Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej söker tips på något som liknar Elfen lied.. ehm.. så nära man kan komma med olyckan och kärleken;P som med elfen lied.. inte en långtråkig en bara!:P

Saikano?

Higurashi (dock ingen central kärlekshistoria)?

Narutaru (dock ingen central kärlekshistoria)?

Ga-Rei: Zero (dock ingen central kärlekshistoria)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej söker tips på något som liknar Elfen lied.. ehm.. så nära man kan komma med olyckan och kärleken;P som med elfen lied.. inte en långtråkig en bara!:P

 

oo det är svårt du ^^ Men som en Elfen lied fan tycker jag du borde ge dig an dom här iaf

 

Saikano - mest lik tror jag

 

Utawarerumono - är inte en mörk serie som Elfen lied men dom har vissa drag som liknar varandra

 

Darker Than Black - hmm vette fan varför men jag bara kände för tipsa om den

 

El Hazard the mangificent world (OVAn) - har nog lite av du letar efter

 

This Ugly Yet Beautiful World - samma som El hazard

 

hmm argh jag måste iväg kommer med flera tips om jag kommer ihåg annars får du peta på med en pinne eller nåt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har inte sett Code Geass? Gör det. Haruhi skulle säkert passa också.

 

Tackar för påminnelsen! Jag har flera gånger läst om Code Geass men hoppade över den varje gång, vet inte riktigt varför... hursomhelst så gav jag den då en chans och visst fan var den bra! Så tackar för den!

 

Haruhi... jag har försökt mig på henne tidigare, det slutade efter några avsnitt, nu har jag glömt bort det mesta jag såg så det får nog bli en ny omgång där!

 

 

Tar gärna fler tips! min lista finns längre upp på saker jag gillar så är det någon som har något på lager så släng hit dem! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behöver mera animes att se med.

Gillar mycket High school animes typ.

Favoriter är:

Clannad

Kanon

Toradora

air

EF - a tale of memories

shuffle

Da capo

många flera.

 

 

Sen så har vi även:

Kimi Ga Nozomu Eien - Rumbling Hearts

School days.

 

Finns det nå mera animes som dom här typ.

Sätt många men orkar inte skriva upp alla. sry men skrev några exempel typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag letar efter Anime med tema vampyrer. Har tänkt skaffa "Blood the Last Vampire" då den verkar va lite av en klassiker (ser den överallt, är den bra?).

 

Allt är av intresse, men föredrar lite mörkare storys, gärna med erotiska undertoner (inte hentai alltså) framför gulliga/komiska/renodlade actionserier ''

 

Finns det nått sånt? Både serie och filmtips tas tacksamt emot

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag letar efter Anime med tema vampyrer. Har tänkt skaffa "Blood the Last Vampire" då den verkar va lite av en klassiker (ser den överallt, är den bra?).

 

Hej! Jag letar efter Anime med tema vampyrer.

Du kan kolla in Dance in the Vampire Bund, Hitsuji no Uta och Vampire Hunter D.

 

Kan själv gå i godo för åtminstone Hitsuji no Uta samt Vampire Hunter D-filmerna. En liten favorit för mig är dock Blood+ som är en slags alternativ sidohistoria till Blood: The last Vampire. Den serien slår jag ett riktigt hårt slag för om du vill något riktigt spännande. Sen har du ju även Trinity Blood, själv gillar jag den skarpt men måste även medge att den är rätt seg i vissa avsnitt och kanske inte har den där rätta actionstämpeln som man vill åt i en vampyrfilm/serie.

 

En annan populär vampyrserie är Hellsing, riktigt välgjord dock har jag aldrig riktigt fallit för serien och skulle kanske inte själv rekommendera den. Sen har du även en mycket kort och lätt serie i Black Blood Brothers - en serie som är rätt så underhållande på sina 12 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blå du stal i princip allt jag tänkte skriva....Värt att tillägga om Hellsing är väl att det finns 2 serier som skiljer sig rejält efter bara ett par avsnitt, gillar man inte den ena kan det vara värt att pröva den andra.

 

Jag vill tipsa om Kigeki den är bara 10 minuter lång men väldigt bra. Utöver allt annat som rekomenderats i vampyrväg så finns Vampire Knight, den är väl dock riktad mot den lite mer kvinnliga publiken. Sen så finns väl komedin Karin också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla tipsen!

 

Vilken av dessa skulle ni säga är mörkast/vuxnast? Jag gillar mer den svarta, erotiska, skräckinspirerade sidan av vampyrliteratur än splatter/action, även om det självklart hör till det med.

 

 

Vill även passa på att ge en eloge till er som håller igång den här tråden, på många andra forum ignoreras stickytrådar just för att folk är trötta på återkommande ämnen. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon slice of life med både killar och tjejer i samma ålder men utan någon kärlek eller attraktion inblandad? Större delen av Ouran skulle egentligen passa rätt bra in, men nu har jag ju redan sett den såatt~

 

Finns det någon mer? Jag är lite skeptisk D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon slice of life med både killar och tjejer i samma ålder men utan någon kärlek eller attraktion inblandad?

 

Moyashimon

 

Möjligen Nodame Cantabile, visserligen gillar Nodame Chiaki, men Chiaki är ju mest kallsinnig genom alla tre säsongerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Söker efter en anime som är relativt ny. Skall innehålla magi, övernaturliga färdigheter i överlag, skön humor, frän story och moget upplägg :)

 

Har sett/ser:

 

Hellsing, Naruto Shippuuden, Darker than Black, Hajime no Ippo, Claymore, Rurouni Kenshin (Samurai X), Death Note, Ninja Scroll, Elfen Lied, Gantz.

 

Har säkert missat någon.. men men. Kan även tillägga att jag började se på Bleach och Fairytale, men det var inget för mig.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...