Hoppa till innehåll
Anime.se

Japanresa - April 2012


soleher
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har inte planerat det ännu. Ska ju bara vara där i två veckor och turista runt. Jag vill försöka hinna med så mycket man kan se och göra som möjligt på den tiden. Så överös mig nu med tips om saker man kan se och göra i Japan!

 

Skulle även vilja ha tips på hotell och vandrarhem som är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rekommenderar:

 

Antar att du flyger till och från Tokyo, så:

En halv vecka i Tokyo - en vecka med JR pass - en halv vecka i Tokyo.

Med JR passet kan du åka till några av de där "obligatoriska" sevärdheterna i Kyoto, Nara, Osaka, Hiroshima, osv.

 

Fast om du är känner dig väldigt nördig så kan du skippa det och köra på två veckor i Tokyo. Första gången jag åkte var jag en och en halv månad i Tokyo (och Yokohama). Blev mycket shopping i Akihabara :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snapback.pngSceleris skrev den 20 november 2011 - 13:23:

 

Hälsa på Gogo i Tokyo och Gravskopan i Osaka och hälsa från oss!

 

 

Det ska jag försöka göra. Går det att få tag på dom så dom vet att man kommer och hälsar på? :P Besöker dom IRC fortfarande?

Ska även passa på att hälsa på Timotei när jag ändå är där.

 

Tack för tipset riyu! Ska kolla upp lite mer up JR pass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle hellre lägga tågkortspengarna på något annat, som mat och shopping. Man kan röra sig en livstid i Tokyo utan att få slut på platser att upptäcka, och om man vill leka charterturist finns det gott om sightseeing att nå via lokaltrafiken.

 

För mig som varit där förut skulle målet med ett Tokyobesök vara, för att låna de f d tyska ockupationssoldaternas ord i norska gästböcker, "gjense kjente trakter", som stationen där jag bytte tåg, "pissrännan" i Shinjuku och mitt stamfik. Vet inte hur kul det skulle vara för andra turister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...