Hoppa till innehåll
Anime.se

One Piece


Duke_Dark
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är är väl tyskarna som ändrat namnen, eller är det den svenska redaktionens fel?

 

Det var tyskarna som gjorde att huvudpersonens namn skrevs Ruffy och inte Luffy. På japanska är det sak samma.

 

Vad gäller Zoro heter han egentligen l'Olonais Zoro. Roronoa, Lolonoa, Loronoa Rolonoa... är alla bara varianter. Tyvärr är det inte så enkelt som man skulle vilja tro, att originalförfattaren transkriberar rätt. Japaner är nämligen inte så bra på att transkribera de västerländska namn som de hittat på, och Oda är inget undantag. Jag har sett dem skriva Lestaulant tillräckligt många gånger för att strunta i vad japanerna valt för transkription.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

hur många ska det komma ut i sverige...eller hur många ligger hela serien på??

 

Jag antar att samtliga ska komma ut i Sverige, jag tror pocketarna är uppe i kring 33 i Japan i dagsläget, vet ej om serien är klar eller ej.

 

Jag tror inte det. Har för mig att Oda tänkt sig något på 40 volymer totalt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar One Piece skarpt! Kunde varit bättre, men mycket sämre också. Det jag inte gillar är just att den är på så oändligt många volymer. Gillar kortare manga som ex. D.N.Angel med sina 13 volymer. Men, men..

 

Passar iaf på att göra lite ¨reklam¨ för mina One Piece auktioner på Tradera.com! :P

 

- http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=7551711

- http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=7551769

- http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=7551852

- http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=7551874

- http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=7551901

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är dum i största allmänhet. Inte dum på ett charmigt eller roligt sätt, den är bara dum (och fördummande).

 

Lustigt. Jag har på mitt sätt tvingats djupdyka i serien och hur jag än vänder och vrider på universum så kan jag inte hålla med. Den är helt enkelt inte så dålig. Vissa kanske inte tycker den är så spännande att läsa, men tycker man att den är dålig har man nog en alldeles för snäv blick.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är dum i största allmänhet. Inte dum på ett charmigt eller roligt sätt, den är bara dum (och fördummande).

 

Du hade bara kunnat skriva att du inte tycker om den, att kalla den dum är att kalla Herr Oda dum, och att kalla den fördummande är att kalla dem som läser den för dumskallar. Smaken är som baken

 

Den är helt enkelt inte så dålig.

 

inte såå dålig :D

Du får säga det zimeon, den är helt enkelt inte dålig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har läst 1-13 och tycker den har varit bra hitils... klart bätre än dragon ball

 

Nej... snälla någon. Dragonball är ett mästerverk. One piece är bara en vanlig manga...

 

Snälla dragon ball är ju inget >:( , Toriyama har ju bara kört samma skit om och om igen >:( , dragon ball 1-9 är bra allt annat är skräp.

 

One piece äger!!! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snälla dragon ball är ju inget >:( , Toriyama har ju bara kört samma skit om och om igen >:( , dragon ball 1-9 är bra allt annat är skräp.

 

Nu är det din tur att tänka efter. One Piece hade inte ens existerat om det inte varit för Dragon Ball.

 

Och måste svenskar alltid hävda sin favoritseries kvalitet genom att sänka ner någon annan serie i dyn? Inte fasen går jag och säger "ratatouille är fan MYCKET godare än köttfärspaj!" bara för att jag gillar ratatouille. Att påstå att en av mangavärldens mest lyckade succéer skulle vara "ingenting" är bara patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[snälla dragon ball är ju inget >:( , Toriyama har ju bara kört samma skit om och om igen >:( , dragon ball 1-9 är bra allt annat är skräp.

 

One piece äger!!! >:D

 

Dragonball är inget XD de är ju den kändaste mangan i världen. Och som Zimeon säger så är mycket manga baserat på Dragonball från början.

 

Toriyama är den kändaste manga göraren i världen, du tycker nog att han har kört samma sak hela tiden, visst är Kajika rätt likt på sina sett men de är för han orkar kanske inte komma på en redigt ny story efter som han vill sluta att teckna manga.(va jag hört)

 

ja tycker DB blir bra när de går över till DBZ de är då de börjar bli spännande och intressant.

 

Men visst tycker ja om One Piece, ja tycker att de är en jätte bra serie men dragonball var den första manga ja läste och ja tyckte att den var jätte bra då, men nu när ja har läst många andra mangor så ligger den ju inte i top längre men ja kommer alltid att tycka den är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det din tur att tänka efter. One Piece hade inte ens existerat om det inte varit för Dragon Ball.

 

Och måste svenskar alltid hävda sin favoritseries kvalitet genom att sänka ner någon annan serie i dyn? Inte fasen går jag och säger "ratatouille är fan MYCKET godare än köttfärspaj!" bara för att jag gillar ratatouille. Att påstå att en av mangavärldens mest lyckade succéer skulle vara "ingenting" är bara patetiskt.

 

Visst är jag glad att dragonball finns (utan DB skulle jag inte gilla manga) men om DB inte skulle gå över till DBZ så skulle jag (jag alltså) tycka att DB är ett mäster värk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om DB inte skulle gå över till DBZ så skulle jag (jag alltså) tycka att DB är ett mäster värk

 

Mycket av det som gör att vi tycker DB är repetitiv är just för att vi sträckläser den. Man får inte glömma att den en gång i tiden kom ut med ett litet kapitel i veckan, och att det var lika mycket upphetsning och snack om vem som skulle möta vem då, som det är snack och upphetsning om vem som skall möta vem i Naruto idag. Mycket av succén runt Dragon Ball tror jag handlar om att den var kul att följa.

 

Folk ylar mycket om att de avskyr att behöva vänta på nästa avsnitt, men vilka serier är det som är mest populära? Just Naruto och Stålalkemisten, som ju alla ständigt tvingas vänta på. Liknande serier, som Kenshin, har mycket fallit i glömska. För det är helt enkelt inte lika upphetsande att få precis allt på en gång.

 

Jag säger inte att en serie är bra bara för att man behöver vänta på den, eller att en serie är kass om man läser allt på en gång. Men en bra serie blir nog bara bättre av att man tvingas vänta på fortsättningen, och vissa serier kan bygga till stor det på det. Jag tror Dragon Ball (framförallt Z) var just av den sorten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om DB inte skulle gå över till DBZ så skulle jag (jag alltså) tycka att DB är ett mäster värk

 

Mycket av det som gör att vi tycker DB är repetitiv är just för att vi sträckläser den. Man får inte glömma att den en gång i tiden kom ut med ett litet kapitel i veckan, och att det var lika mycket upphetsning och snack om vem som skulle möta vem då, som det är snack och upphetsning om vem som skall möta vem i Naruto idag. Mycket av succén runt Dragon Ball tror jag handlar om att den var kul att följa.

 

Folk ylar mycket om att de avskyr att behöva vänta på nästa avsnitt, men vilka serier är det som är mest populära? Just Naruto och Stålalkemisten, som ju alla ständigt tvingas vänta på. Liknande serier, som Kenshin, har mycket fallit i glömska. För det är helt enkelt inte lika upphetsande att få precis allt på en gång.

 

Jag säger inte att en serie är bra bara för att man behöver vänta på den, eller att en serie är kass om man läser allt på en gång. Men en bra serie blir nog bara bättre av att man tvingas vänta på fortsättningen, och vissa serier kan bygga till stor det på det. Jag tror Dragon Ball (framförallt Z) var just av den sorten.

 

Det jag menade var att jag inte gillar serier så mycket där samma sak händer hela som t. ex DBZ, Beyblade, pokémon och digimon :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...