Hoppa till innehåll
Anime.se

Jam! En podcast för dig som gillar Japan, anime och manga!


raz
 Share

Rekommenderade inlägg

Har fortfarande mer roligt när jag lyssnar på er än när jag ser på anime. :)

 

Första låten (You) var helt ointressant standardmusik, fattar inte att man reagerar på den låten. Fast å andra sidan är den mycket bättre än Tokyo Ghoul OP 2, den är verkligen skitdålig.

 

Skippade biten om When they cry för den ska jag ju se. Irriterande att nån jävla japanofil gått in och skrivit att serien heter "När sångstritaren gråter" på svenska så jag får den fula jävla titeln i min mediaserver.

 

Orkar inte Visual Novels. TL;DR liksom

 

Såg två eller tre avsnitt av Min lillasyster är ett pervo, milt underhållande men incestvinkeln är ju den enda egentliga anledningen till att serien finns och den funkar liksom inte för mig. 

 

Får prova nåt avsnitt med lesbiska björnjägare, det låter betydligt mer intressant än typ alla serier denna säsong. Eller ja, jag tittar på Assassination Classroom, men det är allt.

 

Så, spela in nästa avsnitt nu. Och använd en kompressor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

helt ointressant standardmusik

 

säg det till mitt ansikte inte online tuffing och se vad som händer

 

Var tvungen att kolla upp vad fan en sångstritare ens var för något. Cicador, alltså. Det är tur att jag redan fått cancer från all dålig jävla anime jag kollat på, för det gör mig immun mot sånt här.

 

TL:DR av Higurashi-biten var:

David: Jag har sett det här och jag gillade det.

Rasmus: Spoila inget, jag ska kolla på den.

 

Tro mig, även vi har mer kul när vi spelar in avsnitten än när vi kollar på anime.

 

Det är något med japaner och incest, alltså. Och sen så slutar varje serie med "MEN VILKEN TUR ATT NI INTE ÄR BLODSRELATERADE! TÄNK OM VI HADE BERÄTTAT DET HÄR FÖR TOLV AVSNITT SEDAN, DÅ SKULLE JU ALLA VÅRA TITTARE SLIPPA GÅ PÅ KEMTERAPI!"

 

Denna säsong var väldigt tråkig. Ska kolla på Koufuku Grafitti, dock, för jag kan aldrig få nog av SHAFT. Och The Rolling Girls verkar lite småintressant. Ska ta och se om Durarara!! innan jag ser andra säsongen, tror jag. I övrigt så är det ju shounenskräp och otakupandering över fucking jävla allt.

 

Jag är utbildad inom videoredigering, inte ljudredigering. Jag har ingen jävla aning om någonting jag gör, jag bara blundar och håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

säg det till mitt ansikte inte online tuffing och se vad som händer

 

Det är något med japaner och incest, alltså. Och sen så slutar varje serie med "MEN VILKEN TUR ATT NI INTE ÄR BLODSRELATERADE! TÄNK OM VI HADE BERÄTTAT DET HÄR FÖR TOLV AVSNITT SEDAN, DÅ SKULLE JU ALLA VÅRA TITTARE SLIPPA GÅ PÅ KEMTERAPI!"

 

Jag BACKAR INTE, GRABBEN! Utom när jag ska ut från en parkering eller nåt sånt. Men det är ju etablerat i mina kretsar att min musiksmak ligger strax till vänster om alla andras.

 

Den enda incestserien jag sett egentligen är Koi Kaze, den gillade jag faktiskt. Men ja, det är nåt med japanerna. Och tyskar. Tyskar gillar incestporr. Har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni lät inte alls lika bittra i det här avsnittet som de andra och det menar jag inte som något negativt utan tvärtom. Jag tycker att det blir mer underhållande när man får höra om saker som är både dåliga och mindre dåliga. Sen tyckte jag också att allt flöt på bättre i det här avsnittet än de tidigare.

 

Bra att ni säger att avsnitten kommer att komma ut mer sällan nu också så man slipper oroa sig för att ni har lagt ner som det blev innan det här avsnittet kom ut. 

 

Jag glömde bort att ni skulle streama Persona 3 men sen såg jag att ni sköt upp det tills nästa vecka på grund av att Karja blev sjuk så det var ju tur i oturen för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

GhevDd7.png

 

"Men, vad är det här?", tänker du nog nu, "Har Män Som Hatar Anime blivit inbjudna att spela in sin podcast på ett konvent?"
Alternativt kanske ni tänker "Vem skulle vara efterbliven nog att låta Män Som Hatar Anime spela in sin gudsförgätna podcast på sitt konvent?"

 

Svaret på dessa frågor är "Självfallet inte." respektive "Om de inte kan hitta oss så behöver vi ingen tillåtelse."

 

I detta tvådelade avsnitt så har vi gästat PicaCon - Värmlands (kanske) största konvent och talar, bland annat, om hur man bör bete sig bland folk, känslan att aldrig få vara den söta animetjejen, varför jag hellre hade häftat fast pungen i en plywoodskiva än att varit där och mycket mer! Gästar oss gör Caroline då ingen annan på hela området kunde andas med stängd mun. Ett överdrivet strikt kriterium för att vara med, kan tyckas, men ett kriterium vi håller väldigt hårt på.

 

Så häng med i en oförlåtligt bittert avsnitt där vi inte säger en enda trevlig sak om någon.

 

"Fan, släpper du avsnittet på en fredag? Är du full eller efterbliven, Rasmus?"

Det kan du ge dig fan på! Jag är hemma sjuk från jobbet, så hade inget bättre för mig.

 

Lyssna på vår hemsida! Eller vänta på att det ska komma upp på iTunes, brukar inte ta speciellt lång stund. Jag kommer att släppa Del 2 så fort det är färdigredigerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ert namn på Podcasten ljuger inte om man säger så. Annars så var avsnittet i klass med de andra avsnitten med mycket hat och mycket skitsnack. Orden "tard" och "autism" kan jag väl tycka överanvändes lite väl mycket i avsnittet men ibland blir det ju som så att man snöar in sig på vissa ord. Ni har inga problem att uttrycka era känslor och åsikter och även om jag inte alltid håller med så kan det var roligt att höra andra versioner men ibland så får jag komma på mig själv att alla får faktiskt tycka som de vill. Att ni splittrade avsnittet för två timmar kan nog avskräcka en del.

 

Angående Caroline så tycker jag att hon inte att hon tillförde så mycket men det är förstående eftersom det var första gången hon var med och kanske var lite för blyg för att slåss om uppmärksamheten som Rasmus och David är bra på. 

 

Avslutningsvis tycker jag att det är bra att ni lättar upp lite från allt hat genom att säga att ni hade roligt på konventet men också att ni innerst inne tycker om animé även om det görs en hel del skräp nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ska även tilläggas att vi var väldigt utmattade när det hela började spelas in klockan 2 på natten och vi hade våra tvivel om vi ens skulle släppa avsnittet. Det sades en hel del saker som vi i efterhand kanske skulle ha lugnat ned oss lite med. Överlag dock så är det ett avsnitt som vi i princip kan stå för och vi hoppas helt enkelt att det inte skrämde iväg för många lyssnare.

 

Blev ju också olyckligt att vi först förklarade att vi mest skämtade och överdrev framemot slutet av andra delen när folk redan suttit igenom en och en halv timme av hat.

 

I framtiden kommer det vara mycket mer fokus på hat mot anime än hat mot personer, det kan jag lova.

 

Tack för feedbacken, Klona, hoppas att du inte tycker vi är för efterblivna nu. :wink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var så lite så. Har tänkt att skriva förut men varje gång jag har lyssnat så har jag legat efter en hel del med avsnitten så det kändes inte så relevant då. 

 

Tack för feedbacken, Klona, hoppas att du inte tycker vi är för efterblivna nu. :wink:

Inte mer än innan.  :wink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

I juni förra året bestämde jag och Karja oss för att börja spela in en podcast och jag var snabb med att föreslå anime som ett ämne. Vi planerade att släppa ett halvtimme långt avsnitt varannan vecka. Till hösten så fick Karja fullt upp med skolan och projektet fick läggas på is - men inte allt för länge, då David dök upp. Jag och David plockade upp facklan och led podcasten in på nytt territorium. Mer hatfyllt territorium.

 

Och nu, ett år senare, har vi producerat 11 avsnitt (Om vi hade följt planeringen hade vi firat vårt 20-nånting avsnitt.) och lyckats med bedriften att fyrdubbla vår lyssnarbas för att sedan förlora två tredjedelar igen. Och det var helt och hållet vårt eget fel!

 

Vi har fortfarande fler lyssnare än vad vi började med, men glöden har slocknat på något sätt - jag orkar helt enkelt inte med att kolla på 50% av alla serier som sänds eller spendera timmar på animenewsnetwork för att fylla ut dötiden i våra avsnitt. Demolition D+ har inte heller släppt en ny video som vi kan stjäla på länge. Sedan så damp det ned en faktura på 958 spänn för ett års hosting och den fick jag helt plötsligt en väldig olust att betala.

 

Så det är här vi tar farväl! Vi planerade att släppa ett avskedsavsnitt (Eller, ja, vi hade runt 6-7 avsnitt till planerade, men det blev helt enkelt inte av.) men när vi spelade in det så blev det så skitdåligt att vi nästan skämdes. Det har varit en rolig upplevelse och jag skulle inte bli förvånad om jag ger mig in i podcastandet igen någon gång (Troligen inte om anime, dock.) men all good things come to an end!

 

Vår hemsida, mänsomhatar.se, kommer att stängas ned den 7:e juli och prenumerationen på vår mediahost löper också ut då. Vi har sparat ned alla våra avsnitt och kommer att ladda upp dem till mediafire i framtiden.

 

Det är möjligt att vi sysslar vidare med content creation under The Ministry of Ungentlemanly Gaming, men i sådana fall så gör vi det nog på YouTube och diverse andra gratisalternativ.

 

Men, iallafall, det har varit kul! Ha det bra, allesammans!

Raz

 

P.S. Sakura Trick är fortfarande den objektivt bästa animeserien i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra. Avsnitten kom inte regelbundet och det var inte alltid jag höll med om det ni pratade om men de var underhållande och det är alltid roligt att höra folk prata om animé.

 

Bra jobbat med det ni åstadkom med och lycka till med andra projekt i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...