Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se önskar ett gott nytt år -- igen!


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

"Året är 2015" sa Evangelion. Men det var 20 år sedan, och det är nu som det verkligen blivit 2015.

 

Åtminstone för min del betyder det att ledigheterna tar slut och att det strax är dags att ta på hårdhandskarna. För det är ju mycket som ska göras nu, i alla områden.

 

Till exempel hade det ju varit på sin plats att börja reflektera över året som gått... vad gäller anime! Har vi tur så kommer Meatrose tillbaka och styr upp ett nytt Anime.se Anime Awards, eller så kanske någon annan vill axla manteln. Om inte så får vi ge oss till tåls med något mer informellt, en diskussionstråd.

 

Och så måste man ju börja ta sina ogenomtänkta nyårslöften på allvar.

  • Jag lovar att arbeta med Anime.se! Vi har några hinder, men
  • Jag lovar att börja spela igenom de 200+ Steam-spel jag aldrig ens har installerat! Och vara med på fler Anime.se-spelhelger, när tillfälle ges.
  • Jag lovar att börja om med japanskan igen! Och fräscha upp kinesiskan som jag hunnit börja glömma bort. (Jag snackar språken här. Inga dumheter!)
  • Jag lovar att vara mindre passiv och improduktiv! Mindre slösurfande och dödtid. Kanske jag emellanåt kan plocka upp brorsans avlagda gamla gitarr som står och samlar damm i ett hörn?
  • Jag lovar att se mer anime! Jag ser redan rätt mycket, förstås... men jag missar så mycket av det som räknas! Kanske jag kan se klart Bakemonogatari? Och så lovar jag att göra mer med vad jag ser (och läser). Reflektera mer, ge mer uttryck.
  • Jag ska ju faktiskt arbeta med programmering, så jag lovar att programmera mer.

(Ja, i stort sett ska jag börja ta uti med min "att göra"-lista som innehåller material för åtminstone tio år framöver...)

 

2015 kommer att bli ett spännande år. Vi har fullt med anime på horisonten. Kanske det blir året som "virtual reality" slår igenom i spelvärlden, och vem vet vad vi har att vänta oss i övrigt inom teknik, för att inte nämna inom vetenskap och politik. Fred i Mellanöstern?! Nja, det vågar man väl inte hoppas på. Men många här kommer att börja på nya skolor och jobb och träffa nya människor, och det är väl spännande nog.

 

Så nu vill jag höra era planer och önskningar för 2015 -- och önska er en god fortsättning på det nya året!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till mina kompisar så gav jag nyårslöftet att börja plugga men jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill läsa. När jag har fått den biten klar så har jag åtminstone kommit en bit på vägen.

 

Mitt nyårslöfte här på anime.se är att jag ska försöka vara mer aktiv och skriva den där inläggen eller skapa de där trådarna som jag funderar på jobbet men sen när det väl kommer till krita så blir de inte av. Det händer inte så ofta men mer ofta än vad jag vill erkänna. Sen ska jag bli bättre att se på lite mer äldre serier. Under 2014 så var majoriteten av de serierna jag såg från 2010+. Det är på tiden att jag börjar beta av ett par serier från 80- och 90-talet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om 2015 och Evangelion, så hoppas jag att detta blir året då jag äntligen ser på Evangelion. Det börjar bli på tiden nu.

 

Annars så vill jag fokusera lite mer på japanska grejer rent allmänt. Jag borde ta och beta av min japanska RPG-samling, och lära om en massa kanjiord som jag glömt. För att inte tala om en all manga jag och andra i min närhet har fått med sig från japan. Kanske kommer jag till och med att skriva om dem här. Vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Löften & Planer 2015

 

Till Anime.se så lovar jag:

  • Att arrangera minst 1 spelhelg varje månad och minst 1 Spelturnering med priser under 2015!
  • Att arrangera en Anime.se träff i Västerbotten
    Förutsatt att jag bor kvar i Västerbotten
    under 2015
  • Vara mera aktiv på Teamspeak servern för den som vill prata, lira eller öva japanska.

Till mig själv så lovar jag:

  • Ta jägarexamen! helst innan min distanskurs i Japanska börjar!!
  • Jobba igenom hela Genki 1 boken som jag fick i Julklapp innan 2016.
  • Att träna hårt som satan som om jag vore Naruto på ett utav Jiraya's träningsläger!  
    Skämt åsido; börja gymma
    Sedan GMU?
  • Lära mig resten av Stairway to Heaven och Nothing Else Matters på gitarr!
  • Se färdigt alla utav mina påbörjade animer samt hänga med på de bästa säsongsanimerna.

 

Sedan så hoppas jag att jag hinner med allt jag lovat... :psyduck:  Hur som helst så ser jag framimot ett fullspeckat 2015!  :jhappy:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...