Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Undrar om det finns någon serie där striderna inte har enorma mechas i centrum utan människor i "exoskelett" marginelt större än dem själva? Alltså, dem får styrka, lite extra "powers" och vapen men det är fortfarande på mänsklig skala.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar om det finns någon serie där striderna inte har enorma mechas i centrum utan människor i "exoskelett" marginelt större än dem själva? Alltså, dem får styrka, lite extra "powers" och vapen men det är fortfarande på mänsklig skala.

Starship Troopers? XD

 

Nämen, Bubblegum Crisis (och remakeserien Bubblegum Crisis Tokyo 2040) är rätt naturlig att rekommendera. Strait Jacket har mer magisk framtoning. Metal Fighter Miku kanske hade varit nåt. Sonic Soldier Borgman och Tekkaman Blade är kanske mer superhjältestil, men kan nämnas. Sen är det ett par mindre exoskelett i Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, men det är inte huvudpersonerna som har dem. Appleseed har också några, vill jag minnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för tipsen, tar en liten titt på det du tipsat om Sceleris även om dem inte verkar alltför bra om man ska gå på MALs betyg och recensioner...

Miku, Borgman och Tekkaman Blade vet jag inte, men Bubblegum Crisis är en kultklassiker, Strait Jacket är en hyfsad, brutal liten action-OAV, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex är en riktigt bra, politisk detektiv-scifi-actionserie. Appleseed (de nyare filmerna) var jag personligen inte förtjust i, men de är hyfsade som action... vill jag minnas. Inte så illa ändå. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jahap.. Nu skriver man här igen.

 

Nyss sett klart på Mamoru-kun ni Megami no Shukufuku wo! och nu säger jag någon serie med samma typ .GENRES, Romance / Comedy.

 

Gärna att det är en MANLIG huvudkaraktär. Men Tjej får ju ofc gärna bra: )

 

Har sett Onegai Teacher och den adra Onegai men den föll mig inte dirket I smaken som Teacher. så gärna några förslag vore bra att få så man kna fortsätta plöjja I anime världens.

 

Så gärna några Romance / Comedy :) som är väldigt rörande. (Y)

 

Ktnxbai gubbs :)

 

EDIT: hittade Natsu no Arashi" Någon som ett den och säger om den är värd att ge ett försök ? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Natsu no Arashi har väll inte mycket romans däremot en hel del komedi, den kan vara lite svår ibland om man inte gillar den typen av skämt som dem använder sig av, många gånger tar det ett helt avsnitt för att poängen ska komma fram.

 

Finns en andra säsong med som jag tyvärr inte orkade mig igenom, den tappade en del humor i inledande avsnitt, vet ej hur det gick med den lilla romans som kunde ha uppstått mellan de unga crossdressing tu ^^

 

Tips.

 

Toradora! Är ett självklart tips om du inte sett den ännu.

 

Love Hina Rätt okej.

 

Ah! my goddess Sisådär.

 

Seto no Hanayome Mycket rolig!

 

Nagaserete Airantou Rolig, inte mycket direkt romans men den finns där.

 

Lovely Complex Skojj och charmig romans.

 

Inukami! Pervoromantik :P

 

Midori no Hibi Annorlunda men ack så rolig situation med en kärlekstwist.

 

Tror det räcker ett tag? Allt är kanske inte vad du söker och du kanske har sett något av det men det är vad jag kommer på just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Natsu no Arashi har väll inte mycket romans däremot en hel del komedi, den kan vara lite svår ibland om man inte gillar den typen av skämt som dem använder sig av, många gånger tar det ett helt avsnitt för att poängen ska komma fram.

 

Finns en andra säsong med som jag tyvärr inte orkade mig igenom, den tappade en del humor i inledande avsnitt, vet ej hur det gick med den lilla romans som kunde ha uppstått mellan de unga crossdressing tu ^^

 

Tips.

 

Toradora! Är ett självklart tips om du inte sett den ännu.

 

Love Hina Rätt okej.

 

Ah! my goddess Sisådär.

 

Seto no Hanayome Mycket rolig!

 

Nagaserete Airantou Rolig, inte mycket direkt romans men den finns där.

 

Lovely Complex Skojj och charmig romans.

 

Inukami! Pervoromantik :P

 

Midori no Hibi Annorlunda men ack så rolig situation med en kärlekstwist.

 

Tror det räcker ett tag? Allt är kanske inte vad du söker och du kanske har sett något av det men det är vad jag kommer på just nu.

 

 

okej. var bara 2 av dom jag inte sett ^^ hoho :) Ska se på senare. :) tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill ha tips på något att se, en film eller serie med inte alltför många avsnitt.

 

Jag har ingen aning vad jag vill se, vilken genre eller handling. Bara tipsa om något ni håller gärna delar med er av till andra.

 

Ledsen för den dåliga förfrågningen men jag har hamnat lite i en svacka utan något att titta på och inte ork till att vänta på ett nytt avsnitt av dem serierna jag följer för tillfället.

 

Hoppas där finns något bra där ute!

 

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill ha tips på något att se, en film eller serie med inte alltför många avsnitt.

 

Jag har ingen aning vad jag vill se, vilken genre eller handling. Bara tipsa om något ni håller gärna delar med er av till andra.

 

Ledsen för den dåliga förfrågningen men jag har hamnat lite i en svacka utan något att titta på och inte ork till att vänta på ett nytt avsnitt av dem serierna jag följer för tillfället.

 

Hoppas där finns något bra där ute!

 

Tackar på förhand!

 

Aoi Bungaku, 11 eps.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill ha tips på något att se, en film eller serie med inte alltför många avsnitt.

 

Jag har ingen aning vad jag vill se, vilken genre eller handling. Bara tipsa om något ni håller gärna delar med er av till andra.

 

Ledsen för den dåliga förfrågningen men jag har hamnat lite i en svacka utan något att titta på och inte ork till att vänta på ett nytt avsnitt av dem serierna jag följer för tillfället.

 

Hoppas där finns något bra där ute!

 

Tackar på förhand!

 

Heroic Age. 24-26 avsnitt, underbart bra serie. man fastnar på första avsnittet. Gjorde jag. väldigt bra gjort serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heroic Age har jag redan tackat dig för McDunk :P

 

Jag kom på att jag har Tokyo Magnitude 8.0 och Eve no Jikan på "ska-se" listan.

 

Ah kanske det ;D haha! men, SKa se om jag har någon bra här.

 

En jag verkligen recommenderar är Mamoru-kun ni Megami no Shukufuku wo!

 

Jag gillar den serien. :) Min Smak. 24 avsnitt eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags att krypa till korset. Har de senaste åren samlat på mig en enorm mängd serier som jag, när jag skaffat dem, tänkt att "de här verkar balla, måste se". Nu har jag dock kommit till självinsikt att jag inte är speciellt sugen att se någon av dem, och detsamma gäller i princip alla andra serier jag någon gång tänkt att se.

 

Så nu behöver jag tips och råd! Ge mig en serie som verkligen gjort ett intryck! Inspirerande, sorglig, spännande, jag skiter i princip i vilket, bara man får en känsla att detta förmodligen var det bästa man sett på väldigt, väldigt länge.

 

Som sagt, letar inte efter någonting mediokert. Är ute efter det absolut bästa av det bästa, eller kanske snäppet under men som fortfarande ger en "mind blowing"-känsla mot slutet! Förslagsvis inte för lång heller, serien skall vara bra rakt igenom, inget jag vill plåga mig igenom. Helst ogärna längre än ~26 avsnitt, absolut bäst runt 13 avsnitt. Bara några riktlinjer, inga krav.

 

 

Alla förslag välkomnas. Jag har säkert sett några av de eventuella förslagen, men jag vet med mig att jag missat flera stora serier, och även små guldkorn, så dra till med dina favoriter!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så nu behöver jag tips och råd! Ge mig en serie som verkligen gjort ett intryck!

..., så dra till med dina favoriter!

 

I've got a little list - The Mikado

 

Blue Literature (12 avs)

Haibane Renmei (13 avs)

House of Five Leaves (12 avs - Pågående)

Kaiba (12 avs)

Mononoke (12 avs)

Moyashimon (11 avs)

Now and Then, Here and There (13 avs)

Paradise Kiss (12 avs)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så nu behöver jag tips och råd! Ge mig en serie som verkligen gjort ett intryck! Inspirerande, sorglig, spännande, jag skiter i princip i vilket, bara man får en känsla att detta förmodligen var det bästa man sett på väldigt, väldigt länge.

Ge några exempel på serier som verkligen gjort intryck på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey. Nyss sett klart på Lovley Complex. Ojoj. vet inte vad jag ska säga.

 

och undrar finns det några serier med samma GENRES. samma uppbyggnad?

 

Jag har inte sett så många animerade serier en men Plöjjer mest Romance serier.

 

Så något Med Lotsa Love vore väldigt tacksamt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey. Nyss sett klart på Lovley Complex. Ojoj. vet inte vad jag ska säga.

 

och undrar finns det några serier med samma GENRES. samma uppbyggnad?

 

Jag har inte sett så många animerade serier en men Plöjjer mest Romance serier.

 

Så något Med Lotsa Love vore väldigt tacksamt. :)

Nu har jag inte sett Lovely Complex, men något som är inom den genren (och som är tokbra) är Kimi ni Todoke, om du nu inte redan har sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey. Nyss sett klart på Lovley Complex. Ojoj. vet inte vad jag ska säga.

 

och undrar finns det några serier med samma GENRES. samma uppbyggnad?

 

Jag har inte sett så många animerade serier en men Plöjjer mest Romance serier.

 

Så något Med Lotsa Love vore väldigt tacksamt. :)

Nu har jag inte sett Lovely Complex, men något som är inom den genren (och som är tokbra) är Kimi ni Todoke, om du nu inte redan har sett den.

 

JUST JA! Glömde bort jag sett 5 episoder av den eller något!! det hade jag glömt! tackar tackar! Glömt bort den

 

EDIT: apropå det Flaskis. Profilbilden du ahr. sånt har jag hängades på väggen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okey. Nyss sett klart på Lovley Complex. Ojoj. vet inte vad jag ska säga.

 

och undrar finns det några serier med samma GENRES. samma uppbyggnad?

 

Jag har inte sett så många animerade serier en men Plöjjer mest Romance serier.

 

Så något Med Lotsa Love vore väldigt tacksamt. :)

 

Jag tror att Tenshi na Konamaiki skulle passa dig utmärkt. Den känns lite som en blandning mellan GTO och Lovely Complex och är i min mening mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...