Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan, jag söker något som påminner om typ Sailormoon

Shugo Chara och Pretty Cure är två Magical Girl-serier av kvalitet. De liknar Sailor Moon i genren och upplägget, men är i min mening bättre när det gäller karaktärsutveckling och story. Den förstnämnda finns dessutom på Crunchyroll, så det är bara att hugga in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss klart serien Beck och måste säga att det nog är den bästa anime jag sett hittills, den föll mig precis i smaken. Så nu har man lite lätt ångest över att jag såg klart den för snabbt ;)

 

Hursomhelst söker jag en ny serie i samma klass och stil, det vill säga, en ganska realistisk serie, inte med alltför överdriven humor fast inte tråkig, gärna med en manlig huvudperson i sina yngre år - har du sett Beck så vet du vad jag snackar om. (Behöver inte inhålla ett musiktema fast bra soundtracks uppskattas).

 

Hoppas någon har något bra förslag på vad jag bör kika på härnäst!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den.

Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu ;) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den.

Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu ;) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen.

 

Om du tycker att det är okej med en kvinnlig protagonist så har jag ett tips som jag tror du skulle gilla - NANA!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den.

Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu :) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen.

 

Om du tycker att det är okej med en kvinnlig protagonist så har jag ett tips som jag tror du skulle gilla - NANA!

Nu menar du väl två kvinnliga protagonister? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tycka att Planetes passar in på den beskrivningen. Jag rekommenderar den starkt, jag blev mycket imponerad av den.

Tackar för tipset men det var däremot inte riktigt vad jag letade efter. Borde kanske nämnt att serien borde ta plats i nutida Japan, finns säkert mer jag kan nämna men kommer inte på mer riktlinjer att ge just nu :) Jo just det, magi, robotar och annat övernaturligt borde inte vara del av handlingen.

 

Om du tycker att det är okej med en kvinnlig protagonist så har jag ett tips som jag tror du skulle gilla - NANA!

Nu menar du väl två kvinnliga protagonister? :)

Nja visserligen duger Nana men ger inte riktigt mig en sådan där "wow" känsla. Får väl nöja mig med som finns så länge tills jag för eller senare hittar något i samma klass. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. nu har jag tittar massvis på serier. och har fallit för romance/ Comedy / Drama Slice of life och ecchi.

 

Såg senast Onegai Teacher och har verkligen fallit för denna sorts ANIME.

 

 

Så jag undrar om ni har några andra förslag på animes med samma inslag. lotsa love, komedi ;) Lite sorligt får det också vara.

 

MvH McDunk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg senast Onegai Teacher och har verkligen fallit för denna sorts ANIME.

 

 

Så jag undrar om ni har några andra förslag på animes med samma inslag.

 

Onegai Twins känns väl som det mest självklara tipset i det läget. ^^

 

haha sant sant ;) har småkikat lite på den. inte så värst mycket då jag tittar på 2 andra serier atm. Men ska kika upp den så fort jag blir klar med Vandread och Kiba ;D tackar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg också precis klart Beck och tyckte om den. Letar nu efter en anime med en liknande story. Har sett dessa och gillat dom:

 

Major

Beck

Naruto

One piece

Hunter X Hunter

Full metal alchemist

Tengen Toppa Gurren Lagann

Hajjime no ippo (stavning?)

Code Geass 1&2

 

Ja, listan kan göras lång, väldigt lång men för att bespara eran lästid så slutar jag här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg också precis klart Beck och tyckte om den. Letar nu efter en anime med en liknande story. Har sett dessa och gillat dom:

 

Major

Beck

Naruto

One piece

Hunter X Hunter

Full metal alchemist

Tengen Toppa Gurren Lagann

Hajjime no ippo (stavning?)

Code Geass 1&2

 

Ja, listan kan göras lång, väldigt lång men för att bespara eran lästid så slutar jag här.

 

Gundam

Heroic Age / Bästa Mecha jag sett.

RahXephon

Shinseiki Evangelion m.m ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tjenare tjenare gott folk!

 

Efter ett litet uppehåll i mitt anime tittande så var det en serie som väckte intresset igen! Spice and Wolf, ah så underbar serie :O Vet inte hur jag lyckats missa den hittills...

 

Nåja, jag tänkte jag skulle fortsätta hitta något som man kan titta på något avsnitt eller två om dagen. Jag tänker rabbla upp lite favoriter jag har så kanske någon har något att tillägga där.

 

Om det finns flera säsonger av en viss serie så har jag sett dem med, behöver inte tipsa om det.

 

Mecha/

Evangelion 1.0

RahXephon

Full Metal Panic!

Tengen Toppa Gurren Lagann

 

Fantasy Action/

Busou Renkin

Fate/Stay Night

Elfen Lied

Shakugan no Shana

Zero no Tsukaima

 

Humor/

Welcome to the NHK

Inukami!

Irresponsible Captain Taylor

Midori no Hibi

 

Slowpace mys/

Mushishi

Natsume Yuujinchou

Planetes

 

Romantik/Slice of life/

Toradora!

Lovely Complex

Clannad

Onegai Teacher/Twins

 

Film/

The Girl Who Leapt Trought Time

Spirited Away

Princess Monoke

Brave Story

The boy who saw the wind

Sword of the stranger

Grave of the fireflies

 

Där är väll en del till i varje kategori men kommer inte på just nu, är dags att se om några serier med antar jag :P

 

Ta gärna en snabb titt på min lista så ser ni ganska snabbt vad jag kollat på hittills, jag kör 1-5 systemet men från 5-10 istället i min lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare tjenare gott folk!

 

Efter ett litet uppehåll i mitt anime tittande så var det en serie som väckte intresset igen! Spice and Wolf, ah så underbar serie :O Vet inte hur jag lyckats missa den hittills...

 

Nåja, jag tänkte jag skulle fortsätta hitta något som man kan titta på något avsnitt eller två om dagen. Jag tänker rabbla upp lite favoriter jag har så kanske någon har något att tillägga där.

 

Om det finns flera säsonger av en viss serie så har jag sett dem med, behöver inte tipsa om det.

 

Mecha/

Evangelion 1.0

RahXephon

Full Metal Panic!

Tengen Toppa Gurren Lagann

 

Fantasy Action/

Busou Renkin

Fate/Stay Night

Elfen Lied

Shakugan no Shana

Zero no Tsukaima

 

Humor/

Welcome to the NHK

Inukami!

Irresponsible Captain Taylor

Midori no Hibi

 

Slowpace mys/

Mushishi

Natsume Yuujinchou

Planetes

 

Romantik/Slice of life/

Toradora!

Lovely Complex

Clannad

Onegai Teacher/Twins

 

Film/

The Girl Who Leapt Trought Time

Spirited Away

Princess Monoke

Brave Story

The boy who saw the wind

Sword of the stranger

Grave of the fireflies

 

Där är väll en del till i varje kategori men kommer inte på just nu, är dags att se om några serier med antar jag :P

 

Ta gärna en snabb titt på min lista så ser ni ganska snabbt vad jag kollat på hittills, jag kör 1-5 systemet men från 5-10 istället i min lista.

 

HEROIC AGE!! bästa mechan som gjorts. Tycker jag själv efter att jag sett dom flesta. inkl alla gundam m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare tjenare gott folk!

 

Efter ett litet uppehåll i mitt anime tittande så var det en serie som väckte intresset igen! Spice and Wolf, ah så underbar serie :O Vet inte hur jag lyckats missa den hittills...

 

Nåja, jag tänkte jag skulle fortsätta hitta något som man kan titta på något avsnitt eller två om dagen. Jag tänker rabbla upp lite favoriter jag har så kanske någon har något att tillägga där.

 

Om det finns flera säsonger av en viss serie så har jag sett dem med, behöver inte tipsa om det.

 

Mecha/

Evangelion 1.0

RahXephon

Full Metal Panic!

Tengen Toppa Gurren Lagann

 

Fantasy Action/

Busou Renkin

Fate/Stay Night

Elfen Lied

Shakugan no Shana

Zero no Tsukaima

 

Humor/

Welcome to the NHK

Inukami!

Irresponsible Captain Taylor

Midori no Hibi

 

Slowpace mys/

Mushishi

Natsume Yuujinchou

Planetes

 

Romantik/Slice of life/

Toradora!

Lovely Complex

Clannad

Onegai Teacher/Twins

 

Film/

The Girl Who Leapt Trought Time

Spirited Away

Princess Monoke

Brave Story

The boy who saw the wind

Sword of the stranger

Grave of the fireflies

 

Där är väll en del till i varje kategori men kommer inte på just nu, är dags att se om några serier med antar jag :P

 

Ta gärna en snabb titt på min lista så ser ni ganska snabbt vad jag kollat på hittills, jag kör 1-5 systemet men från 5-10 istället i min lista.

 

HEROIC AGE!! bästa mechan som gjorts. Tycker jag själv efter att jag sett dom flesta. inkl alla gundam m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fafner... vet inte vad jag ska säga, kommit till ep.8 och jag verkligen försöker att orka mig igenom den... EVA kopia som om möjligt kan vara ännu jobbigare att se på, inte för det filosofiska och psykiska konstigheterna EVA hade utan för att den bara är så jäkla jobbig av någon anledning. Kan inte sätta fingret på vad det är men jag orkar inte se resten :(

 

Nej tack, tipsa gärna om nått mer! (behöver inte involvera mechas igen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...