecknar Ghiblistudion, Susumu Hirasawa komponerar musik och Megumi Hayashibara sjunger.

 

Det är ju en garanterad hit, hoppas nån inflytelserik person läser det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den dag Miyazaki gör en animerad musikal så går jag och hänger mig...

 

Inte jag. Han skulle antagligen göra den på ett riktigt bra, genomtänkt sätt som man inte visste fanns.

 

Musikscenen i Mimi wo sumaseba/Om du lyssnar noga - inte "ren" Miyazaki, men han hade mycket med den att göra - påminner mig faktiskt om dvärgarnas joddelsång i Snövit. Samma härliga känsla av en avslappnad stund musik bland vänner, som man gärna själv skulle vara med i.

 

 

För övrigt tycker jag att Askungen inte alls är någon dålig film...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Musikscenen i Mimi wo sumaseba/Om du lyssnar noga - inte "ren" Miyazaki, men han hade mycket med den att göra -

Inte ren Miyazaki? Han regisserade den förvisso inte, men han skötte screenplay, storyboarden, och producerade den.

 

Jag vet. "Ren" var nog inte rätt ord, men det kändes inte het rätt att peka på den filmen som exempel på hur Miyazaki gör utan att först kvalificera ordvalet på något sätt. "Inte helt och hållet Miyazaki" borde jag kanske ha skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sång här och där som ingår i handlingen som i t ex Porco Rosso och Whisper of the Heart är det absolut inget fel på. Det är när skurken hoppar upp på ett bord och sjunger fram sina hemska planer med en doakör av sidekicks i bakgrunden samt en komplett och genomtänkt scenografi som måste tagit honom ett halvår att förbereda, det är sånt jag inte gillar.

 

Avskyn mot musikaler har nog gått i arv då min moder hatar dem tillochmed mer än vad jag gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag är ingen vän av det gängse Disney-formatet heller, förkonstlat och stelnat som det har blivit. Men jag är inte säker på om de har förgiftat genren tecknad musikal såpass att det inte går att rädda (förutom vad gäller rena parodier som South Park-filmen). Kanske har de det, kanske inte.

Men jag är nu rätt trallig och avskyr inte alls alla musikaler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...