Hoppa till innehåll
Anime.se

Sailor Moon


Gäst
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte bara såhär mitt i natten utropa en hyllning till Sailor Moon då det gått så många hårda och klagande ord mot denna underbara serie. Jag vet att säkert halva forumet kommer börja tjaffsa mot det här så snälla, låt bli det, tackar.

Sailor Moon är enligt mig och även många andra jag känner en av de bästa animeserier som någonsin visats på tv. Den må vara uttjatad av våra "vänner" tv4, men det behöver inte göra en serie sämre, och det ger ingen anledning att bara avsky den. Sailor Moon var det som drog igång animebubblan för min del och är en av de serier jag respekterar mest. Kan inte hitta någon annan serie som givit mig så många starka intryck och känslor och inte minst upplevelser.

Därför säger jag det och står för det. Jag tycker Sailor Moon äger!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Ska detta vara en hyllning till sailor Moon?

det verkar inte vara det....Men iaf så har jag ett extra kärt minne av sailor moon.

Det var en av dom första anime:er jag har sett, men långt ifrån den bästa.

Den är tämligen dålig faktiskt, dom slåss som få men ingen vinner.

Sen , tre avsnitt senare så gör hon bara måntiara, och dödar alla.

 

 

Nej nog med sailor Moon för mig. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du blind på riktigt? Läs rubriken, tackar.

 

Fast frågan är vilka associationskänslor som du får när du ser serien? Jag tycker också om Sailor Moon, men om jag skulle ha sett den idag så skulle jag garanterat tycka att den är pisstråkig.

Plötsligt kände jag mig väldigt misstolkad. Jag får inga direkta perversa känslor eller sånt som man kan tro av att titta på en sån serie. Nu är det inte mitt fel att animatörerna har tråkigt och lägger in pantyshots här och var...

Hade jag sett den på senare tid så hoppas jag att jag tyckt om den iaf, och inte tokdissat den efter två avsnitt som de flesta i dagens dato tycks göra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Plötsligt kände jag mig väldigt misstolkad. Jag får inga direkta perversa känslor eller sånt som man kan tro av att titta på en sån serie. Nu är det inte mitt fel att animatörerna har tråkigt och lägger in pantyshots här och var...

Nej nej nej!!! Nu misstar du mig också! Chotto chotto! :surprised:

 

Jag syftade mer på det Kenshiro_sprängs var inne på, nämligen att man kopplar serien till den tiden då man såg på Sailor Moon. Själv känner jag en renässans av den spänning och upplevelse jag kände när jag var liten, inklusive glädjerus jag fick när jag hade hittat ett bra ställe att ha antennen på för att få så fin bild på fyran som möjligt.

 

Sailor Storm är ett pervo som tror att jag är ett sådant extremt pervo. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, det handlar om Sailor Moon. Då måste jag vara med. >:(

. Sailor Moon var det som drog igång animebubblan för min del och är en av de serier jag respekterar mest. Kan inte hitta någon annan serie som givit mig så många starka intryck och känslor och inte minst upplevelser.

Därför säger jag det och står för det. Jag tycker Sailor Moon äger!

Jag håller med fullt. Sailor Moon var även startskottet för mig och kommer troligtvis alltid att vara den stora favoriten. Serien är helt suverän!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller är du inte det?

Det vill jag inte påstå på rak arm...

 

Jag håller med fullt. Sailor Moon var även startskottet för mig och kommer troligtvis alltid att vara den stora favoriten. Serien är helt suverän!

Wahai! Senshidude. Lite fler folk man känner igen.

Många som har Sailor moon som startskott verkar avsky den på grund av det. Bra att det finns folk som vågar erkänna motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr finns hentai doujin av alla möjliga serier och filmer, däribland Sailor Moon. Vill inte påstå att jag kopplar Sailor Moon direkt till h-tai doujinshi men finns nog folk som gör det på gott och ont...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag hör Sailor Moon nämnas så är det första jag tänker på är miljontals dåliga doujin mangor med sexuellt innehåll? är det bara jag?

Jag tror vi hittat vårt pervo. : p

 

Jag hänger på Sailor Storm m.fl. i hyllningarna, Sailor Moon var även för mig den serie som fick upp mina ögon för animé. Visst såg man de gamla svenskdubbarna från 80-talet, men då såg man itne på animé. utan tecknad film.

 

Sailor Storm: Så Sailor Moon var den 'första' animén för dig med? Vilket avsnitt kom Du in på? Vi måste ta en uppgörelse på lördag utanför Slottsbiografen om vem som är det största Säm-pajjen av dem alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen har jag sett serien i spridda delar redan när den gick på Junior (som fyran så gladeligen lade ner och ersatte med latjo flajban (inget ovanligt när det gäller fyran), och då visades ju runt avsnitt 1-20 nånting. Inte för att jag vill påstå att jag såg alla då dock. Mest minns jag avsnitt 21 (rädda barnens drömmar). Sen var det ju fyran som lade ner allt igen, och jag återupptog, eller rättare sagt märkte inte när den kom tillbaka sen igen.

Men avsnitt 34 var det jag såg på landet, på den svartvita tvn med berg runt omkring, där fyran gick upp i atomer vid minsta vindbyar utanför. Detta var i juni, 2001.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...