Hoppa till innehåll
Anime.se

Till salu: anime, manga, TV-spel m.m.


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har en lång tid haft en massa anime och manga och sånt som jag inte tänkt se om eller läsa om eller har i annan utgåva, och jag har förvarat det mesta i lådor. Men varför inte se om nån annan vill ha nåt?
 
Jag är inte ute efter pengar lika mycket som jag vill fria utrymme -- och se att grejerna kommer till användning och uppskattning --, så jag har inte tänkt kräva mycket pengar, bara tillräckligt för att det ska kännas värt besväret att posta dem.
 
Intresserad av något? Skriv ett PM eller här i tråden så kan vi komma fram till ett pris (och betalningssätt osv). Kolla gärna andra begagnatpriser (Ebay, Tradera) och nypriser.
 
Kolla bilder här.
 
Anime
Arjuna: en helbisarr hippieberättelse från kända animeskaparen Shoji Kawamori (Macross etc.). Tjej dör men återupplivas som en jordens kämpe -- och reagerar mot allt onaturligt, som odlingsbesprutning, slaktboskapshormoner, kärnkraft och aborter. Fantastiskt Yoko Kanno-soundtrack med indisk klang. Mitt betyg: 5/10.
 
Azumanga Daioh: En av 00-talets största animekomediklassiker. Det handlar bara om ett gäng gymnasietjejer, men det är mer absurd humor än dagens "söta tjejer gör söta saker"-serier, och mycket har blivit ikoniskt. Mitt betyg: 7/10.
 
Baccano: Gangstrar och övernaturligheter på ett tåg på 1930-talet. Actionserie med tonvis med karaktärer, och snillrikt manus. Skaparna (original- och anime-) gjorde sedan DRRR/Durarara. Mitt betyg: 8/10.
 
Berserk: En av de första (om inte den allra första) nattsända animeserierna, vilket öppnade för att kunna ha annat sorts material. Berserk är en medeltidsfantasy där f.d. legosoldaten Guts hämnas på demoner med sitt enorma svärd och med sin enorma vrede; animeserien berättar om hans förflutna. Inte en storbudgetproduktion, men berättelsen är mycket stark, en sådan man minns. (Min icke-nörd-brorsa såg den för 10+ år sedan och drar fortfarande upp en del häftiga scener.) Mitt betyg: 7/10.
 
Berserk: Ja, jag har två kompletta.
 
Boogiepop Phantom: Mysterieserie. Folk dör och ryktet går om att en spöklegend, Boogiepop, ligger bakom. En sån där serie man inte nödvändigtvis förstår allt av när man bara sett den en gång. Mitt betyg: 7/10.
 
Bubblegum Crisis 2040: Den här såg jag aldrig. En 90-talsremake av cyberpunkklassikern Bubblegum Crisis från sena 80-talet. Om tjejer som iklädda robotiserade "kraftdräkter" slåss mot robotar som går bärsärk. Allt jag vet är att @doppler gillar musiken -- och inte ens det är jag säker på.
 
Crest of the Stars-serierna: Science fiction. Galaxen är uppdelad i olika faktioner, och man följer Jinto, en kille vars hemplanet blivit erövrad av den dominerande Abh-faktionen, en alvliknande ras (vackra, långlivade, spetsörade). Han får följa med en ung Abh-officer, Lafiel, på uppdrag. Det är en del politiska intriger, men mycket går ut på relationen mellan Lafiel och Jinto. Mycket dialog och vacker musik. Lafiel spelas av Ayako Kawasumi, som många känner igen som Saber i Fate-serierna. Mitt betyg: 8/10.
 
Escaflowne: En av de riktigt stora bra animeserierna. Synsk gymnasietjej blir tagen till fantasyvärld med äventyr och romantik. Av Shoji Kawamori, med musik av Yoko Kanno -- ett av hennes allra bästa! Mitt betyg: 8/10.
 
Eureka Seven: Åh, vad jag älskar denna serie! Och denna utgåva har en massa kommentarspår och grejer. Serien själv då? Tillåt mig citera mig själv:


Eureka Seven: Post-Evangelion-mechaserie med romantik och miljötema för yngre ungdomar (men med överraskande brutala inslag senare i serien). Tar sin början när en ung grabb i tråkig stad kommer i kontakt med en surfande rebellgrupp som slåss mot militären. Det mest anmärkningsvärda med serien tycker jag är manuset, bakom vilket Dai Sato (Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, Ergo Proxy, Samurai Champloo) varit huvudman. Han har också fått pris för bästa TV-manus för serien, en utnämning jag inte kan beklaga.

Att det handlar om robotar som surfar på luft är försvinnande oviktigt i min mening -- nej, vad serien gör bäst är kanske att gestalta uppväxt och mognad i sina karaktärer: De två huvudpersonerna uppvisar en härlig förändring under seriens lopp, framför allt den eponyma Eureka. Dynamiken mellan de viktigaste rollfigurerna känns också överraskande naturlig och trovärdig, med alla medgångar och motgångar de möter. Jag vill inte gå in på detaljer, för jag tror man får ut mest om man inte vet i vilken riktning handlingen eller karaktärerna kommer gå. Det kan vara givande att veta Dai Satos utgångspunkt: "Verkliga surfare är naturnära. Jag intervjuade många när jag utvecklade Eureka Seven, de lärde mig en idé om att skydda miljön för att det är kul att surfa. Och det slog an hos mig mycket mer än ett moraliskt argument."

Utöver en karaktärsbyggande första del, gör seriens andra hälft ett bra jobb med att bygga ut en respektabel scifi-story som visar att dess värld inte bara är en ursäkt för att ha robotar som kan surfa på luft.

8,5/10 på min omarbetade skala, vilket sätter den alldeles invid Gurren Lagann, som den delar vissa paralleller med: Båda är välplanerade och välproducerade TV-serier som sänts tidiga söndagsmorgnar med barn som primär målgrupp, men som även har intressant innehåll för äldre.

 
FLCL: En sex avsnitt lång "100-meter-i-minuten"-serie. En berättelse om att växa upp, inklädd i en hyperaktiv science fiction-komedi: 12-årig kille i småstad blir slagen i huvudet med basgitarr av kvinna på vespamoped, och från hans bula kommer det ut en robot -- och sen börjar det bli konstigt. En lyxutgåva som kostade mig 474 kr, med musikalbum av The Pillows (serien hade många av deras låtar), en tjock broschyr, vykort, och en redig box att hålla allt i. Mitt betyg: 7/10.

 
Fushigi no Umi no Nadia: Bra äventyrsserie från tidigt 90-tal, från skaparen av Evangelion. Känns ibland som en prototyp till Eva, men är en inflytelserik serie i sin egen rätt. Hjältinnan Nadia tog förstaplatsen på kvinnokaraktärstopplistorna i flera år efter serien tog slut! Handlingen: kring sekelskiftet för 115 år sedan blir en ung uppfinnarpojke intresserad av en cirkustjej när hon nästan blir kidnappad av konstiga skurkar. Det leder dem till en hemlig fantastisk u-båt och ett äventyr under ytan. Mitt betyg: 7/10.

 
Gunbuster & Diebuster: Från Gainax, likt Evangelion och Nadia. Gunbuster är i sin begynnelse en pastisch ("parodi"): det är som en 70-talssportanime där hjältinnan har en inneboende styrka som ska lyftas fram av en sträng tränare, trots klasskamraters avund och andra hinder -- fast istället för sport är de robotpiloter. Sedan blir det ett helt otroligt rymdäventyr som kulminerar i ett av animehistoriens allra mäktigaste slut. Handling: jorden hotas av gigantiska rymdmonster (tänk: insekter), som bekämpas med stora styrda robotar; huvudperson är en klumpig tjej, dotter till en vanärad general, och hon ser upp till skolans äss. Femton år senare (IRL) släpptes Diebuster, en fristående serie med samma sorts handling. Mina betyg: 9/10 respektive 7/10.

 
Haibane Renmei: Till synes en lättsam serie, men mycket mörkare så fort man skrapar på ytan. Det är en europeisk(?) inmurad stad där flickor med änglavingar och glorior föds ur kokonger. Först lite "slice of life", sen drama med starka teman. Mitt betyg: 8/10.
 
Key the Metal Idol: En mystisk serie om en robotflicka vars uppfinnare dör, men lämnar henne uppgiften att få 30 000 vänner. Det är dock inte en lång serie, bara 15 avsnitt eller så. Jag har alltid gillat öppningsvinjetten, med dess mystiska ton och fräna 90-talsrobotanimation; kolla in den. Mitt betyg: 7/10.

 
Kino no Tabi: Detta är en filosofisk serie. I en konstig alternativ värld åker Kino runt, tillsammans med sina pistoler och sin talande motorcykel (wat), mellan olika stadsstater. Upplägget i varje avsnitt är typ att Kino kommer som oberoende observatör till exempelvis en stad där alla kan läsa varandras tankar. Vad som händer blir ett utforskande av människans natur, medan Kino inte gör så mycket annat än att titta på. Ibland blir det bättre, ibland blir det sämre, ibland ändras inget. Jag 

har aldrig varit imponerad av seriens distanserade filosofiska diskussioner, men jag respekterar serien. Mitt betyg: 6/10. Jag har det för att originalböckernas författare skriver en Sword Art Online-spinoff nu.

 
Lodoss War: Fantasy à la Tolkien. Det är alltid krig på ökontinenten Lodoss. Mer än så av handlingen har jag svårt att minnas, för det var en av de första DVD jag köpt, och jag har inte sett om den sen dess. Baseras på en rollspelssession, om jag minns rätt, likt Chaos Dragon-animeserien som går nu. Den uppföljande Lodoss-TV-serien är typ bara känd för att ha en bra öppningslåt. Mitt betyg: 5/10.

 
Macross & Macross Plus: En av animehistoriens viktigaste serier! Shoji Kawamoris debutverk, för att inte nämna andra giganter. Handling: 1999 kraschar ett tomt utomjordiskt rymdskepp. 2009 har man byggt upp det, men då kommer andra utomjordingar. Det kraschade skeppet var en fälla som anfaller rymdfrämlingarna, och jorden dras in i ett krig. På det flyende skeppet Macross måste nu civila och militärer samsas. Hjälten är en mycket ung stridspilot (serien har rymdjetplan som förvandlas till stora robotar!) som dras till popsångerskan Minmay och motarbetas av stränga militärkvinnan Hayase. Seriens stora gimmickar, som den och dess uppföljare levt på i 35 år: kärlekstrianglar, förvandlande robotar, rymdkrig, och kärlekens och sångens kraft. Serien 

har till och med sålts i Sverige med svenskt tal, under namnet Robotech! Macross Plus är en serie (och filmklippning) som utspelar sig flera årtionden senare, på en annan planet. Ett mycket känsloladdat drama med underbar Yoko Kanno-musik och lysande animation. Mina betyg: 7/10 respektive 8/10.

 
Martian Successor Nadesico & Prince of Darkness: Mechaserie ungefär samtidig med Evangelion. Jordens kolonier på Mars anfalls av de mystiska och tekniskt överlägsna "jovianerna", men ett megaföretag bygger ett eget slagskepp, Nadesico. Känd för att ha lyckade avsnitt som parodiserar passionerad 70-talsmechaanime. Det är en kul, medryckande serie, med galen scifi-handling och politiska intriger. Den slutar inte så slutgiltigt, så det kom en uppföljande film som visade sig vara en besvikelse: den är ett manusmässigt hafsverk som ännu en gång lämnar öppet. Mellan TV-serien och filmen och efter filmen finns det ett par TV-spel, men de är oöversatta och ganska obskyra nu. Mina betyg: 7/10 respektive 6/10.

 

Mushishi: En mycket älskad serie som utspelar sig i ett halvhistoriskt, halvfantasyaktigt Japan, om en kringresande snubbe som löser problem orsakade av mushi, typ ett slags spöklika insekter/bakterier. Jag har inte sett förbi några avsnitt, men kan säga att det är episodiskt: ett nytt avsnitt, ett nytt problem. Mycket vackert designad box.

 
Neon Genesis Evangelion & filmer: Den eviga topplaceringen i min animelista. Handlingen för den som inte vet: jorden anfalls av gigantiska, mäktiga, mystiska monster, och de enda som står emot är Evangelion-robotarna. Det som gör den speciell är dess tonvikt på de unga piloternas psykologi, berättat med många experimentella knep. Serien blandar scifi, action, mystik, psykologi och filosofi i ett paket som är omisskännligt "anime". Med följer sammanfattningsfilmen Death samt den avslutande och själsutplånande filmen End of Evangelion. Mitt betyg: 10/10.

 
Now and Then, Here and There: Det verkar vara många som missat detta mästerverk. En ung, glad kille i lantlig stad träffar mystisk tjej. Plötsligt kommer skurkar som tar med dem till en annan värld, en ökenvärld där vatten är värt mer än människoliv. Den vansinniga, djävulska diktatorn Hamdo glömmer man aldrig, men viktigare är att serien i stort går ut för att visa vikten av att behålla sin mänsklighet trots tragedier och motstånd. Djupt vacker och tragisk serie. Mitt betyg: 8/10.

 

Project A-ko: Klassisk högfartsfars. Superflickan A-ko är vän med naiva C-ko, men uppfinningsrika och penningrika B-ko är den som vill ha C-kos uppmärksamhet. Sen kommer det ett rymdskepp som också är intresserat av C-ko... En sån film som skapat många animefans. Den fick flera uppföljare som jag inte sett, men har hört illa om. Första filmen har extramaterial, som ett intressant kommentarspår av skaparna. Mitt betyg: 6/10.

 

Saikano: På sin tid (det tidiga 00-talet) känd som den ultimata snyftaren, men tidens tand har inte varit snäll mot den. Handlingen är att ett vanligt gymnasiepar får sin kärlek prövad när den lilla, blyga flickvännen blir tagen av armén och förvandlad till "det ultimata vapnet" och får kämpa emot utländska invasionsstyrkor i typ tredje världskriget. Mitt betyg: 6/10.

 
Serial Experiments Lain: Ett filosofiskt mysterium om människan och teknikens betydelse. Lain är en vanlig, om än oanmärkningsvärd, 13-årig tjej som inte har mobiltelefon eller använder sin dator. Men när en tjej från samma skola börjar skicka ut mejl till skolkamrater blir Lain intresserad -- för tjejen hade redan tagit livet av sig. Även Lain får mejl av den döde skolkamraten, som säger att hon har träffat Gud... Det är en serie som kan vara riktigt berättarmässigt tung ibland, men som dock har ett riktigt tema som ska förmedlas. Detta gör det till en mycket givande serie att se färdigt. Öppningsvinjetten är superbra. Mitt betyg: 8/10.

 
Twelve Kingdoms: Regelriktig sinofantasy. Gymnasietjej blir tagen till en värld med tolv kungadömen, tänk Kina för 2000 år sedan fast med magi, och får kämpa för att överleva. Svårt att säga vad som gör den bra. Handlingen är svår att beskriva kort, men det är välskrivet. Jag antar att detta får vara mitt argument. Mitt betyg: 7/10.

 
Virus Buster Serge: Jag vet inte riktigt, jag har bara sett ett avsnitt eller så. Det var ganska tråkigt och fult. Ett exempel på anime-90-talets ansenliga baksida.

 
Xenosaga: Xenogears är ett av mina favoritspel någonsin, och Xenosaga-spelserien gillar jag också jättemycket. Animeversionen av Xenosaga är tyvärr för torr och grovtecknad för min smak. En sån där serie i mitten av 00-talet där man inte riktigt listat ut det här med digital animation. Mitt betyg: 5/10.

 

Manga
Neon Genesis Evangelion: Samma handling som animeserien, men med mindre finess. Det är dock en vältecknad shônen-scifi. Obs, svenska pocket, volym 1-10. Japansk/amerikansk utgivning går upp till 14, men svensk utgivning lades ner. Mitt betyg: 7/10.
 

Övrigt

Otaku Magazine: Några få nummer av en amerikansk tidskrift. De kåserar en del kring animeserier, har recensioner på amerikanska släpp, intervjuer. Lite sånt. Ibland har de översättningar av mer matiga artiklar från japanska tidningar. Jag gillade tidningen, men prenumerationen från USA var alldeles för dyr.

 

 

 

 

Jag har mer manga jag vill bli av med, men jag glömde av mig och lade bort dem, så jag återkommer med fler anime-/manga-/spel-/boktitlar imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för regionskodning på dina utgåvor? Av vad jag kan se så kan det röra sig om både R1 och R4?

 

Ja, precis, blandat. Jag tänkte att den som är intresserad av något kan fråga om detaljerna. (Och jag utgår från att intressenter har flerregionsspelare.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så, nu kan jag lägga ut resten.

Så var det bilder här.

Anime
 

Akira: En av de gamla titanerna, och en evig klassiker i cyberpunkgenren! Jag citerar svenska Wikipedia: "Scenen är Japans återuppbyggda huvudstad Neo-Tokyo, en dekadent mega-stad präglad av kriminalitet och ungdomsgäng. Den politiska situationen är instabil. Korruption, polisvåld och massarbetslöshet har lett massorna i protest. Berättelsen följer med två vänner, de unga motorcykelligisterna Kaneda och Tetsuo. Genom en olycka inblandas de i en intrig av politisk konspiration som kretsar kring en grupp barn med psykiska krafter och den mystiska Akira." Det är en fantastiskt vältecknad och fascinerande berättelse, med filosofi och högtflygande scifi-idéer . Denna utgåva har av någon anledning svensk text och klistermärken. Mitt betyg: 9/10.

Aquarion:  Ännu en Shoji Kawamori-serie, en mechaserie med en annan sorts gimmick. Handlingen utspelar sig på en planet, 12 000 år efter varelser kallade skuggänglar nästan förstört världen, tills en skuggängel blev förälskad i en mänsklig kvinna och bytte sida. Nu terroriserar de världen igen, bekämpade av roboten Aquarion. Grejen är att Aquarion är en sammanfogning av tre mindre farkoster styrda av piloter från en skola för utvalda ungdomar, och när de bildar Aquarion blir det så djupt att även piloternas själar sammanfogas till vad som ser ut som orgasmer. Under fritiden undrar de vem som är vem reinkarnerad från 12 000 år tidigare. Serien ser inget vidare ut annat än en del designarbete, men den har jävligt bra Yoko Kanno-musik (öppningsvinjett), och så är den bra att ha sett om man ska se den mycket roligare fristående uppföljaren Aquarion EVOL, och den aktuella Aquarion Logos.  Mitt betyg för Aquarion6/10.[/size]
 
Ghost in the Shell-paket:  För ett GitS-fan eller den som planerar att bli. En franchise som betyder väldigt mycket för mig. Grundhandlingen är samma för alla: det utspelar sig ett antal år i framtiden, där man lyckats koppla Internet direkt i hjärnan och kan ersätta kroppsdelar (eller en hel kropp!) med starkare robotdelar, och hjältarna arbetar på en hemlig liten insatsstyrka som arbetar mot brott och terrorism med hjälp av avancerade vapen. Detta innebär osynlighetskamouflage, superkrypskytte, hjärnhacking, AI-styrda spindelpansarfordon och annat gott. När man arbetar på den nivå de gör så syltar man lätt in sig i politiska intriger, så fiender kan komma från alla håll. Filmerna kommer från mästaren Mamoru Oshii, som ingjuter en makalös känsla i en filosofisk berättelse, medan Kenji Kamitamas serie, kallad Stand Alone Complex, är mer action- och politikinriktad, med en del humor. Båda är vackra att se och har oförglömliga soundtrack.

Med i paketet: film Ghost in the Shell (1995), uppföljarfilm  Ghost in the Shell  2: Innocense, remakeserie  Ghost in the Shell:  Stand Alone Complex + summeringsfilm The Laughing Man, uppföljarserie  Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, the 2nd Gig + summeringsfilm Individual Eleven, uppföljarfilm  Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - Stand Alone Society, PS2-spel  Ghost in the Shell:  Stand Alone Complex,  PSP-spel  Ghost in the Shell:  Stand Alone Complex , fyra soundtrack till  Ghost in the Shell:  Stand Alone Complex  (OST+, OST 2, OST 3, Be Human), musmatta, en bunt figurer, till och med en jävla kortlek! (Skivorna och figurerna och kortleken följde med animeserien när jag köpte lösvolymer, på den tiden amerikanska släpp kostade 340 spänn per volym och hade en jävla massa extramaterial. T-tröjorna har jag fortfarande, så de behåller jag dock!)  Mitt snittbetyg för allt GitS: 9+/10.

 

(Jag har dem inte med eftersom jag bara läst den första, men jag kan tänka mig skiljas från min Ghost in the Shell-originalmanga också, om en "komplettionist" skulle vilja ha det.)

Diverse filmer: En blandad skara filmer, några av animevärldens bästa! Kanske ett passande paket för en nybörjare? En del med svensk text.

Diverse okompletta TV-serier: Några okompletta serier jag tänkte sälja. Mitt betyg: 9/10.



Manga
Emma: Den romantiska serien om ett hembiträde och hennes kärlek till en rik ung man i det viktorianska England. Kaori Mori är en fenomenal tecknare och berättare! Svensk utgivning. Mitt betyg: 8/10.

Lychee Light Club: En ganska mörk och bisarr serie, läs gärna här för beskrivning. Mitt betyg: 7/10.

Peepo Choo: Smutsig gaijin-tecknad manga om amerikan med glorifierad bild av Japan; annorlunda, brutalt. Jag beskrev den här. Mitt betyg: 6/10.

Ranma½: Nummer 1-20 minus 5, 6, 15 (15 kom aldrig i min närbutik! 5 & 6 har jag sålt) av svenskutgivningen av Rumiko Takahashis kända komedimanga, en av mina gamla personliga favoriter från innan det ens fanns svenskutgiven manga. Serien, om kungfukillen Ranma som fått en förbannelse att förvandlas till tjej när han får varmt vatten över sig och är motvilligt trolovad, är en jämn blandning kampsport, "kampsport", romantik och slapstickhumor, med en förhöjande svensk översättning. Mitt betyg: 7/10.

Sand Chronicles: Rörande uppväxtdrama med stort trauma i centrum; min minirecension här. Mitt betyg: 8/10.

Town of Evening Calm, Country of Cherry Blossoms: Tunnare mangaalbum, om en familj som överlevde atombombattacken i Hiroshima. Mjuka, fina teckningar. Mitt betyg: 7/10.

Diverse titlar: Svenska Yotsuba&! (avslappnande skämtserie om femårigt busfrö och hennes vardag), engelska Kare Kano (drama om ett par smarta gymnasister och deras förhållande), svenska Fullmetal Alchemist (den stora äventyrsserien). Alla tre toppenserier -- problemet är bara att ingendera säljs komplett. Mitt genomsnittsbetyg: 8/10.

Diverse franska titlar: En bunt blandade serier på franska. Mitt betyg: jagkanintefranska/10.



Övrigt

Final Fantasy-spelpaket: Den kända spelserien! FF Origins (I & II), FF Anthology (4 & 5), FF6, FF7, FF8, FF9, FFX, FFXIII, FF Tactics. Åttan på japanska! FF3 lyser med sin frånvaro.

 

Manga Mania: Herregud, har det gått så länge sedan den började... För den som inte vet är det en svensk mangatidning. Lite olika serier, med små japansktips och artiklar. En del av skribenterna har hängt här på Anime.se! Smakprov på Manga Mania, nr 1-4 2003, nr 1-10 2004, nr 1-2+4 2005, smakprov på Shônen Jump.

 

Squaresoft-spel: Jag hade gärna spelat om Chrono Cross, och Xenogears är ett av mina favoritspel genom tiderna. Parasite Eve II sägs vara bra. Mina betyg: 8+9+?/10.

Suzumiya Haruhi-bokserien: Ja! Originalet till den inflytelserika serien från 2006! Serien är inte officiellt avslutad, men detta är vad som kommit ut. Detta är alltså lättromaner (inte så tjocka romaner, med mangastiliserade illustrationer), om en excentrisk och lättuttråkad gymnasietjej och hennes offerklubbkamrater och deras science fiction-äventyr. Mitt betyg: 7/10.

 

Xenosaga-spelen: En JRPG-spelserie från skaparen av Xenogears! Mecha-sci-fi med rymdmonster, flerkilometerlånga rymdskepp, superstarka androider, mystiska figurer, bra spelmusik och en handling med religiösa inspirationer. Mitt betyg: 8/10.

 

 

 

 

Som sagt, jag har inte tänkt komma med opriser, så om det är något som verkar intressant så kan vi snacka om det. Skambud mottages också. (Ledtråd: jag har inte tänk begära över tusen spänn för Evangelion, trots att en del kommit undan med det!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, jag glömde ju en viktig en!
 
Anime
 
Cowboy Bebop: Mycket har sagts om denna djupt älskade och populära serie; den är bra, den är snygg, den är cool, den är rörande, den är rolig, den är spännande, den är betydelsefull. Även här på forumet har vi analyserat den, som i denna tråd. Det är en episodisk scifi-serie om ett konstigt gäng som åker runt i solsystemet och fångar brottslingar -- lustigt nog är de alltid hungriga och luspanka, för att belöningspengarna går åt att betala för alla skador de gjort på omgivningarna. Under tvådussin avsnitt av högst varierande karaktär får vi lära känna och tycka om figurerna och deras bakgrunder, berättat med stor skicklighet och till ett legendariskt soundtrack av mästarinnan Yoko Kanno. Med följer filmen, som har svensk text. Mitt betyg: 10/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, nu är det hög tid att komma ur sin dvala ser jag. Jag har ju jagat Azumanga Daioh en längre tid, och skulle inte säga nej till Eureka7 heller om den kommer till ett schysst begagnat-pris. Har du kvar dem?

 

Vilka regioner/versioner är det av Gunbuster/Diebuster? De jagade jag också ett tag innan jag kröp till korset och köpte den regionsfria singeldiscen av första serien samt amerikanska Diebuster. Har dock inte varit 100% nöjd med den förra. Det känns liksom som att det existerar glassigare versioner där ute någonstans. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, nu är det hög tid att komma ur sin dvala ser jag. Jag har ju jagat Azumanga Daioh en längre tid, och skulle inte säga nej till Eureka7 heller om den kommer till ett schysst begagnat-pris. Har du kvar dem?

 

Vilka regioner/versioner är det av Gunbuster/Diebuster? De jagade jag också ett tag innan jag kröp till korset och köpte den regionsfria singeldiscen av första serien samt amerikanska Diebuster. Har dock inte varit 100% nöjd med den förra. Det känns liksom som att det existerar glassigare versioner där ute någonstans. :)

 

Jag har både Azumanga och Eureka 7 ska du tro!

 

Detta är Gunbuster-utgåvan, och dessa bör vara Diebuster (akta spoilerz omfg): volym ett, volym två, volym tre. USA på alla, alltså.

 

Prisdiskussion får vi gärna föra bakom lyckta dörrar. ;3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pruta om du vill, men här är mina prisförslag! Observera att det är utan frakt -- fast om du vill ha många grejer så kan du nog få frakt på köpet, och kanske mängdrabatt.

 

Vid intresse, fråga gärna om skick, DVD-region, innehåll osv.
 

Anime
Akira _______________________________________________ 80 kr?

Aquarion __________________________________________ 150 kr?

Azumanga Daioh ___________________________________ 150 kr?

Berserk __________________________________________100 kr?

Berserk __________________________________________100 kr?

Boogiepop Phantom ________________________________ 100 kr?

Cowboy Bebop _____________________________________ 200 kr?

Crest of the Stars-serierna __________________________450 kr? 

Eureka Seven ______________________________________ 200 kr?

FLCL _____________________________________________ 300 kr?

Ghost in the Shell-paket _____________________________ 600 kr?

Gunbuster & Diebuster ______________________________ 500 kr?

Key the Metal Idol _________________________________150 kr?

Kino no Tabi ______________________________________ 150 kr?

Macross & Macross Plus ___________________________200 kr?

Martian Successor Nadesico & Prince of Darkness ______ 100 kr?

Neon Genesis Evangelion & filmer ____________________ 250 kr?

Now and Then, Here and There _______________________ 100 kr?

Project A-ko _______________________________________ 100 kr?

Saikano ___________________________________________80 kr?

Serial Experiments Lain _____________________________100 kr?

Twelve Kingdoms __________________________________200 kr?

Virus Buster Serge ___________________________________ 80 kr?

Xenosaga _________________________________________ 130 kr?

 
Diverse filmer ____________________________________150 kr?

Diverse okompletta TV-serier ________________________ 100 kr?

Manga
Emma __________________________________________100 kr?

Lychee Light Club _________________________________ 50 kr?

Neon Genesis Evangelion __________________________ 100 kr?

Peepo Choo ______________________________________ 80 kr?

Ranma½ _______________________________________100 kr? (Obs, vol. 1-20 minus vol 5, 6 & 15.)

Sand Chronicles ________________________________200 kr?

Town of Evening Calm, Country of Cherry Blossoms: ___ 80 kr?

Diverse titlar ____________________________________50 kr?

Diverse franska titlar ______________________________ 80 kr?

Övrigt
Final Fantasy-spelpaket __________________________ 400 kr?

Manga Mania ____________________________________ 80 kr?

Otaku Magazine _________________________________80 kr?

Squaresoft-spel _________________________________ 100 kr?

Suzumiya Haruhi-bokserien _______________________ 300 kr?

Xenosaga-spelen ________________________________ 500 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, jag glömde ju en viktig en!

 

Anime

 

Cowboy Bebop: Mycket har sagts om denna djupt älskade och populära serie; den är bra, den är snygg, den är cool, den är rörande, den är rolig, den är spännande, den är betydelsefull. Även här på forumet har vi analyserat den, som i denna tråd. Det är en episodisk scifi-serie om ett konstigt gäng som åker runt i solsystemet och fångar brottslingar -- lustigt nog är de alltid hungriga och luspanka, för att belöningspengarna går åt att betala för alla skador de gjort på omgivningarna. Under tvådussin avsnitt av högst varierande karaktär får vi lära känna och tycka om figurerna och deras bakgrunder, berättat med stor skicklighet och till ett legendariskt soundtrack av mästarinnan Yoko Kanno. Med följer filmen, som har svensk text. Mitt betyg: 10/10.

Är det HD-remastern?

 

Edit. nevermind. klart det inte är. Jag har glömt bort hur sånadär gammelmedia-format fungerar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det HD-remastern?

 

Edit. nevermind. klart det inte är. Jag har glömt bort hur sånadär gammelmedia-format fungerar ;)

 

Det skulle kunna vara! Bara för att det är DVD betyder det inte att det är remastrat i HD!

 

Sen så skalas det förstås ner till SD, men det är ju en annan sak. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh!! då har jag bara två frågor, är det region 2? Hur går det till om jag skulle köpa den?

 

Det är amerikanskt släpp, så region 1. Om du vill ha den så räknar jag ut fraktkostnader och säger var du kan föra över pengar, med Swish eller Payson, och sen skickar jag den till den adress som du får skriva till mig i PM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är amerikanskt släpp, så region 1. Om du vill ha den så räknar jag ut fraktkostnader och säger var du kan föra över pengar, med Swish eller Payson, och sen skickar jag den till den adress som du får skriva till mig i PM.

 

Tyvärr så har jag bara spelare som funkar till region 2.. ; ___ ; Men, tack för hjälpen iallafall!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...