Hoppa till innehåll
Anime.se

Yu-Gi-Oh!


Vegeta
 Share

Rekommenderade inlägg

ja säger inte att Pokemon är urkast men den har inte en skans i minna tankar mot Yu-Gi-Oh. Du säger att Pokemon inte har nån bra story och att de är bara massviss av skämt hela tiden, de kvittar de är ändå en story som bygger upp alla bra anime lika så vanliga filmer.

 

Zimeon skrev aldrig att han tyckte att story inte var bra, utan han påpekade att det inte var seriens Story som var det _intressanta_.

Om man kollar under ytan på poken. Läser mellan raderna osv, så dyker det upp saker som är väldigt komiska. Ja, det är bara läsa zimeons inlägg igen så bör du förstå.

 

En bra story är viktigt, men det är mkt som kan göra en anime/film(Vad som helst) riktigt bra. Ta spel tex, ett grymt bilspel behöver inte riktigt en "Bra story", eftersom den har sina andra element att leva på.

Så också i andra fall. Hoppas du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Alvarligt talat: att titta på Yu-Gi-Oh är som att sitta och titta på folk som spelar Magic: The Gathering (tro mig, jag vet) man fattar knappt något.

 

Manuset...hmm... finns det något? Jag tänker ge serien lite mer tid, det har ju trots allt bara visats två avsnitt och jag kommer förmodligen fortsätta titta på den även om den fortsätter vara dålig (men då bara för att jag brukar vakna tidigt på morgonen och har tråkigt då)

 

Ja kör Magic The Gathering, tycker inte att de är ett dugg svårt att föstå för att ja har läst igenom reglerna och kört sen ja var 10 år. men endå så var inte reglerna svåra när ja började.

 

Förstår inte att du kan jämföra de två sakerna och säga att Yu-Gi-Oh är svårt att förstå? men säg mig vad de är som du inte förstår i Yu-Gi-Oh och ja ska berätta för dig.

 

Jag kör faktiskt också magic till och från. Okej, jag fattar en hel del, men det är inte särskilt intressant att titta på folk som spelar kort, speciellt inte om personerna är tecknade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om de inte har satsat en minsta slant så på manus,animation eller röser så är de jävligt bra på att tippa. Eftersom de har redan blivit en succe. Röserna tycker ja är skit bra inget fel på dom. Så ja får väl anta att de är bra på att tippa :S

 

Jag antar att du hört originalrösterna, och på den punkten måste jag hålla med Zimeon, de är bedrövliga. Både den amerikanska dubben och den svenska dubben tycker jag låter bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som é lite synd med dom animeérna jag sett är att dom har lite fjantiga röster. Yu-Gi-Oh är mycket bättre än pokemon. I pokemon strävar man att bli bäst och i Yu-Gi-Oh!! spelar dom som vi spelar kort.... på skoj. Men Yugi dras in i händelser han själv inte vill vara med i.

Och dom onda är mycket smartare. på pokemon är team rocket riktiga töntar!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vegeta: (?) du har inte sett så mycket anime va?

ta det inte som något illa,jag bara frågar.

för pockemon och Yu-Gi-Oh är ingenting jämnfört med annan anime.

Om du vill smaka på livets riktiga nektar så ska du gå och köpa anime som:

Naruto

Shaman king

Jing

Trigun

Hellsing

Love Hina

 

jag är själv "ganska" ny inom anime.

och när jag var i din older så hade iaf inte jag några problem med engelskan så det passade mig jättebra att sitta och glo på engelsk anime.

 

("Livets nektar" är ett citat som jag snott från Herid)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vegeta: (?) du har inte sett så mycket anime va?

ta det inte som något illa,jag bara frågar.

för pockemon och Yu-Gi-Oh är ingenting jämnfört med annan anime.

Om du vill smaka på livets riktiga nektar så ska du gå och köpa anime som:

Naruto

Shaman king

Jing

Trigun

Hellsing

Love Hina

 

jag är själv "ganska" ny inom anime.

och när jag var i din older så hade iaf inte jag några problem med engelskan så det passade mig jättebra att sitta och glo på engelsk anime.

 

("Livets nektar" är ett citat som jag snott från Herid)

 

1 du är ett år äldre än vegeta

2 du har rätt med det där du säger om animen

3 det här är en diskussion om pokémon och Yu-Gi-Oh

4 vet du var man kan köpa Shaman King och Trigun? (eller zimeon rättare sagt vet du eller någon annan snälla?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 vet du var man kan köpa Shaman King och Trigun? (eller zimeon rättare sagt vet du eller någon annan snälla?)
Shamankungen skall komma på svenska(serietidningen alltså) i Oktober, så där är det bara att vänta. Trajgan ges ut i staterna, och finns på exempelvis www.sfbok.se , så det är bara att börja shoppa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken diskussion de blev nu av pokemon, självklart så är de roligt att se alla pokemons superkrafter, Onixs sten kast osv, jag ahr inte se Yu-Gi-Oh men jag anatr det är inte lika roligt att titta på som pokemon. Visst,i serien så verkar pikachu slå vilken monster som helst oavsett vilken typ den är. GL HF om Pikachu vinner över Dugtrio :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken diskussion de blev nu av pokemon, självklart så är de roligt att se alla pokemons superkrafter, Onixs sten kast osv, jag ahr inte se Yu-Gi-Oh men jag anatr det är inte lika roligt att titta på som pokemon. Visst,i serien så verkar pikachu slå vilken monster som helst oavsett vilken typ den är. GL HF om Pikachu vinner över Dugtrio :D

 

snälla se Yu-Gi-Oh innan du yttrar dig om vilken som är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg dagens avsnitt och jag har konstaterat att serien inte är ett dugg bättre än pokemon, det låter förhämskt när en och samma person gör två röster, dom har en pipröst och en mörkare röst.

Låter illa som jag vet inte vad!?

 

Hauzin: det händer nästan samma sak i alla avsnitt det är det som gör att det står så stilla hela tiden.

 

är det någon som vet om det finns några regler alls på Yu-Gi-Oh?

det verkar inte så på serien iaf... :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snälla se Yu-Gi-Oh innan du yttrar dig om vilken som är bäst.

Jag såg ett avsnitt i Spanien för två år sen, det räckte för att få mig avskräckt, och det var inte dubbningens fel. Det är riktiga gulddubbar som finns där nere. Tänk er Pokemon på spanska. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är ju både pokemon och yu-gi-oh riktade till barn här i sverige vilket antagligen gör att dom som kollar på "riktig" anime tycker att det är dåligt. För att dom just tar och köper in såna grejer som barn gillar, som tex när pokemon kom slog det igenom rätt bar och inte långt efter det kom även digimon som bygger på någorlunda samma princip. Efter det så kom även bayblade och nu även yu-gi-oh, och jag tycker alla ligger på ungefär samma nivå förutom yu-gi-oh som ligger lite över dom andra för att det faktiskt är lite animekänsla över det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vegeta: (?) du har inte sett så mycket anime va?

ta det inte som något illa,jag bara frågar.

för pockemon och Yu-Gi-Oh är ingenting jämnfört med annan anime.

Om du vill smaka på livets riktiga nektar så ska du gå och köpa anime som:

Naruto

Shaman king

Jing

Trigun

Hellsing

Love Hina

 

jag är själv "ganska" ny inom anime.

och när jag var i din older så hade iaf inte jag några problem med engelskan så det passade mig jättebra att sitta och glo på engelsk anime.

 

("Livets nektar" är ett citat som jag snott från Herid)

 

Helt rätt Naruto. Jag är ny i både manga och anime.... Jag har tänkt köpa Love Hina på DVD. Men behöver man inte en speciell DVD för att titta på vissa utländska DVD:er. Om ni vet var man köper anime till bra pris vill jag gärna veta! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt köpa Love Hina på DVD. Men behöver man inte en speciell DVD för att titta på vissa utländska DVD:er.

 

Love Hina kommer (troligen) att komma ut på DVD i Sverige ganska snart, och det lär bli aningen billigare än att köpa utomlands ifrån. Dessutom slipper du fippla med spelaren.

 

Att göra så din DVD-spelare kan spela alla regioner (det behövs inte om du ska titta på från övriga Europa, men om du vill se på DVD:er från USA eller Australien behövs det) så kan vilken elektronikbutik som helst göra det åt dig. Det brukar kosta kanske en femhundring.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...