Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2012 (lucköppning kl 18:00)


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Vem är det som översätter? Tomten?

Tomten verkar ha så mycket att göra i övrigt, så det är jag och Saya. Fast vi arbetar ju från den textning, sannolikt engelska, som finns tillgänglig, vare sig det nu är fansub eller professionell.

 

(Men lucka 4 är inte öppen än)

Skrev i ett inlägg att lucköppning sker 18:00.

 

Fast det tappas väl lätt bort, så jag lade till det i trådrubriken också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow... jag är förvånad hur mycket kraft som lagts på julkalendern i år! :D

 

Synd att vi inte har någon gemensam serie dock, men då är det väl bara att köra på med någon egen som vanligt, hur är det bland alla ni andra? Har ni några serier i kör igenom på egen hand fram till jul?

 

Jag försöker plöja de serier jag egentligen hade på min måste-lista under 2012 men lyckades missa ändå. Jag brände av Another i ett maraton i söndags och har bullat upp med Nichibros härnäst. Efter det tror jag att jag ligger rätt bra till. Jag brukar bara välja ut 2-3 serier per kvartal och skäms inte för att lägga ner de som inte rankar sju poäng eller högre, men i början av det här året blev det ingen animé alls av olika anledningar. Så om du också missat högstadiekillarnas vardagsliv så kan vi ju köra den som ett substitut för SVT-adventskalendern! EDIT: Jag måste eventuellt hinna med MGX också, om den skulle passa bättre.

 

Jag gillar bakgrunden, var är den ifrån? =)

 

Jag vet inte om det var det du menade men jag missade också först att det var den kvinnliga ensemblen från LB!, eftersom karaktärerna hade vinterkläder samt proportioner vi inte är vana vid. Allas vår Kudo verkade ha vuxit på sig minst ett par decimeter! Komari och Rin var längre än jag sett i tv-serien också, men man ser ju inte om de kanske står på en varsin pall. För det andra är tecknaren makalöst duktig, jag kollade in dennes galleri en snabbis och blev rätt betagen. Verkar pusha en del KEY-doujin?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucka 4: Ingen ska väl behöva vara ensam på julafton om de inte vill.

 

Jag brukar fira julafton med någon sida av släkten, vissa gånger är det under hela dagen och andra gånger går man från julfirande till julfirande och delar upp besöken på några timmar. Hur firar/vill ni fira eran jul?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucka 4: Ingen ska väl behöva vara ensam på julafton om de inte vill.

 

Jag brukar fira julafton med någon sida av släkten, vissa gånger är det under hela dagen och andra gånger går man från julfirande till julfirande och delar upp besöken på några timmar. Hur firar/vill ni fira eran jul?

Med skilda föräldrar så brukar vi barn fira hos en av dem på julafton och ha en "lill-jul" hos den andra på juldagen eller annandagen. Oavsett är det mest familjecentrerat. Litet och enkelt :)

 

När jag tänker på det och lucka 4, har inte Koizumi en familj att fira med? Måste hon vara helt ensam? Men när jag tänker på det, visst är väl julen i Japan mer en romantisk/vänskaplig högtid. Så hennes familj kanske är iväg och gör sin egen grej. Jag vet inte om min familj någonsin skulle vara ok med att jag går på en koncert med en vän eller flickvän på julafton. Samhällsskillnader~

 

Lovely Complex är en sån där serie som det grämer mig in i benmärgen att jag bara sett en gång för hundra år sedan. Jag kommer knappt ihåg något av den. Jag tror tyvärr att jag inte kommer tycka om den fullt lika mycket om jag ser den en andra gång, för nog hade den en del problem, men det enda sättet att ta reda på det är att få det överstökat!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det här? Väntar hon på honom? Borde han inte skynda sig?

Men tusan vad trevligt. Jag vill också ha party med uteliggare mitt på gatan :D

Vad i hela hallabalula är det där?! Jag trodde jag visste var jag var nånstans.

 

Sorglösa personer som spontant sprider glädje är alltid mysiga. Men... vad var det som hände i slutet? Vad är det för något jag tittar på egentligen? :blank:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucka 6!

Spoiler
Det är Oansvarige kapten Tylor! :jhappy: Ja, hon väntade på honom. Ja, han borde skynda sig. Men han är ju, trots allt, allas oansvarige kapten Tylor.

 

Det i slutet är bara en sån där liten sekvens som länkar ihop seriens karaktärer för att visa en relation. Typ "jag vet inte var min älskare är, men någonstans så ser han upp på samma måne som jag". Förutom att det då är ett rymdskepp. :konata:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucka 6 kommer från det som förmodligen är mitt favoritjulavsnitt i anime. Vilka är era julfavoriter?

När jag tänker efter skulle jag nog välja julavsnittet i Kyouran Kazoku Nikki, vilket egentligen inte har mycket med julen att göra. Större delen av det handlar om Tomtens dotter som är bitter och vill förstöra julen, men när familjen välkomnar henne så missförstår de hennes intentioner och börjar hjälpa henne dela ut julklappar. Avsnittet avslutas med en episk strid mellan kattflickan Kyouka och Tomten själv. Det enda den scenen saknar är brinnande shounenmusik.

 

Ååh, lucka 7 var obehaglig. Julen innebär en sådan press att ge klappar till folk, och för den unge mannen var det så mycket att han fick ge upp sina barnsliga fantasier på grund av det. Stackars sate :(

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ååh, lucka 7 var obehaglig. Julen innebär en sådan press att ge klappar till folk, och för den unge mannen var det så mycket att han fick ge upp sina barnsliga fantasier på grund av det. Stackars sate :(

I slutet av avsnittet så

kommer han ihåg att han hade en present som han inte vågade ge åt den mörkhåriga kvinnan året innan, så hon får den

. Slutet gott, allting gott! :jglad:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucka 8: Det är alltid jul i Hidamari Sketch. Det enda som saknades var att Ume-sensei skulle sagt något. Hon är mysig.

 

Det här var första gången jag sett om något från första säsongen Sketch. Det känns som att karaktärsdesignen har utvecklats något sen dess. Eller så var det kanske bara Shaft som Shaftade animationen lite till tv-sändningen och fixade den senare.

 

Jag kom inte alls ihåg att Miyako har en storebror. Honom vill jag möta :ssad:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lucka 9: Om man är girig så kan man bli dragen vid näsan av en intet anande uteliggare. En god sensmoral.

 

Jag har inte sett någonting av Magipoka innan, förutom det här, men den verkar ju rätt trevlig. Om inte annat så vet den, liksom Tylor, vad meningen med julen är. Att mata uteliggare.

 

Red: Komma ihåg att länka bilder? Vad är det för trams?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så säkert att vi tar Kore wa Zombie desu ka eller Toradora, ska du veta! :konata: Men vem vet, det som inte kommer med i år kanske kommer med senare om vi gör det igen.

 

Men jo, posta namn kan vi göra. Det är inte tänkt att de ska vara hemliga när de väl öppnats, så det går att fråga här i tråden också om man undrar. :colonthree:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas att dagens lucka inte är för förvirrande. :happydrop: Det är en ihopklippning av några scener ur ett avsnitt. Vad som händer i avsnittet, förutom det som är uppenbart av luckan, är att

ett stort monster kommer och ställer till med bråk, och seriens hjälte Roger måste slåss i sin jätterobot Big O. Till slut förvandlas monstret till en enorm julgran

.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för förklaringen till lucka nr 12! hade ingen aning om vad jag såg men du gjorde så man förstod iallafall idén ^^

 

inte kore wa zombie desu ka eller Toradora....? mitt hjärta </3
dom hade en sån glad jul känsla i båda två <3 man satt och log och var glad <3 Haruna's beskrivning på tomten <3 kitamura som tomte var också bara awesome! försök iallafall att ha med dem :) om inte så se till att ta dem nästa år! jag har kontakter på nordpolen! ;)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...