Hoppa till innehåll
Anime.se

Hellsing


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Ultimate+follows+the+manga+more+closely+

 

FcgG.png


Jag måste ta och få lite klarhet i en del saker här då jag inte riktigt hänger med känner jag.
Jag såg originalserien när jag var helt färsk och gröngöling på Animeområdet men minns att jag gillade den skarpt och tänkte ta och se om den nu. Problemet är bara att det finns flera olika versioner har jag sett och det är lätt att bli lite vilsen.
Jag vet att Hellsing har gjorts om en vända med en OVA-serie som det tog sjukt lång tid att producera, men det verkar även finnas andra versioner i omlopp eller vad är dessa för några? Vad är då Ultimate Hellsing?
 
Kan nån hjälpa mig reda reda ut begreppen lite och ge mig en recension om den nya OVAn är bra och till och med bättre än originalet och om den är värd att se mer än att se om den gamla klassikern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ultimate- serien är OVAn. Det lilla missförståndet beror främst på att första avsnittet i Ultimate räknas lite som ett enskilt kapitel då den summerar dom tre första episoderna i originalanimen. Därefter tror jag dom utgår mer och mer efter mangan. Sen finns också Hellsing: The Dawn, som är tre specialavsnitt för Ultimate.

 

Det var en munfull det där. Hoppas jag lyckades reda ut det för dig.  :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ultimate- serien är OVAn. Det lilla missförståndet beror främst på att första avsnittet i Ultimate räknas lite som ett enskilt kapitel då den summerar dom tre första episoderna i originalanimen.

Personligen tror jag mer att OVA-serien fick tillägget "Ultimate" utanför Japan för att hålla isär den från TV-serien och – kanske – sånt som den där filmen Van Helsing.

 

 

 

Och nån recension kan jag inte ge, för jag har också bara sett teveserien. ('-')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing Ultaimate är ungfär som Fullmental Alchemist Brotherhood. Den är följer mangan mer än att gå en annan väg. Animationen är ju bättre. Jag tror att det är inte så mycket censur som i TV-serien 

 

Det säger inte att OVA är bättre än TV-serien. Själv så är ju OVA bättre på grund av att den känns klar när alla avsintt är klara. antagonist är bättre än tv-serien. OVA är klar med 10 avsnitt. Visst alla är inte dubbade ännu. Men de 4 avsnitt som är dubbade är lika bra som TV-serien.

 

OM du gillade den gamla serien så ska du se OVA. För mig så var det godis för ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips är att inte se Hellsing Ultimate. Den följer förvisso mangan mer, men tempot är helt fel. Det är mangan, men i snabbspolning. Mer en sammanfattning utav mangan, än en adaption.

Läs mangan istället.

Såg första avsnittet, tyckte inte riktigt om tecknarstilen. Har för mig att den gamla trevligare. Den här verkar mörkare dessutom. Ska ta och spana in mangan.,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...