Hoppa till innehåll
Anime.se

Man at arms smider svärd från animer


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte jag skulle slänga ihop en liten tråd för de som kanske har missat detta och är intresserade. Huvudsmeden på man at arms är en cool skäggig snubbe som smitt svärd för massor av filmer. Nu gör han succé på youtube igenom att filma då han smider svärd och vapen från fiktion så som filmer, tv-spel eller anime.

 

Här är några utav hans verk som kommer från anime:

 

- FMA

- Inuyasha

 

Jag älskar att kolla på hans videos... när jag ser på dem så vill jag bli en smed haha. Själv har jag alltid varit intresserad av svärd och kanske känner många igen sig... eller inte... när jag berättar att i mina unga dagar, så sprang vi ute i skogen, fäktades med pinnar och försökte efterlikna karaktärerna från sagan om ringen! :D För andra så kanske det var star wars eller något ännu äldre.

 

suck... om det ändå fanns iaido eller kendo i närheten :/

 

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tittat på en del av deras klipp och det är lika intressant varje gång hur de går tillväga för att tillverka svärd som i verkligheten inte skulle fungera alls.

 

Appropå ungdomsminnen. En gång i min ungdom när vi skulle leka med pinnar som svärd så skulle jag ha sephiroths svärd Masamune och det är ju inte direkt kort. En fjuttig pinne dög inte så jag körde med ett smalt träd och vevade runt med. Mina kompisar tyckte att det var fusk, jag undrar varför. :rolleyes:

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tittat på en del av deras klipp och det är lika intressant varje gång hur de går tillväga för att tillverka svärd som i verkligheten inte skulle fungera alls.

 

Appropå ungdomsminnen. En gång i min ungdom när vi skulle leka med pinnar som svärd så skulle jag ha sephiroths svärd Masamune och det är ju inte direkt kort. En fjuttig pinne dög inte så jag körde med ett smalt träd och vevade runt med. Mina kompisar tyckte att det var fusk, jag undrar varför. :rolleyes:

 

men lol , undrar varför XD . btw  Hoppas ingen blev skadad XD 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tittat på en del av deras klipp och det är lika intressant varje gång hur de går tillväga för att tillverka svärd som i verkligheten inte skulle fungera alls.

 

Appropå ungdomsminnen. En gång i min ungdom när vi skulle leka med pinnar som svärd så skulle jag ha sephiroths svärd Masamune och det är ju inte direkt kort. En fjuttig pinne dög inte så jag körde med ett smalt träd och vevade runt med. Mina kompisar tyckte att det var fusk, jag undrar varför. :rolleyes:

 

Hahahaha, underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...