Hoppa till innehåll
Anime.se

One Piece


Duke_Dark
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Dragon Ball är ju en bra manga, inte dålig alls. Jag gillade den när jag läste den, men den var bäst i de första böckerna. Men den blev lite tråkig senare när de bara blev starkare, starkare, starkare, starkare, starkare, starkare och starkare, det var en upprepning hela tiden, Men annars var den festlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Zimeon sa så kan man inte bedöma vilken som e bäst! Antagligen så skulle det vara att om typ one piece kom först med hela serien och sen dragonball så skulle det va det motsatta. Alla älskar dragonball och ser ner på op! Vad jag tror i alla fall. Det är Inte minst sagt fel att säga att dragonball är dålig eftersom den började hela kill / gäng fighters på ett äventyr genren (!) där inkluderas NARUTO, HUNTER X HUNTER, ONEPIECE etc. Då kan man ju säga att DB är pappan till denna genren som osamus (var det så han hette?) Astro boy är fadern till manga och anime! *snart börjar ccs på tv*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla älskar dragonball och ser ner på op! Vad jag tror i alla fall.

 

kan tyvärr inte hålla med dig där, vad ja hittills har hört sett så tycker väldigt många att op är lika bra lr bättre. Om du tex kollar i op boken i läsar breven säger folk hela tiden att det är den bästa manga de har läst.

 

Men det går ju inte bestämma vilken som är bäst, det är helt omöjligt eftersom alla har sin egen smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Smärta..... att vänta två månader mellan varje release av One Piece i fortsättningen.... säger bara smärta....igen....

 

Fast det är väl nödvändigt då vi snart kommit ifatt Japanerna :D

kan man dra slutsatsen att svenskar nu gillar OP mer än japanerna XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I början var jag väldigt negativ mot one piece. När jag var i bokafffären och handlade manga och såg one piece så tänkte jag alltid. "Den bryr jag mig inte om att köpa, jag gillar inte pirater och den är fult ritat", gissa om jag ångrar mig nu!!

Jag tänker precis tvärtom och Oda har jättebra humor och det är fantatiskt ritat. Och jag gillar fortfarande inte pirater men dem i one piece ÄLSKAR jag, typ!! ;)

 

Anledningen till att jag började läsa; jag fick del2 av min syrras kille för han fattade inte hur man skulle läsa den och han visste att jag gillar manga. Och dan efter jag läst den gick jag direkt till affären och köpte del1.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Smärta..... att vänta två månader mellan varje release av One Piece i fortsättningen.... säger bara smärta....igen....

Japanerna väntar tre månader på varje bok, och de har inte dött än.

 

kan man dra slutsatsen att svenskar nu gillar OP mer än japanerna XD

Nej, man kan dra slutsatsen att vi har snabbspolat fram utgivningen i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om DB inte skulle gå över till DBZ så skulle jag (jag alltså) tycka att DB är ett mäster värk

 

Mycket av det som gör att vi tycker DB är repetitiv är just för att vi sträckläser den. Man får inte glömma att den en gång i tiden kom ut med ett litet kapitel i veckan, och att det var lika mycket upphetsning och snack om vem som skulle möta vem då, som det är snack och upphetsning om vem som skall möta vem i Naruto idag. Mycket av succén runt Dragon Ball tror jag handlar om att den var kul att följa.

 

Folk ylar mycket om att de avskyr att behöva vänta på nästa avsnitt, men vilka serier är det som är mest populära? Just Naruto och Stålalkemisten, som ju alla ständigt tvingas vänta på. Liknande serier, som Kenshin, har mycket fallit i glömska. För det är helt enkelt inte lika upphetsande att få precis allt på en gång.

 

Jag säger inte att en serie är bra bara för att man behöver vänta på den, eller att en serie är kass om man läser allt på en gång. Men en bra serie blir nog bara bättre av att man tvingas vänta på fortsättningen, och vissa serier kan bygga till stor det på det. Jag tror Dragon Ball (framförallt Z) var just av den sorten.

 

Att säga att Kenshin fallit i glömska är en väldig överdrift. Det är ju trots allt fortfarande en av de största mangorna skulle jag säga. Kanske inte bland Naruto-Fanboys som bara läser det.

 

I vilket fall;

 

Det verkar vara värsta dissningarna mot DBZ (som ni nu kallar det, det som är efter bok 17). Jag tycker DBZ är riktigt bra faktiskt, gillar skarpt androiderna och deras stil. Speciellt Android #16. "Cell Story" är riktigt bra. Om ni sett DBZ-animen skulle ni också älska fighten mellan Piccolo (när han fusat med Kami-sama) och Android #17. Vilken fight, så bra.

 

Yea...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

jopp 27 har funnits ett tag nu. Här sa dom att den kommer den 25 men man vet aldrig...

 

Vad tycker ni om att man ska börja släppa OP varannan månad så man inte kommer ifatt den japanska?

för mig känns det lite surt gå och vänta i två månader för att sedan läsa i en halvtimme T_T å andra sidan är serien såpass bra att man kan vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Komma ifatt japanska utgåvan kommer vi göra ändå, men nu kommer det ta en aning längre tid. Känns väl kanske bättre att hoppa från två månaders väntetid till tre månaders väntetid än en månad till tre.

 

För övrigt måste du ju inte läsa klart en volym på direkten. Jag brukar dra ut på läsandet så mycket som jag kan! Så håller det längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar one piece, jag har kommit till del 23 och jag började läsa den för ca 3-4 månader sen. Jösses vad min plånbok skriker av tomhet!! Men den är värd det.

 

Iallafall angående utgivingen, så läste jag att i Japan får man vänta i nästan 1 år eller nåt sånt på varje bok. Eftersom det görs ett kapitel i veckan till tidningen och det är tio kapitel i en bok. Så stod det också att om vi kommer ikapp den japanska utgivingen får vi vänta lika länge och lite mer där till troligtvis, pga översättning och sånt. Men men...

för övrigt grymt bra serie, en stor skillnad än vad jag tyckte i början.

 

Den bästa delen än så länge är när dem kommer till Albana, fast jag ska hålla mun nu för dem som inte hunnit sålångt för ta reda på det själva. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Jag älskar one piece, jag har kommit till del 23 och jag började läsa den för ca 3-4 månader sen. Jösses vad min plånbok skriker av tomhet!! Men den är värd det.

 

Iallafall angående utgivingen, så läste jag att i Japan får man vänta i nästan 1 år eller nåt sånt på varje bok. Eftersom det görs ett kapitel i veckan till tidningen och det är tio kapitel i en bok. Så stod det också att om vi kommer ikapp den japanska utgivingen får vi vänta lika länge och lite mer där till troligtvis, pga översättning och sånt. Men men...

för övrigt grymt bra serie, en stor skillnad än vad jag tyckte i början.

 

Den bästa delen än så länge är när dem kommer till Albana, fast jag ska hålla mun nu för dem som inte hunnit sålångt för ta reda på det själva. :D

 

Jo exakt, de får ju vänta i hela ett år på en ny OnePiece bok i Japan, det är därför One Piece har hållit på i nästan 40 år också... hoppas att ni fattade att jag var sarkastisk >:( , det där är bara bullshit, vänta i ett helt år? det kommer i regel ungefär 3-4 One piece pocketar om året i japan ungefär, jag fattar inte var de har fått de där uppgifterna ifrån, men det har aldrig gått ett helt år mellan någon pocketrealease av one Piece i Japan.

 

Är det förresten några fler här som är up to date med One Piece?

alltså Enies Lobby delen, väldigt intressant må jag säga... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Måste bara tipsa alla som bor i stockholm och har ont om pengar men vill läsa One Piece. Serieteket där har dom One Piece upp till nr 27 har själv läst till pocket 25 där. Men animén har jag sett till avsnitt 216 och animén e sjukt bra men mangan e också riktigt grym, men måste säga att Arabasta (Alabasta) delen är den sämsta i One Pice mangan. I animén finns det däremot en del fillers som suger men annars är nog OP den bästa mangan/animén som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har varit tunt med svenska OP av två anledningar:

 

* OP går ner till varannan månad för att inte jaga ikapp den japanska för snabbt

* Sättaren slutade plötsligt och därför blev följande böcker försenade med typ två månader.

 

Så att svenska One Piece fick skrämselhicka är bara en tillfällighet. Snart är den igång med varannan månad igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men jag kan ändå inte sluta störa mig på det där lustiga uttalandet att det bara kommer en OP-pocket om året i Japan :| ,

Jo, men sånt händer. Vissa människor går på idiothistorier som att det står trosförsäljarautomater i varje gathörn i Japan, så att tro att det bara kommer en OP-pocket per år i Japan känns ganska tamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...