Hoppa till innehåll
Anime.se

När man inte har råd med ett chassi


Saten
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det inte bara gå till närmsta soptipp och kolla lite i elektronik högen så hittar man något med rätt passform med lite tur. 

Det är fan inte en dum idé!

 

Sett ett flertal chassin på våran lokala miljöstation, det mesta har väl varit vitt men nog tror jag det finns en chans att hitta en med rätt passform. Speciellt på Göteborgs soptippar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Man får inte ta något från återvinningen. Men ett tips är om man via facebook kollar om det finns någon säljes/skänkes grupp och lägger upp frågan där kan tänka mig att folk har massa skit i föråd osv som dom säkert ger bort eller säljer för en billig peng :P annars kolla blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enda sättet som man kan få ta annans skräp på sopstation är om de ger det till en istället för att slänga, innan det slängs i container eller liknande så är det fortfarande privatpersonens egendom och dennes val vad den vill göra med skräpet. I alla fall vad jag minns.
Så i kort, glutta i folks vagnar och om du ser något som du vill ha så rusar du mot dem, frågar om du kan ta hens skit och hoppas på att personen i fråga inte tror att du pratar om en familjemedlem.
Man känner sig lite småluffig, men pengarna som man sparar kan ju gå till något viktigare, figurer till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...