Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej jag söker åter igen en highschool slice of life komedi serie. Några jag redan sett som jag tyckte mycket om var Shool Rumble, Ouran Highschool host club, Special A. Det ska inte vara något övernaturligt som t ex spöken men det spelar ingen stor roll om det är lite overkligt som i t ex School Rumble. Jag är ganska petig när det kommer till karaktärsdesign det jag helst vill slippa är när tjejerna ser ut som sjuåringar och när ögonen täcker halva ansiktet, i School Rumble var karaktärsdesignen perfekt enligt mig. Jag vill helst se en ganska ny serie. Det var allt jag hade att skriva och tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
...Ger en länk till min animelista (ingen lång lista) så blir det lite lättare för mig, och kanske även för er. Tack på förhand!

 

http://myanimelist.net/animelist/Swiff

 

Jag ser att du gillade Samurai Shamploo, men har inte sett världens näst bästa animé?

Se cowboy Bebop :D

Du borde även se Macross Frontier

 

Det slår mig också att du har sett NGE, men inte filmen The end of evangelion!? SE DEN! B)

 

Gillade verkligen det jag sett av Macross Frontier, vilken jag för tillfället har på "on hold". End of Evangelion såg jag i samband med NGE och Cowboy Bebop ligger i samma låda som Bleach gjorde i flera år.. har sett ett par avsnitt.

 

Ursäkta röran, men tack för påminelsen om updateringen på min animelista.

 

Några andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag är på jakt efter en bra anime serie. Schanger är mindre viktigt men av någon underlig anledning har jag fastnat vid fenomenet när huvudkaraktären i fråga utvecklar sig och presterar utöver alla förväntningar.

 

Typ som:

 

Naruto, bleach, Hunter X Hunter, One piece, Major, Beck, Fullmetal Alchemist,Tengen Toppa Gurren Lagann, Hajime no Ippo,History's Strongest Disciple Kenichi, Rurouni Kenshin m.fl. (har sett ganska många fler serier än dessa)

 

Så sitter ni inne med någon bra anime som ni tror att jag kan "digga", hojta till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du är ute efter en (blivande) överdängare helt enkelt? Jag förslår "The Law of Ueki"! Den innefattar inte bara en gradvis överdängare, utan även påhittiga "superkrafter" och ett intressant upplägg.

 

Handling? Gud har tröttnat på att vara gud, så han skickar iväg en mängd "änglar" som ger skolungdomar überkrafter så som "huvudet blir av diamant när händerna är i fickan"-grabben, och inte att förglömma "handdukar blir till stål när jag håller andan"-mannen. Vår huvudkaraktär valde superkraften och blev "transformera skräp till träd"-killen. Träd, inte trä! Han är nämligen en typisk lillgammal miljömedveten filur, men det förtäljer inte historien.

 

Gud har fixat som så att alla skolpojkar och flickor skall slåss tills döden skiljer de åt i två omgångar, vilket de också gör. Den ängel som värvade vinnaren blir ny Gud! Easy as cake!

 

Uppenbart är serien en slags shonen-komedi, och det är förbannat intressant att se alla de olika superkrafterna! Kring 50 mycket sevärda avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej, jag startade en ny tråd men blev då hänvisad till denna tråd istället. Mycket bra idé verkar det som efter att jag väl läst lite.

 

Mitt försök var att få lite tips om animes som är (enligt min uppfattning, smaken är som baken - den är delad) romantiska, bra grafiskt sett (dvs inte "för gammla"), och gärna med ett sorgligt slut eller ett slut då man känner sig aningen "mättad" om man kan säga så. Många animes tenderar att få ett väldigt hastigt slut olyckligtvis. Några exempel på dessa animes som jag tycker har varit bäst, och skulle uppskatta om någon kunde ge mig tips om liknande är:

 

Code Geasee, Elfen Lied, Kanon 2006, E.F tale of memories/melodies, Clannad, Kimi ga nozumo eien, School Days (definitivt sorglig).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt försök var att få lite tips om animes som är (enligt min uppfattning, smaken är som baken - den är delad) romantiska, bra grafiskt sett (dvs inte "för gammla"), och gärna med ett sorgligt slut eller ett slut då man känner sig aningen "mättad" om man kan säga så.

Här har du ett lass tips som mer eller mindre passar dina kriterier och i mitt tycke är sevärda.

 

5 Centimeters per Second

Bokura ga Ita

Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora

Honey and Clover

If I See You in My Dreams

Iriya no Sora, UFO no Natsu

Mahoromatic

Myself;Yourself

The Place Promised in Our Early Days

The Vision of Escaflowne

True Tears

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

smaken är som baken - den är delad) romantiska, bra grafiskt sett (dvs inte "för gammla"), och gärna med ett sorgligt slut eller ett slut då man känner sig aningen "mättad" om man kan säga så. Många animes tenderar att få ett väldigt hastigt slut olyckligtvis. Några exempel på dessa animes som jag tycker har varit bäst, och skulle uppskatta om någon kunde ge mig tips om liknande är:

 

Code Geasee, Elfen Lied, Kanon 2006, E.F tale of memories/melodies, Clannad, Kimi ga nozumo eien, School Days (definitivt sorglig).

 

tjo jag skulle utöver dom som Saya skrev bara lägga till:

Saikano

Utawarerumono

El Hazard OVAn(dock en lite äldre, men mycket se värd)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Till alla som har en MAL profil rekommenderar jag http://sma.keyanifans.com/v3/. Den är riktigt bra:)
Vad betyder 7:an som skrivs inom parentes lite här och var? T.ex. här:
Gohou Drug

Has a score of 0 (7) because you have these manga on your list:

xxxHOLiC (7), Tsubasa RESERVoir CHRoNiCLE (7)

Alltid en 7:a på de där ställena, så det känns lite meningslöst...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...