Hoppa till innehåll
Anime.se

Chobits


ladello
 Share

Rekommenderade inlägg

Själv tycker jag den är grymt tråkigt, klarat mig genom 11 avsnitt hittilis men nu får det vara nog. Tycker alla avsnitt liknar varandra ganska rejält och efter x antal avsnitt så börjar det bli tråkigt. Nej, Chobits hamnar i bottenskrapet på min anime-lista i sällskap med titlar som tex. Hellsing...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag, elak? *gråter en skvätt dyrbara tårar* :(

 

De sista avsnitten jag såg fick jag tvinga mig genom, men den kanske blir bättre sen vad vet jag. Men det ändrar fortfarande inte att serien är otroligt tråkig halvvägs även om sista delen skulle vara skitbra så är kommer det bara bli en mediokre anime i mina ögon. Gillade dock avsnitt två (tror jag) när Chii ska köpa underkläder. PANTSU :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chobits är en mycket bra anime. Men till skillnad från ElgeN så tycker jag at den blir lite sämre mot slutet. Handlingen kändes krystad i de sista avsnitten. Och slutet var lite väl abrupt tycker jag. Men det är en smaksak.

 

Sumomo är klart bäst! ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sett den och den är ju helt klart sevärd...(helt underbart när Chii sitter och pekar på allt och säger "Hideki" "Hideki" "Hideki")

Håller med! Det är nått utav det bästa i hela serien. Tillsammans med tillfället när Sumomo blir tillfrågad om hon alltid måste vara så hyper och hon svarar typ "Jag är programerad för att vara energifull" :D

 

Chobits är för övrigt en bra serie för dem som vill lära sig lite japanska, eftersom Hideki förklarar en hel del ord för Chii. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

avslutade serien i torsdags, _MYCKET_ bra får jag säga. Men för er som inte tycker den är bra vid ep 11, ni kommer nog inte tycka den är bra efter sista ep. Förstår bara inte hur ni kan tycka så illa om den, jaja, har ni sett till ep 11 får ni i alla fall se resten också.

 

Sedan får jag hålla med de som tyckte att "hideki *pekar*" och "pantsu" avsnitten var roliga, de är jätteroliga !!!

 

Ska nog se Chibits idag, 5min långt, jag orkade inte se det efter ep 26 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag tycker då inte att slutet är spec dåligt. Det har nämts tidigare också.

Ska jag vara ärlig tycker jag att slutet är väldigt bra. Det går ifrån den lågmälda nivån som serien har för att sedan övergå till ett litet mer djup i slutet.

Det var iofs ett bra tag sedan jag såg den, men jag tycker om serien!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...