Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Min första tanke var Scrapped Princess i såfall. Den är solid och kanske det du söker utan allt för djupa och tragiska undertoner och plotter. Lagom underhållning de dagar du inte kräver top-notch och brillianta saker. ;)

 

Jag har faktiskt funderat på att se Scrapped Princess förut, förstår inte att jag glömde bort den! *lägger till i min lista*

 

Fantasy? Kanske nån av Guin Saga, Maoyū, Escaflowne och Slayers (mycket komedi, men när handlingen kommer igång är det fantasyäventyr) skulle duga.

 

Guin Saga verkade intressant, har även en annan kompis som rekommenderat Maoyuu, så kommer nog kolla upp dem.

Escalflowne och Slayers har jag hört, men jag har aldrig brytt mig om att se vad det var för något... tack!

 

Inom sinom tid kommer nog alla dessa serier stå på min 'sett-lista', tack för tipsen! c;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Hoshi, du kanske redan har sett/läst den, men om inte: Nausicaä of the valley of the wind.

 

Och frågan är om manga/anime är rätt plats att hitta bra fantasy? Om du kan tänka dig att läsa anglosaxiskt så tycker jag att du ska läsa Fables.

 

Jo då, Nausicaä har jag sett, men det var kanske inte direkt vad jag var ute efter c;

Jag var bara ute efter en bra fantasy-anime eftersom att jag gillar den kombinationen, men det är inte det enda jag tittar på ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud vilken bra tråd, då måste jag passa på att fråga er om en riktig fantasy!

 

Och då menar jag fantasy.

De enda jag har lyckats få tag på är Densetsu no Yuusha no Densetsu, Kyo Kara Maou! och Record of Lodoss war. Missförstå mig inte nu, jag älskar de här serierna, det är bara det att jag vill ha mer.

 

Kungariken, magi, riddare, prisessor och drakar, men inte för Harry Potter-igt som Zero no Tsukaima. Åt Sagan om Ringen eller Narnia-hållet! ^-^

 

Btw, ge mig något jag inte redan har hört! Stryk alla trapped-in-a-game-serier, för dem har jag redan koll på. Spelar ingen roll om serien är ny eller gammal.

 

Du ska helt enkelt se Seirei no Moribito och Juuni Kokuki (The Twelve Kingdoms). Och eventuellt Legend of the Condor hero (men mycket av den serien (s2 och s3 är på kinesiska istället och S3 finns inte helt översatt än tyvärr :( Men om man klarar av det är den serien guld värd). Kemono no Souja Erin har samma författare som Seirei no Morito, väldigt bra men annorlunda animeringsstil (vissa tror jag hoppar av serien pga. detta tyvärr. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Gud vilken bra tråd, då måste jag passa på att fråga er om en riktig fantasy!

 

Och då menar jag fantasy.

De enda jag har lyckats få tag på är Densetsu no Yuusha no Densetsu, Kyo Kara Maou! och Record of Lodoss war. Missförstå mig inte nu, jag älskar de här serierna, det är bara det att jag vill ha mer.

 

Kungariken, magi, riddare, prisessor och drakar, men inte för Harry Potter-igt som Zero no Tsukaima. Åt Sagan om Ringen eller Narnia-hållet! ^-^

 

Btw, ge mig något jag inte redan har hört! Stryk alla trapped-in-a-game-serier, för dem har jag redan koll på. Spelar ingen roll om serien är ny eller gammal.

 

Berserk (samt Golden Arc 1 + 2 + 3)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Tips på sorliga/hjärtekrossande/oförutsägliga serier? Hade gärna sett något där allt går åt helvete. (Evangelion har jag redan sett.)

 

Saikano, Shinsekai yori, (film: Night on the Galactic Railroad ;u;), Tokyo magnitude 8.0, Anohana: the flower we saw that day..?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska åka bort under julen så söker en serie att se på medan jag färdas och det jag kommer att titta på är en 7 tums surfplatta. Jag söker en serie som är engagerade och gärna lite slagsmål. Några serier jag har tänkt på är Saint Seiya men brukar ogilla att slänga mig i en lång serie men har också funderat på Hunter x Hunter men då vet jag inte om jag bör se på första serien eller om det räcker med att se på den nya. Någon som har något annat förslag eller blir någon av de serierna bra tro?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska åka bort under julen så söker en serie att se på medan jag färdas och det jag kommer att titta på är en 7 tums surfplatta. Jag söker en serie som är engagerade och gärna lite slagsmål. Några serier jag har tänkt på är Saint Seiya men brukar ogilla att slänga mig i en lång serie men har också funderat på Hunter x Hunter men då vet jag inte om jag bör se på första serien eller om det räcker med att se på den nya. Någon som har något annat förslag eller blir någon av de serierna bra tro?

Har inte sett nya HxH, dock gamla, vilken jag tycker är rätt hyfsad med bra cellanimerad shônenaction, och följs upp av en toppen-OVA (som sen följs upp av en OVA som är snäppet sämre). Gamla HxH lämnar många trådar i luften men slutar (med sista OVA:n) överlag ganska belåtande. Nya HxH täcker samma material och ännu mer av originalmangan (gamla serien hittar inte på ett eget slut, utan slutar precis efter en "arc"), men sänds fortfarande. Båda är ju långa serier och kanske inte bästa kandidaterna om du inte vill ta dig an långa serier, men det är åtminstone inte en massa utfyllnad. Vill du se HxH så går det nog lika bra med vilken som helst av dem: gamla för lite mer gammaldags kvalitet och lite lättare att sätta punkt, nya för en längre och pågående berättelse.

 

Jag hade tänkt föreslå något annat, typ kanske shônenfantasyactionserien Soul Eater som har en lysande rolig och välanimerad första halva (~26/51 avsnitt), och speciellt då Late Night-versionen som hade roligt extrastoff, och så började jag tänka på Air Master, som är en burdus och estetiskt oattraktiv serie om en gymnast som börjar med illegal streetfighting (låter kanske inte som en höjdare, och den är väl inte heller vad jag skulle kalla för dramatiskt engagerande, men den har många strider och gör dem rätt)... men HxH blir nog bra.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sceleris levererar som vanligt! Tack för både tips och för att gjorde det lite klarar för mig hur det ligger till med HxH. Jag kom på nu att den nya HxH serien ändå har gått i två år så det har ju hunnit bli en del avsnitt på den med. Soul Eater hade jag ingen tanke på men den har jag ju hört en del om och blev faktiskt lite sugen på att se den nu så det blir troligtvis den. Air Master lät också som ett bra alternativ på det jag sökte för det jag är ute efter är bara ren underhållning som går bra att titta på även om jag inte lägger 100% på det när jag tittar. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska åka bort under julen så söker en serie att se på medan jag färdas och det jag kommer att titta på är en 7 tums surfplatta. Jag söker en serie som är engagerade och gärna lite slagsmål. Några serier jag har tänkt på är Saint Seiya men brukar ogilla att slänga mig i en lång serie men har också funderat på Hunter x Hunter men då vet jag inte om jag bör se på första serien eller om det räcker med att se på den nya. Någon som har något annat förslag eller blir någon av de serierna bra tro?

Casshern Sins, Kure-nai och Macross Plus ifall du skulle vilja ha något kortare. Utgått från att jag inte är för sen :#

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska helt enkelt se Seirei no Moribito och Juuni Kokuki (The Twelve Kingdoms). Och eventuellt Legend of the Condor hero (men mycket av den serien (s2 och s3 är på kinesiska istället och S3 finns inte helt översatt än tyvärr :( Men om man klarar av det är den serien guld värd). Kemono no Souja Erin har samma författare som Seirei no Morito, väldigt bra men annorlunda animeringsstil (vissa tror jag hoppar av serien pga. detta tyvärr. 

 

På kinesiska?! xD Ähmen, jag löser det nog x3

Juuni Kokuki är också en sådan där jag tänkte se en gång i tiden, ska komma ihåg den och Seirei no Moribito ^-^

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

söker tips på följande typer av anime

 

Feel good

romantik

robotar

humanoida djur

Feel-good och romantik: Kamichu! (Blyg gymnasieflicka är nybliven lokal gudinna med alla knasigheter det innebär, och tampas med kärleken till en skolkamrat.)

Feel-good och robotar: Yokohama handelsdagbok (Yokohama Kaidashi Kikou)! (Roboten Alpha driver ett lantligt kafé som nästan ingen besöker.)

Feel-good och humanoida djur: Polar Bear Cafe! (Isbjörn driver ett mysigt litet kafé i staden, som besöks av både människor och djur.)

Romantik och robotar: Time of Eve! (I ett samhälle där robotar är människans verktyg, finns ett hemligt litet kafé där människor och robotar är på samma nivå.)

Romantik och humanoida djur: Princess Tutu! (En sagovärld där en anka förvandlats till balettdansös i en stad med bland annat kattlärare och dansande bältdjur.)

Robotar och humanoida djur: Gurren Lagann! (I en värld där människan drivits under jord av djurfolk som styr mäktiga stridsrobotar, pågår ett motstånd som får fart när en ung man upptäcker en egen gammal robot.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hejsan!

 

Ny här, dock inte lika ny på anime

Men jag känner att jag behöver några tips på filmer/serier.

 

Är sjukt sugen på någon bra serie gärna mini-serie eller något (dock inget krav)

 

Men lite kött att gå efter så gillar jag

Princip allt från Studio Ghibli.

Nya Hunter X Hunter.

Attack on titan.

Claymore.

--------------------------------------------

Det får nästan handla om precis vad som helst, jag är bara rätt petig när det kommer till animationen.

 

Sen söker jag även namnet på en film å två serier jag inte minns vad dom heter

 

Filmen handlar om en liten kille och hans hund som flyr undan vad jag vill minnas är Kineser var en av dom är från något annat land (han är blond) och Kineserna är "the badguys" sedan åt dom något knark så dom inte kände någon smärta alls.

 

Serie 1

Är en mini-serie. minns den rätt vagt Men jag vill minnas att den handlar om två ninja/samuraj klan familjer? kanske fler

Alla har någon from av superkraft dom tränat upp eller så. Sen vill jag även minnas att alla mer eller mindre dör :)

 

Serie 2

Är även den en mini-serie.

Utspelar sig i någon samuraj tid. Med mycket hip-hop grejer mellan scenerna.

Iallafall det handlar om en tjej som letar efter sin pappa och tar hjälp av två främlingar som är helt olika varandra.

Ena killen klädd i blått och glasögon, är någon Samuraj som är lugn å ..aa det är det jag minns heh :P

Andra killen har shorts å någon hawaii-skjorta.

Joo jag har för mig ledtråden dom går på för att hitta hennes pappa är solrosblommor.

 

Ursäkta för väggen av text, och tack på förhand :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan!

Hej och välkommen!

 

Vi har en tråd som heter Hjälp mig komma på vad det här är för anime där du borde ha frågat, men låt gå: du letar efter filmen Sword of the Stranger och TV-serierna (vet inte vad du menar med miniserier, de är tvåsäsongsserier på 24-26 halvtimmar vardera) Basilisk och Samurai Champloo. Basilisk är jag inte så säker på, jag har inte sett den, men jag tror det ska vara nåt sånt.

 

Som tips så säger jag: Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Det är inte en miniserie (63 halvtimmar lång! Det blir fem japanska TV-säsonger!), men den är snygg och en av de högst betygsatta animeserierna och finns lagligt och svensktextat och i 720P på Youtube! Första avsnittet är dock något av en soppa, tycker jag, resten är prima.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej och välkommen!

 

Vi har en tråd som heter Hjälp mig komma på vad det här är för anime där du borde ha frågat, men låt gå: du letar efter filmen Sword of the Stranger och TV-serierna (vet inte vad du menar med miniserier, de är tvåsäsongsserier på 24-26 halvtimmar vardera) Basilisk och Samurai Champloo. Basilisk är jag inte så säker på, jag har inte sett den, men jag tror det ska vara nåt sånt.

 

Som tips så säger jag: Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Det är inte en miniserie (63 halvtimmar lång! Det blir fem japanska TV-säsonger!), men den är snygg och en av de högst betygsatta animeserierna och finns lagligt och svensktextat och i 720P på Youtube! Första avsnittet är dock något av en soppa, tycker jag, resten är prima.

Aha, såg inte det.

Men tusen tack!! rätt på allt :P 

Nu ska jag titta på Fullmetal Alchemist wiihoo!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Än en gång är det jag som skriver här;

Den här gången vill jag ha en anime med mycket natur! Eller jao, natur, men... När vi kommer till det visuella vill jag ha mycket fokus på omgivningen, om jag formulerar mig så? Handlingen spelar inte så väldigt stor roll, jag vill bara ha många fina bilder på miljön de lever i osv. Men även där har jag ju krav, det ska ju vara fint också!

Jag tänker mig något öppet, gärna lite på landsbygden, som i Fractale (många fina Irland-inspirerade bilder med hav och klippor). Stilen ska helst inte vara för gammal heller, vill kunna se den i hd ^-^;

 

Hade även varit ett plus om det utspelade sig lite längre bak i tiden c;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjaa

 

Vill gärna ha en lite äventyrlig anime med massor med coola drakar eller andra coola varelser, det ska typ vara en "fantasivärld".. behöver ju inte finnas just drakar men ni förstår

 

Helst vill jag att den ska vara "action", kanske lite Sword Art Online-aktig. Bra "romance" är plus men det behövs givetvis inte. Men action är typ obligatoriskt

 

(please no harems) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...