Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

yurucamp.jpg

Kawaiikos tältar. En animatör/bildmanustecknare/avsnittschef gör regidebut, med hjälp av en manuschef som har Anne-Happy och en massa Toei-avsnitt (One Piece och Precure) under bältet.

Här är campingplatsen.

Karaktärerna är förstås tunna, så som det brukar vara med kawaiiko-anime, men ämnet är lite lockande. Det var länge sedan jag kom mig för att tälta, och nog ser det ju lite mysigt ut att sitta och läsa ensam vid en lägereld.

Jag gillar musiken. Det är av den diskretare sorten, men den är välarrangerad: ibland har den "irländska drag", ibland får den mig att tänka på musiken i Aria.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat följa denna jag med. Gillar den än så länge, framför allt för att den känns lättsam och inte kräver allt för mycket av mig. Är ju gammal scout och friluftsmänniska så jag gillar ju att de på detta sätt lär ute lite basic "woodmanship" eller vad man nu ska kalla det. Vett och etikett när man campar i skogen. De har iaf. lagt ner lite tid att få prylar naturtrogna och korrekta iaf. vad det verkar. Det är ju bra. Sen att jag inte håller med om exakt allt de sagt om hur man gör upp eld mm. är ju bagateller. Kottar... Pfft!!! Jojo... (Dessutom kottar som pratar...) Karaktärerna är som du säger Scellan tunna och rätt stereotypiska men det kan jag nog leva med om det bara är lätt tidsfördriv det här. Serien kommer nog inte gå till historien som nån kioskvältare. 

Blir däremot sjukt sugen på att åka dit och ta en runda i det området runt sjön där och kanske upp på Fuji. Blev inte av nu i somras tyvärr, men då har man ju något att se fram emot nästa resa. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Den 2018-01-23 vid 14:30 sa MathJuice:

Har bara ett avsnitt i loggen, men än så länge känns det riktigt lovande. Väldigt lågt och skönt tempo med överraskande moment. Vid första anblick känns det som om KyoAni gjort denna, känns väldigt likt K-On av någon anledning...ja, minus musikklubben då.

Känner igen mig i det där jag med. Det är nog för att karaktärerna är lite av samma skrot och korn och stämningen i serien är relativt lika som man nog gör kopplingen dit. Har känt lite så även för nån annan serie jag sett. Frågan är väl om det är en tillfällighet eller om folk har sneglat på K-On! när de gett sig på den här typen av serier. K-On! var ju ett framgångsrecept helt klart. 

Spoiler Ep. 7

Spoiler

Blev lite snopen nu senaste avsnittet då de faktiskt hade med nån som på allvar satt och krökade hårt ute i ett tält. Lite överraskande med tanke på att det kändes som om inriktningen inte riktigt var mot en vuxen publik. Kul dock att hon som skulle vara campingproffset failade att starta sin nya grill då hon använde binchotan-kolet. :P 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...