Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallå jag söker lite nya serier. Har fastnat i sport genren och undrar om nån har någon bra att rekommendera. Dem jag sett är Major, One outs, Hajime no ippo, Prince of tennis. Gärna en längre serie där man får följa karaktärens utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note

 

Fate Stay Night har jag hört skall vara lik dom. :)

Då har du hört fel >.<

Däremot är F/S-N en förbannat bra serie som tål att ses!

 

Nja, inte riktigt Code Geass eller Death Note jag tänkte på när jag tipsade om Fate/Stay night. Men men, den serien är då väldigt bra, ett måste kolla för alla ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon serie som är lik Code Geass eller Death Note

 

Fate Stay Night har jag hört skall vara lik dom. :)

Då har du hört fel >.<

Däremot är F/S-N en förbannat bra serie som tål att ses!

 

Nja, inte riktigt Code Geass eller Death Note jag tänkte på när jag tipsade om Fate/Stay night. Men men, den serien är då väldigt bra, ett måste kolla för alla ;P

 

Är animeringen av fate/stay night så bra som folk säger? Hur mycket lånar serien av de olika rutterna för om animen bara följer fate route rakt av så är jag nog inte så sugen på att se den (unlimited blade works ftw) :P

Denna fråga riktar sig dock bara till dem som spelat visual noveln och jag kom att tänka på det nu när ni pratade om serien :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå jag söker lite nya serier. Har fastnat i sport genren och undrar om nån har någon bra att rekommendera. Dem jag sett är Major, One outs, Hajime no ippo, Prince of tennis. Gärna en längre serie där man får följa karaktärens utveckling.

 

Den är bara 26 avsnitt lång, men Ookiku Furikabutte är riktigt bra. Den handlar om att bygga upp ett skollag på en skola som inte har haft något lag tidigare. Tonvikten ligger främst på lagsammanhållning och självförtroende. Goda grejer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är animeringen av fate/stay night så bra som folk säger? Hur mycket lånar serien av de olika rutterna för om animen bara följer fate route rakt av så är jag nog inte så sugen på att se den (unlimited blade works ftw) :P

Animationen är likvärdig den i spelets intro. Handlingen blandar främst Fate med en del Unlimited Blade Works och lite Heaven's Feel, samt lite Fate/hollow ataraxia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådärja, dags att damma av sitt gamla konto.

 

Såg precis FLCL för andra gången och blev duktigt sugen på mer! Ett krav är dock att det får vara flippat, men inte löjligt.

 

Jag tänker så här:

 

Flippat = dead leaves

Löjligt = shinobuden

 

Någon som har förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis FLCL för andra gången och blev duktigt sugen på mer! Ett krav är dock att det får vara flippat, men inte löjligt.

 

Jag tänker så här:

 

Flippat = dead leaves

Löjligt = shinobuden

 

Någon som har förslag?

Um... Anime tenchou.

 

http://www.youtube.com/watch?v=EZ66W3_cqAg

 

Annars kommer jag osökt att tänka på Kyouran kazoku nikki. Har inte sett shinobuden, så den här kan säkert landa på din löjliglista. Den har inte helt samma grymma "screw you universe, i make up my own rules" som i FLCL, men har i grunden ett universum, inte helt olikt FLCL, där det ploppar upp störda saker då och då, och man kan inte göra mycket mer än acceptera att så är det.

 

Dock är den väl huvudsakligen en komedi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådärja, dags att damma av sitt gamla konto.

 

Såg precis FLCL för andra gången och blev duktigt sugen på mer! Ett krav är dock att det får vara flippat, men inte löjligt.

 

Jag tänker så här:

 

Flippat = dead leaves

Löjligt = shinobuden

 

Någon som har förslag?

För att fortsätta:

Sayonara Zetsubou Sensei

Zoku Sayonara Zetsubou Sensei

Goku Sayonara Zetsubou Sensei

Kemeko Deluxe! (även om denna nästan hamnar i det löjliga lägret)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett färdigt full metal alchemist nu och den var bland det bästa jag har sett, och nu vill jag ha något liknande. Jag har redan sett busou renkin

 

Shaman King

Chrno Crusade

Scrapped Princess

Vision of Escaflowne

 

Någon av dem kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...