Hoppa till innehåll
Anime.se

Spelhelg 30-31 Juli 2016 + Twitch Livestream


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

0a7.jpg

 

Nu med fortsatt livestream via twitch.tv/mathjuice.

 

Lördag 30 Juli ca 19:00 - Heroes of the Storm

 

Vi behöver höja vår Brezals-quota lite granna så därför drar vi igång mer HotS. Får vi nog många kör vi mot varandra som i nya Captain America: Civil War.

http://eu.battle.net/en/

Skapa ett Battle.net konto, gå in på Heroes of the Storm- sidan och ladda ner om du inte har spelet.

 

Bekräftade deltagare:

Söndag 31 Juli ca 19:00 - Evolve Stage 2

Det någorlunga enformiga spelet från skaparna bakom Left 4 Dead har återuppstått som free 2 play. Nu har vi chansen att testa Monster Hunter/kurragöma simulatorn och dess fräscha omstart.
http://store.steampowered.com/app/273350/

Installeras via Steam.

Bekräftade deltagare:

Rekommenderat för alla deltagare: Teamspeak 3/Skype
http://www.teamspeak.com/?page=downloads
http://www.skype.com/sv/download-skype/skype-for-computer/

Nystarten för spelhelger är igång. Vi hoppas att du kommer förbi!  :colonthree:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser inte bra ut det här, finns det något intresse för något annat?

T.ex. Ghost in the Shell eller nått icke F2P som t.ex. Rocket League, Red Orchestra 2, Counter-Strike Global Offensive, Diablo 3, Arma 2/3 etc?

 

Arma skulle kunna vara kul eftersom det finns mycket moddar, om det finns någon som spelar det...

 

Vi gör en liten kort undersökning här... Har vi fel spel på spelhelgen eller är alla upptagna med sommaraktiviteter? Vad vill du spela?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Arma skulle kunna vara kul eftersom det finns mycket moddar, om det finns någon som spelar det...

"Skulle kunna vara"? Arma är kul, oavsett moddar! \o/

 

Vi gör en liten kort undersökning här... Har vi fel spel på spelhelgen eller är alla upptagna med sommaraktiviteter? Vad vill du spela?

För min del är nog ofta 50 % av problemet att det är fel spel. 25 % är för att jag får ångest över att inte "få något gjort" (som att se anime! Eller programmera något för Anime.se (inte för att jag gjort det på länge)), medan de sista 25 procenten är för att omständigheterna inte riktigt är bra. (Som att jag har folk i närheten; jag gillar inte att använda Teamspeak/Mumble/Skype när folk är i närheten.)

 

Vad gäller spelval så tycker jag att det är bra med free-to-play eftersom det öppnar upp för de flesta (hårdvarukrav finns ju kvar), men jag tycker att det inte är något man ska låsa in sig på. Om 9 av 10 spelar det senaste heta betalspelet så kan det gott vara ett spelhelgsspel, enligt mig.

 

Men kanske man i första hand ska se vilka som vill spela alls, och först efter det se vad de anmälda vill spela? (Fast kanske då inte just när spelandet ska börja, eftersom någon kanske måste installera spelet också.)

 

Kanske det hade varit något med lite mer... organiserade spelspecifika grejer? Typ som ni gjorde med Tera. Inte så att det måste vara "nu ska vi starta en CS-klan, vi tränar varje måndag, onsdag och fredag 18:00-20:00" -- även om det får vara så också, om intresse finns! --, utan också mer ledigt. För spel med öppna servrar, där folk kan komma och gå som de vill (t.ex. Arma 3, som jag gillar), så kan man säga att "känner du för att spela det här, hoppa då in i spelet på server XYZ och på vår Teamspeak".

 

Allt sånt kan göras oberoende av spelhelger. (Och det måste inte vara MathJuice som tar initiativet till det.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...