Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad äger ni?


Ryssen
 Share

Rekommenderade inlägg

Titeln säger allt. Vad äger ni för mangos, animues, visual novels, Figurer etc etc.

 

Skriv ner dem eller linka en bild. Båda går bra.

 

Ifall ni tycker att ni äger för mycket så skriv in dem ni är mest stolt över.

 

Jag äger Welcome to the NHK (anime) alla skivor utom den sista. Ett svenskt volume över Naruto och 2 volumer av Yotsuba&!

 

Inte ett stort fan över svensk översättning men det var det som fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orkar inte ta någon bild då min mangasamling på c:a 350 böcker är spridda över hela huset, läser nämligen överallt.

Animesamlingen är ganska blygsam, 10 filmer och 22 boxar.

Det jag är gladast över är alltid mina senaste köp, så för tillfället är det Dance in the Vampire bund-boxen(både dvd och bluray i samma box) samt de sex första böckerna av Afterschool Charisma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns nästan lite lustigt att kolla igenom all manga jag äger; mycket av det köpte jag på impuls i en tid då jag tyckte allt från Japan var värt att äga. Andra var serier som jag tyckte mycket om, men där andra serier prioriterades högre. Tydligen köpte jag så mycket som 12 volymer av Prince of Tennis, och 4 volymer av Ouran High School Host Club. För att inte tala om Jag-Kommer-Nog-Inte-Gilla-Men-Jag-Köpter-I-Alla-Fall-köpen, som första omnibusen av Ai Yori Aoshi, eller första volymen av .hack//G.U. En del av mig vill inte tänka på hur mycket pengar jag lade ner på manga, men jag ångrar inget. Enligt mina beräkningar har jag någonstans runt 380 volymer manga av blandade språk.

 

I samma veva kan jag passa på att länka till

.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Har en brokig, ofokuserad samling; inte nödvändigtvis särskilt storslagen.. mycket skamlös yaoi. En god portion av mina stoltaste inköp inkluderar Night on the galactic railroad (1985), Wild Zero (1999), Tetsuo the ironman (1989) /body hammer (1992) /bullet man (2009), Saikano (manga + DVD box) samt en trasig (köpt begagnad på konvent för många år sedan räddad) Zodd the Immortal figur från Berserk.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

hmmm just nu i rummet har jag ( fattar inte hur man infogar bilder( e trött orkar inte lista ut))

 

på sängen:

 

dewott

oshawott

umbron

espeon

starly 

mokona

gaara

L

 

i hyllan har jag bland annat:

 

death note ( låtsas boken ) 

L change the world

another note bb case los angeles

inuyasha

fruit basked

fushigi yugi

trinity blood

saiunkoku monogatari

demon sacred

the queen's knight

chobits

card captor sakura

sugar sugar rune

kill me kiss me

snow drop

vampire hunter d 

blood+

the third

vampire game 

wild ones

rasetsu no hana

kamikaze kaitou jeanne

time stranger kyoko

kitchen princess

faktabok om inuyasha

faktabok om death note

faktabok om pokemon white and black

saiunkoku monogatari art book

vampire doll

fushigi yugi genbu kaiden

skip beat 

karen first love

 

...... orkar inge me X'D 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Hur mycket och ofta brukar folk handla anime/manga -relaterade saker? Lite nyfiken.

 

Jag försöker ha som regel att köpa en blu-ray i månaden. Även om jag sällan kollar på de skivorna som jag har köpt så vill jag iaf stödja industrin i den mån jag kan. Även om det inte är en serie, så kan man få tag i en film runt hundralappen. Vilket jag anser att jag kan offra med tanke på hur många timmar som läggs ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag äger hela den svenska utgåvan av Dragon Ball och Shounen Jump.

 

Jag har även de fyra första volymerna av One Piece och den första volymen av en manwha som heter Kill me, Kiss me, har för mig jag fick den av min syster när hon fick med den i någon tidning eller något (hon är inte alls intresserad av anime eller manga).

 

Jag är också ganska säker på att jag äger Yu-Gi-Oh filmen.

 

Jag vet att jag kommer köpa de nummer som har släppts till Watamote som en födelsedagspresent till mig själv haha. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Manga:

 

Naruto volym 1/38 (Svenska)

 

Naruto volym 39/44 (Engelska)

 

One Piece volym 1/6 (Svenska)

 

Attack on Titan volym 1/4 (Engelska)

 

Death Note Black Editon 1/6 complete (Engelska)

 

Fullmetal Alchemist 1/14 (Svenska)

 

Btooom 1/4 (Engelska)

 

Anime:

 

Naruto Original Uncut Box Set volyme 1/4

 

Attack on Titan Part one

 

Death Note 1/3 complete serie

 

Elfen Lied complete serie

 

Hunter X Hunter 1 och 2

 

Silver Fang complete first season

 

Sword Art Online 1/4 complete first season

 

Gungrave 1/7 complete serie

 

 

Det är väl detta jag äger i nuläge, men planerar att utöka min samling ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en blygsam samling på 59 st, om inte min matte svikit mig. 

 

Äger 5 nr. av Shoujo Stars, (som kanske inte säknas men piss off) 

5 volymer av Oh! My Goddess. 

26 volymer Skip Beat. 

8 Volymer av Legend. (Koreansk Fushigi Yugi rip-off) 

2/2 Beast Master.

3 Ballad of a Shinigami.

2 Dragon Ball. 

1 Kick off. 

1 Sayonara September

3/3 Vampire Kisses *cringe* 

3 Fushigi Yugi 

 

I animeväg har jag Serial Experiments Lain, Cowboy Bebop, AKIRA, Evangleion 1.0 You are (not) Alone, En liten del av Kill La Kill boxen(sista episoderna) och Kikis Expressbud. 

 

Planen är att skaffa ett extrajobb så jag kan köpa meeeeeer~ 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Hmm.. är det någon idé att skriva något i en tråd där det inte har hänt något sen 2015? Antar att framtiden får utvisa :). Jag tror att jag har kring 200 volymer manga med ambitionen att utöka den, och det är vid det här laget en ganska brokig samling med allt från shonen-ai till lite olika manwhas. Med tanke på att de är utspridda här hemma kommer en lista över de jag kommer ihåg i nuläget, och nästan ingen jag äger är komplett utan jag jobbar på det. Långsamt xD. Hursomhelst, listan över några jag har i nuläget och kommer ihåg bara sådär:

- Archlord

- Berserk

- Blade of the Immortal 

- Dragonball

- Naruto

- Magic Knight Rayearth

- One Piece

- Tail of the Moon

- Tokyo Babylon

- Warcraft Sunwell Trilogy

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...