Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

Jag sökte men hittade ingen tråd, så då får vi lov att starta upp en för den kommande serien Space Dandy, signerad Shinichiro Watanabe (Cowboy Bebop, Samurai Champloo, m.m). Finns tråd så får någon med behörighet sammanfoga dom
 
ANN skriver att den får premiär i japan i januari 2014. Man har även följande sammanfattning som jag saxar in här.
 
Staff members include:

  • General Director: Shinichiro Watanabe
  • Director: Shingo Natsume
  • Scriptwriters: Dai Sato, Keiko Nobumoto, and Kimiko Ueno
  • Character Design: Yoshiyuki Ito
  • Spaceship Design: Thomas Romain
  • Theme Song: Yasuyuki Okamura
  • Animation Production: BONES

Vi har även en liten synopsis.
 

The lead character Dandy is an alien hunter and the "dandiest man in space." The anime is set far in the future where people have gone to the far reaches of the universe. Dandy is searching for aliens that no one has found before with his robot partner QT. Watanabe said Dandy bought the robot thinking it was an R2D2-like robot, but in reality "it was a Roomba." Dandy also travels with a cat alien named Meow.



Och nedan så är det någon som med sk "handicam" har filmat trailern som visades tillsammans med presentationen av Space Dandy vid årets upplaga av Otakon.
 
Jag måste säga att det ser riktigt bra ut, åtminstone rent visuellt. Och musiken känns passande.
 

Redigerad av sucraM
Bättre trailer.
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med ett sådant "dream team" måste jag erkänna att jag är lite besviken. Det blir säkert en kul serie, men rena komedier är sällan de som man verkligen bär med sig i åratal efteråt.

 

Om jag inte minns fel så arbetar Watanabe på ännu en serie, med MAPPA, studion han gjorde Kids on the Slope med. Denna andra ska vara mer allvarlig, men inget mer är sagt. I och med att det varit känt i snart ett år så kommer det nog information inom ett halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 9 months later...

Jag måste säga att denhär blev lite av en besvikelse.

Mina förväntningar var inte så fantastiskt höga efter att ha hört diverse utlåtanden om den. Men jag hade ändå hoppats på lite mer innehåll eller djup med tanke på folket bakom.

 

...fast det kanske kom senare i serien? Det ska erkännas att jag gav upp efter 4 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste säga att denhär blev lite av en besvikelse.

Mina förväntningar var inte så fantastiskt höga efter att ha hört diverse utlåtanden om den. Men jag hade ändå hoppats på lite mer innehåll eller djup med tanke på folket bakom.

 

...fast det kanske kom senare i serien?

 

Nej, Space Dandy är jämna delar rymdkomedi och animatör-showcase rakt igenom. Vissa delar är mer roliga/spännande/rörande/söta/filosofiska/absurda än andra, men allt som oftast en fånig komediserie med lite häftig animation.

 

Regissör Watanabe kom också ut med Terror in Resonance (ä.k.s. Terror in Tokyo) som är en thriller om ungdomsterrorister. Yoko Kanno-soundtrack. Ingen höjdare, men kanske lite mer kött på benen än Space Dandy om du vill ha dramatik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...