Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag emottar gärna tips om ny (2010-2011) kort (max 13 avsnitt) bra (duh) anime. Gärna något originellt och annorlunda. Jag inser att det är en ganska bred förfrågan, men själva grejen är att det inte ska vara så långt. Jag är på tok för rastlös för evighetsserier...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge mig ett par tips på anime jag skulle gilla. jag tycker om övervåld som berserk, våldsam komik som kenichi -the mightiest deciple samt övernaturliga saker som ninja scroll, claymore och min absoluta favorit vampire hunter d -bloodlust.

 

Älskar även ghost in the shell-serierna och dragon half. även full metal alchemist är älskat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge mig ett par tips på anime jag skulle gilla. jag tycker om övervåld som berserk, våldsam komik som kenichi -the mightiest deciple samt övernaturliga saker som ninja scroll, claymore och min absoluta favorit vampire hunter d -bloodlust.

 

Älskar även ghost in the shell-serierna och dragon half. även full metal alchemist är älskat!

 

Hokuto no Ken, Slayers, Sword for truth, Doomed megalopolis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hokuto no Ken, Slayers, Sword for truth, Doomed megalopolis.

Claymore är på listan över favoriter :)

fist of the north star har jag alla delar av i en stor box. mycket bra serie. tyvärr lite väl mycket fyllnad. men sånt är precis vad jag gillar :)

 

Slayers try har jag (inte sett ännu) men dom övriga två ska jag nog ladda ett sample på och testa.

Hellsing är även den omtyckt, missade att skriva ner den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill se något som är likt Planetes, jag vet inte vad det var som var så bra med den men jag gillade att den skilldrade framtiden på ett sätt som känns realistiskt och att den hanlade om vanliga människor med drömmar och mål.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill se något som är likt Planetes, jag vet inte vad det var som var så bra med den men jag gillade att den skilldrade framtiden på ett sätt som känns realistiskt och att den hanlade om vanliga människor med drömmar och mål.

Cowboy Bebop för framtidsskildringen, Gungrave för drömmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill se något som är likt Planetes, jag vet inte vad det var som var så bra med den men jag gillade att den skilldrade framtiden på ett sätt som känns realistiskt och att den hanlade om vanliga människor med drömmar och mål.

Filmen Den kungliga rymdflottan: Honneamises vingar (även känd som bara Honneamise). Det är inte jordens realistiska framtid, utan utspelar sig på en planet som är som jorden skulle kunna ha varit. Det handlar om dönicken Shiro, som ville bli flygpilot men som när han inte kvalade in gick med landet Honneamises största skämt: rymdstyrelsen. Men efter en olycka så väcks en ny dröm: han ska bli mänsklighetens första människa i rymden.

 

Oändliga Ryvius är en ännu-senare-i-framtiden-serie från skaparna av Planetes, om en astronautskola någonstans i solsystemet. När skolan blir anfallna av terrorister så lyckas eleverna fly i fartyget Ryvius. Utan de vuxnas hjälp måste nu nästan 500 ungdomar i gymnasieåldern hålla sams på den långa resan till jorden, med terroristerna efter sig. Inte lika realistisk som Planetes, men lagom trovärdig, och figurerna är inte så ovanliga med tanke på att serien vill visa på hur ungdomarna kan (eller inte kan) reda sig trots pressen. Den har jämförts med Flugornas herre (en jämförelse som dock också har ifrågasatts ofta).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Har kommit in på lite av vad man skulle kunna kalla en torka. Så alla tips är varmt välkomna. Serier jag gillar... Innefattar väl det mesta men några är: Higurashi, Kämpfer, FLCL, Melancholy of Suzumia Haruhi och Hellsing OVA.

Andens beskyddare (Seirei no Moribito) kanske? Släppt i USA under namnet Moribito: Guardian of the Spirit. Exempelpris från PlanetAxel: 300 kr för hela serien på DVD, 440 kr för hela serien på Blu-ray.

 

Du verkar tycka om knäppa animékomedier, så varför inte prova Gintama? Går att se hela lagligt -- och det mesta av det gratis -- direkt på Crunchyroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hallå allihopa.

 

Är i stort behov av hjälp, blir galen om jag inte hittar en ny anime att kolla snart.

jag har sett:

 

Death note

basilisk

Ninja scroll

Elfen leid

claymore

bleach

code geass

berserk

 

men just nu söker jag en anime i stil med basilisk då jag gillar Ninja och övernaturliga krafter inriktade animeér. Någon som tror sig veta nån anime som passar mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto (misstänker dock att du sett den), men är gott om ninjas och "övernaturliga" saker där, den är dock inte lika rå som basilisk, utan våldsnyvån är i samma nivå som bleach.

 

kara no kyoukai skulle du nog också uppskatta (den är i det råare slaget), mycket övernaturligt men inga ninjor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför går man alltid in i någon slags koma av rastlöshet och förtvivlan när en anime/manga är slut?

Och efter man sett en serie vill man se en liknande som den man nys såg.

 

...... Jag är där just nu.

 

Jag vill gärna hå några tips och vill samtidigt ge min lista av värt att se =D

 

Mina favorit serier

1. FMA b (full metall alkemist broderhood)

2. FLCL

3. One pice

4. Reborn

5. Cromartie High School

6. GTO

7. Kenshin

8. scott pilgrim (serien inte japansk men sjukt bra)

9. Katanagatari

10. Ninja scroll

 

jag har också sätt massvis med andra serier som jag inte var lika förtjust i men okay. Ett urval.

Naruto, Death note, Full Metal Panic, fery tail, black lagune och Elfen leid.

 

Jag gillar den sjuka japanska humorn som fins bla i flcl och CHS och jag gillar lätta serier som inte är så mörka och dystra

 

kram kram manga/anime älskare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men just nu söker jag en anime i stil med basilisk då jag gillar Ninja och övernaturliga krafter inriktade animeér. Någon som tror sig veta nån anime som passar mig?

Du skulle kunna ge Blade of the Immortal eller Shigurui ett försök, det är inga ninjor direkt, men de är mörka och blodiga.

 

 

Jag gillar den sjuka japanska humorn som fins bla i flcl och CHS och jag gillar lätta serier som inte är så mörka och dystra

Sjuk humor? Gintama. Gintama har och är svaret på allt! För mer kuligheter rekommenderar jag starkt Golden Boy, en OVA på 6 avsnitt med en kille som har en förkärlek till toasitsar.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Letar efter en anime med fighter(Fantasy/Kampsport) som avgörs av hur hjälten agerar/får tänka igenom hur han/hon ska kunna vinna. Alltså fighten avgörs inte av att personen helt plötsligt är 10000 gånger så bra som innan fighten började.

 

Ungefär som en del fighter i Ruroni Kenshin och Kenichi.

 

Självklart behöver inte allting bara så men skall finnas en del.

 

Tack på förhand för alla förslag =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Letar efter en anime med fighter(Fantasy/Kampsport) som avgörs av hur hjälten agerar/får tänka igenom hur han/hon ska kunna vinna. Alltså fighten avgörs inte av att personen helt plötsligt är 10000 gånger så bra som innan fighten började.

Hm, jag vill minnas att det var ganska mycket i Hunter x Hunter som var så. "Min motståndare har den och den förmågan; hur kan jag använda mina egna förmågor för att vinna?" Seriens skapare Yoshihiro Togashi har också gjort YuYu Hakusho -- någon som vet om det är sådana slags strider även i den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hunter x Hunter kan absolut funka i den synvinkeln (varför kom inte jag att tänka på det...?)

 

Annars så är det första jag kommer att tänka på "Spiral", inte för att det är någon direkt fantasy eller kampsport, men den har (vill jag minnas) det där "tänka framåt och planera" grejen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...