Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime sommaren 2021


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

MERA higurashi!?

Va fan nu måste jag ju se den nya!

 

Sonny Boy. Varför känner jag igen den? Får hålla ögonen på den tror jag.

Annars var det inget som direkt stack ut för mig. ett par sci-fi serier som kan vara intressanta.

Redigerad av Ashaz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några tankar.

  • Krönikan om hur en realistisk hjälte återuppbyggde kungadömet: läst några mangavolymer; japansk universitetsstudent blir magiskt kallad till fantasyvärld och vald till konung för att rädda riket genom politik. Lite krig, lite flörtande med prinsessa, lite vackra damer med olika expertiser, lite kawaiikos med djuröron och sorglig backstory, det gamla vanliga. Mediokert.
  • Detektiven är redan död: vet inget om den, men jag såg att ett par Hololive-vtubare ska ha gästroller/cameos, så då måste jag väl se. (´-`)
  • Även hon är min flickvän: bygger på serialiserad manga (från skaparen av bl.a. Dōjin Work och Aho Girl) som bygger på en oneshot om en kille med flickvän som låter honom få en till flickvän, och det är den som jag läste när den kom. Som oneshot var det väl smålustigt, men det känns väldigt tunt att göra en serie av. På bilden är det fyra tjejer, så jag hoppas att det inte bara är typ “vad ska hända nu? Jag vet, en till tjej!”-syndromet.
  • Våran remake: 28-åring får genom tidsresa en ny chans att bli framgångsrik. Jag läste några kapitel av mangaversionen när den började; det var inte dåligt, men jag störde mig lite på en grej som inte är ett fel på specifikt denna serie: jag började tänka på alla dessa berättelser som tycks gå ut på att en förlorare får en ny chans att leva om sitt liv, men nu går allt perfekt.

    Han (oftast “han”) behöver inte konfrontera sina egna brister eller erkänna att det ytterst var han som ansvarade för sitt forna liv; en särskilt sedelärande berättelse skulle ju dessutom kunna sluta med en återgång till det forna livet, men nu har huvudpersonen mental styrka nog att själv förbättra sitt liv.

    Drömmen om att helt enkelt få “göra om och göra rätt” blir däremot lätt masturbativ. En stunds flykt från sin egen misär, och när man är klar har man inte blivit mer inspirerad att förbättra sin situation – om något kanske man tappar motivation, för kanske idén kan slå rot om att “det enda som kan förbättra mitt liv är magi (och magi existerar inte)”?

    Jag vet inte vilken av dessa två sorters berättelser som Bokutachi no Remake är, men det var vad serien fick mig att tänka på.
  • Den store Jahy misströstar ej: jag har läst några volymer av denna slapstickkomedi om demontjej som gått från rikedom till fattigdom. Den är inte jätterolig, men tecknaren Konbu Wakame är duktig – och kan teckna överraskande sensuellt för någon med så gullig, försiktig röst. Fast kanske mindre sensuellt när man inser att hon är väldigt förtjust i kvinnobröst! (På ämnet Konbu har jag länkat den här förut på Discord, men jag gillar den här coverlåten som hon sjunger med en annan mangatecknare.)

    Och slutlåten sjungs av Hololive-vtubare (här pratar en om sånginspelningen) , så, öh, det är något.
  • Krönikan om andarnas illusion: ännu en isekai, om en kille som återföds i fantasyvärld. Det är absolut inte den sämsta i sin genre; den får godkänt för sin skildring av motgångar och sökande, men jag skulle inte kalla den för engagerande.
  • Med månens vägledning på resande fot i en annan värld: ännu en isekai, med gudinnas förflyttning; synd att gudinnan tycker att han är så ful att hon tar ifrån sitt beskydd. Om man gillar Återfödd som slime så kan man ge den ett försök – de är på vissa sätt lika, på andra sätt olika.
  • En cheat-apotekares långsamma liv: ännu en isekai, i subgenren “fjant som får sitt idealliv i fantasyvärld där inget intressant händer”; åtminstone i mangaform är den ytterst oskicklig – men den är åtminstone inte förhatlig. En del sämre isekai kan bjuda på så obehagligt människoförakt, och vältra sig i negativa känslor. Cheat Kusushi är tafatt, men den är inte bitter.
  • Unge liemannen och hans svartklädda hembiträde: det liv han vidrör, dör – men hans hembiträde är farligt flörtigt! Romcomdrama. Helt okej, så vitt jag läst mangan.
  • Labyrintens slavdrivarbolag: ännu en isekai; snubbe som sparat och investerat för att slippa arbeta, förflyttas till fantasyvärld där han tvingas till hårt kroppsarbete – men han är klipsk nog att förbättra sin situation, särskilt när han träffar en väldigt farlig draktjej. Lite kul, av vad jag läst av mangan för några år sedan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Piggare nu, låt oss se vad vi har här då...

Tensei shitara Slime Data Ken S2 P2: Aha, jag sa ju det! Dom delade upp den! Men kommer bli nice att fortsätta från när vi lämnade och döma efter helheten. Vad menar du den börjar den 6:e juli?!

Miss Kobayashi's Dragon Maid S: Mer slice of life goodness med favoritdrakarna. Ska tydligen komma en till loli dragon med massiva meloner som får Twitter att härdsmälta.

Hamefura S2: Visste inte att denna skulle få en andra säsong. Katarina Claes fikaäventyr var en riktig bubblare som överraskade mycket. Värd att se.

Mahoua Koukou no Yuutousei: Spinoff av Irregular med fokus på Miyuki istället. Det är vad jag vet. Vet inte om det håller sig sann till originalstoryn, men verkar vara lite mera slice of life-y efter att ha sett trailern.

Mahoutsukai noYome OVA: Mera Ancient Magus Bride är good news.

My Hero Academia Movie 3: Ligger efter en film, men har hört blandade känslor om förra. Om man tar det som en fillerr så kan den säkert vara underhållande.

Kiniro Mosaic - Thank You!!!: Ska dom ta studenten?! Whah...Måste se den dock!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte så många serier som fångade mitt intresse direkt men det blir säkert någon mer än de jag listar.

Miss Kobayashi's Dragon Maid S: Första säsongen var rolig och det hände mycket knasiga saker som gjorde att jag höll koncentration uppe. Om den är ungefär lika bra som första säsongen kommer jag vara nöjd.

Higurashi: When They Cry – SOTSU : Förra säsongen var ganska långsam men kom tillbaka lite mot slutet, ska bli intressant vart serien tar vägen.

Shinigami Bocchan to Kuro Maid: Är en av de få serierna jag vet en del av premissen och sett lite bilder av. Tänker att den kan tänkas bli underhållande.

Sonny Boy: Känner igen namnet men kan inte säga vart ifrån. Namnet fångade mitt intresse så kanske blir att titta på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...