Hoppa till innehåll
Anime.se

Yu-Gi-Oh!


Vegeta
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Då jag vaknade tidigt igår, passade jag på att se lite Yugi-ohhhh! på TV4. Klockren dubb, faktiskt. Jag hade väntat mig en ganska sagig sådan, men den här hade klass, faktiskt. Serien isig var ungefär så som jag föreställt mig, ganska hög "Jag-hade-gillat-det-här-när-jag-var-fjorton"-känsla, med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart skriver man upp sig för prenumeration?

 

hmm vet inte redigt :S ja fick sfboks tidnning om nya böcker + 1 tidning som var förhands titt på shounen jump, i den fanns en lapp man kunde skicka in för att börja prenumera.

 

Annars kommer de väl ut så att man kan prenumera från sfboks hemsida senare. Men de är flera månader kvar innan nr 1 av shounen jump kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pokémon är inte såå dåligt. Det är väldigt roligt ibland faktiskt.

 

Den är kass i början då den försöker följa det underbara TV-spelets story, det fungerar inte så bra, men en bit in i serien blir den bättre.

 

Men jag avskyr verkligen att alla pokémon ska säga sitt jäkla namn hela tiden, det går en verkligen på nerverna, man skulle banka lite vett i idioten som kom på den idén.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej jag ser hellre Pokemon om jag måste välja mellan dessa två

 

fattar inte hur du kan tänka så? Yu-Gi-Oh är en duglig anime, Pokemon har ingen skans mot Yu-Gi-Oh.(vill inte på pecka att Pokemon är ur kast bara att Yu-Gi-Oh är flera divensioner bättre).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zaku: Dina åsikter bygger på dina egna uppfattningar ingen annans. Vad tror du då Yrat bygger sina åsikter på?

Att du inte förstår Varför han tycker som han gör är för att du antagligen inte har den insikten att en hel del människor har olika smak, och tar in intryck på olika sätt. Det förvandlas till en verklighet som sedan är ens egen.

Med andra ord: Smaken är olika. Bara att acceptera. Sedan spelar det ingen roll om majoriteten tycker som du, det finns alltid de som skiljer sig från mängden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent tekniskt sett är Pokemon så överlägsen YuGiOh att det är löjeväckande att jämföra dem. YuGiOh är en sådan budgettillverkning att det är snudd på pinsamt.

 

För animénörden är det ögonblickligt uppenbart vilkens manus som det ligger mest arbete i. Pokemons internskämt och drift med genren är ljusår från YuGiOh. Pokemon är ju värd att se bara för röstskådisarnas skull. YuGiOh är ju totalkatastrof röstskådismässigt sett. Åtminstone i original.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent tekniskt sett är Pokemon så överlägsen YuGiOh att det är löjeväckande att jämföra dem. YuGiOh är en sådan budgettillverkning att det är snudd på pinsamt.

 

För animénörden är det ögonblickligt uppenbart vilkens manus som det ligger mest arbete i. Pokemons internskämt och drift med genren är ljusår från YuGiOh. Pokemon är ju värd att se bara för röstskådisarnas skull. YuGiOh är ju totalkatastrof röstskådismässigt sett. Åtminstone i original.

 

 

tycker inte att de är nån dålig budgettillverkning. Om du skulle gämföra storyn i de olika animen så skulle de nog bli stor skillnad. Gillar inte Pokemons story, springa runt i en skog hela tiden och leta efter små monster som de måste slåss mot varje avsnitt, och alltid dycker Team Rocket upp och flygger iväg mot himmelen varje avsnitt de åker på spö.

 

Yu-Gi-Oh's story är flera steg före.

 

(vill inte säga att Pokemon är dåligt men du började om diskutionen).

 

Du bör läsa Elgens inlägg innan du säger nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller med zaku i pokemon börjar det med att Ash tar med sitt lilla gosse djur ut i skogen för att fånga mer gosse djur som är änu mer tuffare och häftigare... allt är precis likadant i alla avsnitt ash möter en tränare som pikachu tar lätt sen hittar han ett nytt gosse djur som Team rocket sen försöker ta... BORING... men jag älskade den vid 7års ålder helt okej vid den åödern...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alvarligt talat: att titta på Yu-Gi-Oh är som att sitta och titta på folk som spelar Magic: The Gathering (tro mig, jag vet) man fattar knappt något.

 

Manuset...hmm... finns det något? Jag tänker ge serien lite mer tid, det har ju trots allt bara visats två avsnitt och jag kommer förmodligen fortsätta titta på den även om den fortsätter vara dålig (men då bara för att jag brukar vakna tidigt på morgonen och har tråkigt då)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alvarligt talat: att titta på Yu-Gi-Oh är som att sitta och titta på folk som spelar Magic: The Gathering (tro mig, jag vet) man fattar knappt något.

 

Manuset...hmm... finns det något? Jag tänker ge serien lite mer tid, det har ju trots allt bara visats två avsnitt och jag kommer förmodligen fortsätta titta på den även om den fortsätter vara dålig (men då bara för att jag brukar vakna tidigt på morgonen och har tråkigt då)

 

Ja kör Magic The Gathering, tycker inte att de är ett dugg svårt att föstå för att ja har läst igenom reglerna och kört sen ja var 10 år. men endå så var inte reglerna svåra när ja började.

 

Förstår inte att du kan jämföra de två sakerna och säga att Yu-Gi-Oh är svårt att förstå? men säg mig vad de är som du inte förstår i Yu-Gi-Oh och ja ska berätta för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker inte att de är nån dålig budgettillverkning.

 

Det har inte att göra med vad du tycker. Budget är budget. De har inte satsat minsta slant på manus, animation eller röster alls i YuGiOh.

 

Gillar inte Pokemons story, springa runt i en skog hela tiden och leta efter små monster som de måste slåss mot varje avsnitt, och alltid dycker Team Rocket upp och flygger iväg mot himmelen varje avsnitt de åker på spö.

 

För det första: Storyn i Pokemon är inte och har aldrig varit det intressanta med den serien, som med så många andra animéer. Det som gör Pokemon intressant är dels att de driver med hela animégenren, allt arbete de har lagt ner på att få helsjuka manus, alla klyschor som de ständigt leker med, deras lek med röstskådespelare och alla vansinniga internskämt som de fyller serien med. Om du inte har märkt det är Pokemon-animén i huvudsak en maskerad komedi.

 

Huruvida man gillar YuGiOh mer eller mindre än Pokemon är en helt annan sak än vad för fysiskt arbete som faktiskt lagts ner och hur skickligt det vävts samman. Visst, folk kanske gillar Mac Donalds hamburgare bättre än kokt fisk på La Musardière, men det betyder inte att Mac Donalds hamburgare är bättre.

 

Anledningen till att jag tar upp det här är för att det är irriterande med folk som rackar ner på Pokemon bara för att de är så blinda att de inte kan se kvaliteten. Det vore trevligt om folk hade lite kunskap innan de kommer med uttalanden som att "ditten är bättre än datten".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har inte att göra med vad du tycker. Budget är budget. De har inte satsat minsta slant på manus, animation eller röster alls i YuGiOh..

 

om de inte har satsat en minsta slant så på manus,animation eller röser så är de jävligt bra på att tippa. Eftersom de har redan blivit en succe. Röserna tycker ja är skit bra inget fel på dom. Så ja får väl anta att de är bra på att tippa :S

 

 

 

 

Anledningen till att jag tar upp det här är för att det är irriterande med folk som rackar ner på Pokemon bara för att de är så blinda att de inte kan se kvaliteten. Det vore trevligt om folk hade lite kunskap innan de kommer med uttalanden som att "ditten är bättre än

datten".

 

ja säger inte att Pokemon är urkast men den har inte en skans i minna tankar mot Yu-Gi-Oh. Du säger att Pokemon inte har nån bra story och att de är bara massviss av skämt hela tiden, de kvittar de är ändå en story som bygger upp alla bra anime lika så vanliga filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...