Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjo , Behöver tips om Drama/Romans/School Life animes om ni har några.

Här är en lista över några animes jag tittat på. Gillar helst när anime övergår från kyssar till sex etc (inte hentai). Skulle vara najs om det fanns någon anime liknade School Days. Kan vara lite komedi men inte överdrivet som i Tokimeki Memorial.

 

 

KGNE A.K.A Rumbling Hearts - Ganska bra men var mest drama tycker jag.

School Days - Epic.

Tokemeki Memorial - Nja , Sådär lite seg anime.

White Album - Långtråkig.

Itazura na Kiss - Epic.

Kare Kano - Epic.

She and Her Cat - 5 minuter lång bara -.-

5 Centimeters Per Second

True Tears - Var ganska bra.

Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora - Allt utspelade sig på ett sjukhus så det var lite lame.

Onegai Twins - Hände inget nästän.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja har jag nu ställt frågan på zmanga så kan jag ju lika gärna göra det här också.

 

Jag är på jakt efter bra serier från 80 och 90 talet.

 

Som ni vet är jag galet förtjust i GITS filmen, Lupin III och annan gammal skåpmat som är äldre än vissa forummedlemmar. :rolleyes:

 

Så, har ni några tips på vad jag bör se?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

School Days - Epic.

Jag gillar dig redan B)

 

Om du gillade SD så SKA du se Higurashi no naku koro ni.

Se bara till att du tar serierna i rätt ordning. En bekant såg uppföljaren fört, vilket ju spoilar hela första säsongen.

ordningen hittar du några poster bak i denhär tråden.

 

Såg även att du gillade 5cm per second?

Då bör du även se Voices of a distant star samt serien Ef- A tale of memories.

Speciellt Ef.

 

Och med tanke på att du efterfrågade drama/romans så drar vi till med några till:

Kanon. (Lyssna inte på flaskis. Kanon är det bästa de gjort. Det ska vara 06 versionen dock.)

REC. Väldigt söt liten sak. Märkligt korta avsnitt men riktigt mysig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om.

 

Excel Saga? Hmm... Om du letar efter något i samma extrema tempo så tror jag bestämt att FLCL är ett bra förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om.

 

Excel Saga? Hmm... Om du letar efter något i samma extrema tempo så tror jag bestämt att FLCL är ett bra förslag.

 

Precis, men jag har tyvärr redan sett FLCL. Inga fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

School Days - Epic.

Jag gillar dig redan B)

 

Om du gillade SD så SKA du se Higurashi no naku koro ni.

Se bara till att du tar serierna i rätt ordning. En bekant såg uppföljaren fört, vilket ju spoilar hela första säsongen.

ordningen hittar du några poster bak i denhär tråden.

 

Såg även att du gillade 5cm per second?

Då bör du även se Voices of a distant star samt serien Ef- A tale of memories.

Speciellt Ef.

 

Och med tanke på att du efterfrågade drama/romans så drar vi till med några till:

Kanon. (Lyssna inte på flaskis. Kanon är det bästa de gjort. Det ska vara 06 versionen dock.)

REC. Väldigt söt liten sak. Märkligt korta avsnitt men riktigt mysig.

 

Tackar! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja har jag nu ställt frågan på zmanga så kan jag ju lika gärna göra det här också.

 

Jag är på jakt efter bra serier från 80 och 90 talet.

 

Som ni vet är jag galet förtjust i GITS filmen, Lupin III och annan gammal skåpmat som är äldre än vissa forummedlemmar. :rolleyes:

 

Så, har ni några tips på vad jag bör se?

 

City Hunter

Silent Mobius

Betterman

Angel cop

Blue gender

AD police files

Bubblegum crisis + Bubblegum Crash

Bubblegum Crisis Tokyo 2040(alternativ story)

Hyper police

Gunsmith cats

 

där har du iaf några

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om.

 

Dragon half

Comic Party

 

 

hmm jag är inte så bra att komma på komedier så här på rak arm faktist :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan. jag är ny här på forumet och har nyligen börjat titta på Anime / Manga. Och jag undrar om någon av er vet en Anime Serie i stil med Ikki Tousen ? Har sett alla 3 sesonger och älskar dom.

 

+ att jag börjat sett Queens Blade.

 

Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;)

 

MvH McDunk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se nåt som påminner om Bastard! nån som vet nån liknande film/serie?

Jag har inte sett Bastard!! (men jag har hela mangan på japanska i bokhyllan fastän jag inte kan läsa den >_>) så jag vet inte, men kanske någon av rekommendationerna här kan vara till nytta:

http://www.anime-planet.com/anime/bastard#recommendations

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan. jag är ny här på forumet och har nyligen börjat titta på Anime / Manga. Och jag undrar om någon av er vet en Anime Serie i stil med Ikki Tousen ? Har sett alla 3 sesonger och älskar dom.

 

+ att jag börjat sett Queens Blade.

 

Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;)

 

MvH McDunk

 

Tenjou tenge kan du nog ge dig an också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan. jag är ny här på forumet och har nyligen börjat titta på Anime / Manga. Och jag undrar om någon av er vet en Anime Serie i stil med Ikki Tousen ? Har sett alla 3 sesonger och älskar dom.

 

+ att jag börjat sett Queens Blade.

 

Så om någon har några förslag om serier som är liknande så vore det underbart ;)

 

MvH McDunk

 

Tenjou tenge kan du nog ge dig an också

 

ojoj detta blir bara bättre :D sett klart på alla dom förra förslagen nu. riktigt nöjd.

 

Mera tips :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om.

 

Dragon half

Comic Party

 

 

hmm jag är inte så bra att komma på komedier så här på rak arm faktist :S

 

Ska ta och kolla in Dragon half, Comic Party har jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som kan tipsa om en riktigt bra anime? :P

Ja det är faktiskt det ända kravet, genre spelar mindre roll då jag ser på det mesta men hälst inte för mycket sci-fi eller mecha.

 

Det viktiga är känslan när man ser på den, man ska liksom kunna sätta sig ner för att se ett avsnitt eller två så ser man 10 i rad ist för det är så bra att man knappt kan slita sig...

 

Alla serier som är sådär ruskigt bra är välkommna tips, kolla dock hälst om det finns på min lista först så ni inte tipsar i onödan om sådant jag redan sätt. Och som sagt hälst inte för mycket sci-fi eller mecha men allt är välkommet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Missade jag det här för?

Någon anime i stil med Excel Saga? Bland det roligaste jag sett ärligt talat. Så jävla spacad från första sekund till sista. Jag har redan sett spin-offen Puni Puni Poemi så den behöver ni inte tipsa om.

Kyouran Kazoku Nikki kanske. Långt ifrån lika störd, men ändå någorlunda galenhetsfaktor i vissa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...