Hoppa till innehåll
Anime.se

Charlotte


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

74683.jpg

 

Jag vill gärna veta vad ni tycker om charlotte för hittills så har den överträffat mina förväntningar med hästlängder!! Charlotte var den animen som jag trodde skulle vara sämst utav dom jag kollade på från denna säsongen, men det är nog mycket möjligt att den knuffar ner Gangsta på andra plats för min del. Jag kan bara undra hur den kommer att sluta med bara 2 avsnitt kvar. 

 

Den får hela 30 av 39 möjliga soverejn-bananer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade ganska ok förväntningar på Charlotte. 

Men kan säga att den är riktigt mycket bättre och gillar den skarpt. Det är en riktigt bra balans av komiska inslag och även mycket allvar. Men säger precis som Soverejn, undrar hur det hela ska sluta med 2 avsnitt kvar.

Så som det känns nu och hur serien har utvecklat sig själv så känns det lite som att 2 avsnitt är lite för lite för att få ett "riktigt" slut.

Hoppas lite på att det ska bli en säsong 2 och att de får till ett helt okej slut med en liten liten cliffhanger i slutet kanske  :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Den här hade lovande potential tyckte jag och började bra, men sen gick Jun vilse i alla sina idéer och det blev Heinz-effekten. Allt på en gång och det blev en enda röra du inte orkade hålla koll på. Karaktärerna var stereotypa kopior av sådana vi redan sett och även om det var rätt underhållande bitvis så är det långt ifrån vad jag hade förväntat mig av skaparen av Angel Beats. Istället för att utvecklas som skapare så har han mer invecklats. Nåja, bättre lycka nästa gång. Serien var ju snygg och jag led inte av att se den, men den hade kunnat vara SÅ mycket bättre om de gett den två säsonger direkt och tagit sig tid att utveckla karaktärer och plotten lite mer. Kanske var det budgeten som tröt? Vad vet jag? :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Hörni, jag tror jag börjat repa mig. Smällde till med 3-4 serier på kort tid nyligen (efter att kollat på max två de senaste tre åren) och hade riktigt roligt. Och trots att en av dessa serier var Charlotte. För jag kan bara tyvärr instämma i det Ebhen skriver ovanför, det var en riktigt frustrerande tågkrasch utan förmildrande omständigheter. Maeda, bliv vid din läst (och utveckla smyg-smuttiga gråtvisualnoveller för pc).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...