Hoppa till innehåll
Anime.se

Julklappshjälp till PS3


nebukanessar
 Share

Rekommenderade inlägg

Hustrun har tänkt att köpa spel till den ps3 jag fick i 40-årspresent. Låter som en bra julklapp men vad vill jag ha?????

 

Är inte världens vanaste spelare, på PS har jag bara spelat GTA3 och 4. De datorspel som jag har spelat är i stort sett allt av blizzard, med Diablo som favorit.

Vill absolut inte ha massa multiplay-eländen då jag är världens sämsta spelare och har ingen lust att vissa denna brist för resten av världen. :)

Är ju manga och anime nörd så vore trevligt med tips inom denna genre också(helst sådant som kan tänkas finnas i en svensk butik).

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad sägs om:

 

studio ghibli spelet  ( som att kolla på en studio ghibli film :3 )

43489.jpg

 

 

eller som jag har hört UNDERBARA spelet som lär vara en känslosam resa med fantastisk grafik

 

journey-game-screenshot-1-b.jpg

 

och FROM DUST ( som jag tycker verkar intressant) vacker grafik + man får leka gud och kämpa mot naturens krafter 

 

6647.jpg

 

nästa år kommer ett spel jag har väntat på XD  samurai warriors 4. spela dig igenom japans historia med bishounen(s) och bishoujo(s) 

 

samurai_warriors_4_by_dragonwarrior_ht-d

 

sen vet jag typ inte några mer spel XD  

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Valkyria Chronicles är ett utmärkt taktikspel med en rik värld och intressant handling. 

 är i min åsikt det bästa mecha-spelet genom tiderna. Hideo Kojima gör alltid roliga spel. Finns i HD-utgåva till PS3 som samlar de två ursprungliga PS2-spelen.

 

Spelet Asura's wrath har jag hört en del gott om, men inte spelat själv.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Valkyria Chronicles: RPG möter strategi möter third person. Förstaval 8 dagar i veckan, 53 veckor om året!

 

Eternal Sonata: Spelet om Frederik Chopins liv(?) utformat som ett JRPG med musiktema. Oemotståndligt vackert, bra fightingmekanik och fin musik.

 

Little Big Planet 2: Platformsspel med en levande hacky sack...som du kan klä upp! Charmigt och lite annorlunda.

 

Diablo 3: Bättre än PC- versionen på de mesta. Demo finns på PS Store.

 

GTA 5: Var aldrig riktigt intresserad av GTA- serien, men femman är nog den starkaste i serien hittils. Riktigt bra berättad.

 

Mass Effect- trilogin: Västerländs SCi-Fi Shooter/RPG med rikt universum där dina val påverkar historiens gång genom alla spelen.

 

Dead or Alive 5 Ultimate: Riktigt bra fightingspel, men innehåller en del fanservice.

 

Jag hoppas att du har varit en snäll pojke. =)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett rpg som gjorts som i den gamla skolan nämligen svårt och oförlåtande men när du väl klarar utmaningen får du den där känslan som man bara får när man har klarat en riktig svår utmaning som jag tycker att det är svårt att beskriva. Spelet innehåller även en djup handling för de som anstränger sig och lägger ihop alla pusselbitarna (eller kan du kolla på Youtube). 

 

Ett interaktivt drama som berör och fängslar, det här spelet var det som gjorde att jag åkte ner och köpte ett ps3 efter att ha provspelar det på Mediamarkt. Det som sticker ut i det här spelet är att om någon av de huvudpersonerna som du styr dör så är de borta från spelet och du får fortsätta utan dem. 

 

Metal Gear Solid: Om du gillar tanken på att infiltrera fienden, nå ditt mål och inte dra till dig för mycket uppmärksamhet så kommer du nog att gilla MGS. Du är oftast ensam och du är ingen "one-man army" så om du bara rusar in så kommer du att bli övermannad och uppdraget är slut, bäst att ta den säkraste vägen och bara ta ut dem som verkligen måstes. Lägg sedan till en engagerade handling med en del "over the top" moment som läggs in på ett snyggt sätt så att det inte blir pannkaka av allt. Finns en hel del spel i MGS serien men i Metal Gear Solid - Legacy Collection får man med de flesta för ett bra pris.   

 

Ett fartfyllt actionspel med attityd. Du spelar häxan Bayonetta som ska förgöra änglar eftersom det börjar bli kaos mellan människan plan, himmelen och helvettet (om jag minns rätt). Sak samma man spelar inte det här spelet för handlingens skull utan man spelar det för spelkänslan. Aldrig tidigare har jag spelat ett spel där karaktären rör sig så mjukt, följsamt och där hela striden ser ut som en dans. Det finns även en mängd olika vapen som man kan använda under spelets gång och lägga ihop dem så att de passar just din spelstil. Om MGS hade en del "over the top" moment så bygger Bayonetta på det och när jag inte trodde att det kunde blir värre så blir det det och det passar spelet perfekt.  

 

Jag kom på att alla de spelen jag nämnde nu är relativt gamla så de borde gå att hitta relativt billigt med.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Journey är fantastiskt, samt att det är ganska lagom långt. Tar inte så lång tid att spela igenom, men kul att spela flera gånger. Lätt spel att spela, så kul även för inte så vana tv-spelare =)

 

Flower av samma studio är också kul. Skulle säga att båda är i kategorin avslappningsspel.

 

Catherine har jag hört ska vara ganska kul, pusselspel med en story som handlar om otrohet (tror jag), snygga animesekvenser från samma studio som gör persona spelen om jag minns rätt.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...