Hoppa till innehåll
Anime.se

Trailer till nya Berserk spelet


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Som jag skrev på ett annat forum: Jämrarimig! Det här spelet är redan köpt. Bärsärk till Snarkosulen var bra nog det, men det här ser ju ännu bättre ut.

 

Och det var en salig blandning med scener. Allt från slutet av Falktruppstiden ända fram till Silke och Trollslakten (bok 26). Och Bärsärksrustningen! Hoppsan.

 

Vad är poängen, skall man spela sig igenom Förmörkelsen?

 

Mums. Ska bli kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle säga att spelet liknar Knights of The Temple, för er som spelat det. Om det nu är ett sådant spel som kameravyn inte följer efter gubben, utan byter först när man går in i ett nytt rum, då sänker det spelkänslan en hel del. KoTT var bra på grund av sin sköna grafik och otroligt bra "filmisk" musik. Om man har sett animen höjs förstås spelkänslan en del, men jag är alltid kritisk mot actionspel på konsol...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle visserligen inte skada ifall de gjorde spelandet LIIITE mer varierande än det gamla Dreamcastspelet.

 

Eftersom jag överdyrkade Snarkosul-spelet så gör det mig inget alls som spelmotorn är exakt likadan. Det enda jag verkligen vill slippa är den där banan "du skall springa MOT skärmen och hoppa förbi allt som kommer mot dig, samtidigt som du är hyperjagad, vilket betyder att du måste memorisera hela banan och minsta felhopp ger Game Over".

 

Det tog mig, tror jag, 160 försök att klara den banan på Hard...

 

I övrigt var det bara 160% njutning. Jag spelar ändå inte Berserk-spelen för spelets skull. Det är för Berserks skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I övrigt var det bara 160% njutning. Jag spelar ändå inte Berserk-spelen för spelets skull. Det är för Berserks skull.

 

Tyvärr så skulle det dröja ytterligare några månader innan jag kom i kontakt med Berserkanimen då jag spelade spelet som jag lånat av en kompis, så jag kunde bara bedöma det efter dess egenvärde.

 

Nu har jag lite mer kött på benen och skulle nog uppskattat det bra mycket mer.

 

Har det pratats om att spelet ska släppas i Europa, eller är det som vanligt bara japaner och i viss mån amerikaner som får njuta de finaste spelen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr så skulle det dröja ytterligare några månader innan jag kom i kontakt med Berserkanimen då jag spelade spelet som jag lånat av en kompis, så jag kunde bara bedöma det efter dess egenvärde.

 

Som spel sett var Bärsärk-spelet endast halvtradigt medelmåttigt. Det var Bärsärk-stämningen som var så fullkomligt suverän.

 

Har det pratats om att spelet ska släppas i Europa, eller är det som vanligt bara japaner och i viss mån amerikaner som får njuta de finaste spelen?

 

Har svårt att tro att det inte skulle släppas i USA-land. Jag begriper inte heller varför Italien inte skulle ta in spelet, med tanke på att de ger ut Bärsärk där, och den uppenbarligen går ganska bra. Men tiden får väl utvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Kan knappt vänta tills det släpps här I väst!

Hoppas bara att de följer .Hack trenden och behåller det japanska ljudspåret som man inte behöver genomlida en dubbad version. :sleep:

Hoppas även att spelet inte är för spoilande om vad som händer efter animen... Mangan som Dark Horse släpper ligger ju bara på vol 5, och lär ju inte hinna bli klar innan spelet släpps.

 

Fler trailers och Introfilmen till Berserkspelet finns att ladda ner på samma sida som Linus länkade från: http://www.gametrailers.com/vault-b.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Risken är väl relativt stor att spelet kommer hit, iom att dreamcastversionen ju gjorde det.

 

Får hoppas att dubben inte blir riktigt lika genomrutten bara.

Risken? Du menar väl ändå chansen?

 

Jag bryr mig egentligen inte om de dubbar spelet dåligt, jag blir glad bara det kommer hit. Men jag har hört att Sammy inte har några planer på att släppa det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, allvarligt talat så kommer jag nog inte köpa det iaf, fast nog var dreamcastversionen lite underhållande.

 

Men jag är inget enormt fan av berserk och det känns som att man nog måste vara det för att få ut något av första spelet då själva spelandet är rätt ruttet, men mellansekvenserna och handlingen känns rätt trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...