Hoppa till innehÄll
Anime.se

Anime vintern 2023

MathJuice

Rekommenderade inlÀgg

Hm
 Mycket underhĂ„llning. En del uppföljare till hyfsade original, och en del animeversioner med hyfsade mangaversioner. Dock Ă€r det inget som slĂ„r mig som sĂ€rskilt spĂ€nnande, nĂ„got som tar animetittarna med storm. Men det Ă€r ocksĂ„ mycket som jag inte har nĂ„gon blekaste aning om, sĂ„ det kan ju mycket vĂ€l vara en ”sleeper hit” nĂ„gonstans i listan.

• Vinland Saga 2: Jag borde se första sĂ€songen. 😔 (Jag har lĂ€st flera volymer av mangan.)
  • Misfit of Demon King Academy 2: Eh, kommer vĂ€l att se.
  • Nagatoro-san: Jag borde se första sĂ€songen. 😔
  • Tokyo Revengers 2: Eh, kommer vĂ€l att se.
  • Bƍfuri 2: 😌
  • NieR Automata: Jag Ă€r fascinerad av vadhonnuheters karaktĂ€rsdesign, men jag hoppar över, för jag tĂ€nker mig att jag hellre borde spela spelet.
  • Tomo-chan: Bad-ass pojkflicka 👍, men mĂ„nga bifigurer Ă€r ocksĂ„ toppen! Som Carol och hennes nypvĂ€rda kinder.
  • Danmachi IV del 2: Ja just, fan, jag höll ju pĂ„ att se ikapp... inför sĂ€song 2 för tre Ă„r sen... 😔
  • Spy Classroom: Ingen aning om vad det Ă€r, men jag borde se nĂ„gra avsnitt om sĂ„ bara för att hĂ„lla isĂ€r den frĂ„n Assassination Classroom, Classroom of the Elite, etc.
  • By the Grace of the Gods 2: Hur kan den hĂ€r mediokra serien fĂ„ en uppföljare! 
Eh, kommer vĂ€l att se.
  • Kubo-san: Har lĂ€st mer Ă€n tillrĂ€ckligt av mangan; det Ă€r det gamla vanliga om en oanmĂ€rkningsvĂ€rd kille som blir vĂ€n med en tjej. Puppy love-romcom enligt nötta mönster – vilket inte Ă€r dĂ„liga mönster.
  • Ice Guy and His Cool Female Colleague: Jag lĂ€ste lite av den nĂ€r den (tror jag) var en ”Twitter-manga”. Jag fick inte intrycket av att det var en sĂ„n story som vinner pĂ„ att utvidgas, men jag kan ju ha fel.
  • Trigun Stampede: Full-3DCG Ă€r ju trist, men jag Ă€r lite nyfiken Ă€ndĂ„.
  • My Life as Inukai-san's Dog: Tanken leder ju osökt till Dog & Scissors. Detta Ă€r inte en bra sak!
  • Hero King, Reborn to Master the Blade: Reinkarnation med könsbyte. Som jag förstĂ„r det sĂ„ gör de i princip ingenting med könsbytet hĂ€r (d.v.s. nĂ„got slags storyline som berör könsskillnaden), sĂ„ dĂ„ kĂ€nns det som en ganska meningslös ploj. Fast jag vet ju inte om det stĂ€mmer.
  • Farming Life in Another World: Åtminstone mangaversionen Ă€r en medioker och ”procedurell” berĂ€ttelse; det bara handlar om en snubbe som bygger grejer och fĂ„r nya jĂ€ttestarka waifus.
  • Endo and Kobayashi Live: TvĂ„ japanska ungdomar spelar otome-spel, men spelandet blir pĂ„ riktigt, och deras löpande kommentarer om tsundere-”skurkflickan” hörs av otome-spelets prinskaraktĂ€r. Inte en Bakatarina, men Ă„tminstone lite egen gimmick.
  • I'm Now Your Sister: Köns- och Ă„ldersbyteskomedi med lĂ€ttsam stil.
  • Adventurers Who Don't Believe in Humanity Will Save the World: Har lĂ€st en del av mangaversionen, den Ă€r okej. Fyra huvudpersoner som blivit förrĂ„dda och avskyr andra, bildar en grupp och fĂ„r (förstĂ„r vi) lĂ€ra sig tillit igen. Det Ă€r inte typ nĂ„gon supertragisk backstory, men vĂ€l tillrĂ€cklig psykologi för att hĂ„lla igĂ„ng en berĂ€ttelse.
  • Reincarnation of the Strongest Exorcist: Ah, vafan, den! Jag har nyligen lĂ€st en bunt av mangaversionen, jag visste inte att den skulle komma som animeserie. Den Ă€r dock inte sĂ€rskilt intressant, ganska typisk â€Ă„terfödd supermĂ€nniska”-story.
  • Buddy Daddies: Haha, ”Themes: Childcare, Organized Crime”, det ska jag kolla in.
  • Chillin' in My 30s After Getting Fired from the Demon King's Army: Jag har lĂ€st mer Ă€n tillrĂ€ckligt av mangaversionen. Den Ă€r trist.
  • Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill: Isekai + matlagning. Ett förlorande recept. Mangan Ă€r meh. (Matlagningsserier Ă€r meh. Förutom sĂ„na med snyggingar som tappar klĂ€derna för att maten Ă€r sĂ„ god.)
  • Tsurune 2: ”Kyoto Animation's beloved Tsurune”, var den sĂ„ beloved? (Jag sĂ„g den aldrig.)
  • Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement: Cute Girl Doing OP Isekai Things. Mangaversionen Ă€r smĂ„kul. Mitsuha Ă€r ganska go'.
12 timmar sedan sa MathJuice:

Ijiranaide, Nagatoro-san 2nd Attack: BÀttre Àn Komi-san, fite me, waiiii! 

Är det inte Teasing Master Takagi-san som Ă€r den naturliga jĂ€mförelsen med Nagatoro-san? :P

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ayakashi Triangle: Den nya storhitten av legendariska mangaka Yabuki Kentarou (To Love-Ru, Black Cat). Exorcister, ninja, och mycket yokai shenanigans.

D4DJ All Mix: SÀsong tvÄ av D4DJ, första sÀsongen var riktigt kul och OVA:n som vi fick för nÄgra mÄnader sen var ocksÄ vÀldigt bra. Ser mycket fram emot!

In/Spectre Season 2: Hörde mycket klagande över hur Steel Lady arcet drog ut allt för mycket, jag hade dock inget problem med det sÄ tÀnker fortsÀtta med andra sÀsongen.

Hirogaru Sky! Precure: Ny precure-serie! Förra Ärets var hyfsat meh, jag droppade den rÀtt tidigt. Precure firar dock 20 Är i Är, och detta blir Àven det 20:de inlÀgget i franchisen. Förhoppningsvis slÄr de till rejÀlt denna gÄng!

Redigerad av Raccomunk
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Hygglig lineup för vintern, men vi fÄr vÀl se vad som droppas och vad som hissas. :) 

• Vinland Saga 2: Jag har tĂ€nkt att se första sĂ€songen ett tag nu och har hört en del bra om den men det tar lite emot Ă€ndĂ„... Vikingasaga pĂ„ japanska... Kan det funka? 
  • Nagatoro-san: Hell yeah! 😁 LĂ€ser mangan och tycker det Ă€r riktigt roligt. RĂ€tt vanlig setting som nog hade varit smĂ„trĂ„kig om det inte hade varit för hur Nagatoro framstĂ€lls och ritas. Hehe... 
  • The Angel Next Dor Spoils Me Rotten: Kan ev. vara sevĂ€rd. Mangan har ju iaf. börjat lite trevligt... 
  • Tokyo Revengers 2: Jag kom halvvĂ€gs igenom första sĂ€songen och var vĂ€l inte helt jĂ€tteimpad, men man kanske borde ge den en chans till? 
  • Tomo-chan: Oh yes! Tyckte mangan var riktigt underhĂ„llande sĂ„ jag hĂ„ller tummarna för att de inte sabbar den hĂ€r.
  • Spy Classroom: SĂ„g en trailer och tyckte det var lite intressant sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se... 
  • Buddy Daddies: LĂ€t lite smĂ„rolig men vi fĂ„r vĂ€l se om de kan leverera ocksĂ„. 
  • Tsurune 2: Serien var bra (svĂ„rt att vĂ€nta sig annat frĂ„n KyoAni) men har inte sett filmen Ă€n. 
  • Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement: I brist pĂ„ annat kan jag nog kolla in denna med. Fastnade inte helt i mangan dĂ„ jag hade för mycket annat kul att lĂ€sa sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se. 
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

8 minuter sedan sa Ebhen:

Buddy daddies? 😎

ChatGPT tycker att det lÄter som ett bra förslag!

Citat

Det finns mÄnga olika aspekter av "Buddy Daddies" som kan vara intressant att diskutera avsnitt för avsnitt. HÀr Àr nÄgra förslag pÄ sÄdant som kan vara intressant att prata om:

1. KaraktÀrerna: Kazuki och Rei verkar ha vÀldigt olika personligheter och bakgrund, sÄ det kan vara intressant att prata om hur deras relation utvecklas och hur deras olikheter pÄverkar dem. Det kan ocksÄ vara intressant att prata om Miris roll i serien och hur hon pÄverkar Kazuki och Rei.
  2. Relationerna: Kazuki och Rei Àr bÀsta vÀnner och har en nÀra relation, men det finns ocksÄ andra relationer i serien, till exempel mellan Kazuki och hans förÀldrar, eller mellan Kazuki och olika kvinnor han trÀffar. Det kan vara intressant att prata om hur dessa relationer utvecklas och pÄverkar karaktÀrerna.
  3. Handlingen: Serien verkar ha en del spÀnning och action, sÄ det kan vara intressant att prata om vad som hÀnder i olika avsnitt och hur olika hÀndelser pÄverkar karaktÀrerna och handlingen i stort.
  4. Teman: Serien verkar handla om vÀnskap, förbrytelser och moral. Det kan vara intressant att prata om hur dessa teman utforskas i serien och vad man som tittare tycker om hur de behandlas.
  5. FörvÀntningar: Diskutera vad man förvÀntade sig av serien och hur den lever upp till eller inte lever upp till förvÀntningarna.

Det finns sÀkert mÄnga fler saker man kan prata om, det hÀr Àr bara nÄgra förslag. Hoppas det hjÀlper!

• Gillar 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

De jag har tÀnkt att se Àr:

Vinland Saga S2: Första sÀsongen Àven om den blev lite utdragen men jag Àr intresserad av att se hur det artar sig.

Nier Automata: Spelet var riktigt bra sÄ hoppas pÄ att animen gör spelet nÄgorlunda rÀttvist.

Danmachi S4 del 2: Tyckte att tedje sÀsongen var lite sisso dÀr och samma sak med första delen av sÀsong 4 men tillrÀckligt bra för att se uppföljaren. Om den fortsÀtter i samma stil efter den hÀr sÄ kanske jag inte tittar pÄ nÀsta sÀsong (om det blir en till).

Blir sÀkert nÄgon mer om jag ser att det blir mycket snack om nÄgon av sÀsongernas anime.

Om vi aktivt försöker göra en anime-diskussion sÄ ska jag försöka vara med. Sneglat lite pÄ de andra serierna men inte hittat nÄgon som Àr ett klockrent alternativ.

• Gillar 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Nu har jag sett pÄ det mesta jag planerade för denna sÀsong, frÀmst uppföljare som ÄterstÄr. SÄ jag tÀnkte posta lite första intryck.

Ayakashi Triangle: En rÀtt sÄ "okej" adaptation. Den gör inget dÄligt, men gÄr inte heller över förvÀntningar. Att den Àr censurerad Àr pÄ sitt sÀtt en positiv sak, dÄ mangan ej visat tillrÀckligt mycket för att behöva censur, men det finns tyvÀrr inget ocensurerat alternativ förrÀn blurayen slÀpps. Kanske bÀst att vÀnta tills dess.

Buddy Daddies: Jag antar att det hÀr var en serie. P.A. Animation har haft en absurt hög frekvens av serier som jag tyckt om nyligen (tvÄ i rad!), sÄ det var vÀl pÄ tiden för en serie som inte klickar för mig.

By the Grace of the Gods S2: Mer smutstvÀtt!

Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill: Första avsnittet var lite smÄkul, men annars inte sÄ speciell. Maten sÄg hyfsat bra ut, vilket Àr positivt i en sÄn hÀr serie.

Chillin' in My 30s: Det finns tvĂ„ bra saker med serien, vilket ocksĂ„ var anledningen till att huvudkaraktĂ€ren valde att stanna kvar i byn: 🍈🍈

D4DJ All Mix: Den faller lite grann i samma grop som Bandori's andra sÀsong gjorde, dvs att man förvÀntas kÀnna till karaktÀrer frÄn att ha spelat spelen. Denna hanterar det dock mycket bÀttre, har man hÀngt med i första sÀsongen och sett alla OVAer sÄ klarar man sig hyfsat bra.

Danmachi S4 del 2: Som jag skrivit tidigare sÄ gillar jag vad denna sÀsong gör, och hÀr sÄ fortsÀtter den i samma veva.

Disillusioned Adventurers Will Save the World: Mycket DnD vibes frÄn denna. Kan bli kul.

Endo and Kobayashi Live!: Ett rÀtt intressant koncept för en villainess-serie, frÄgan Àr hur vÀl de anvÀnder sig av det. Hittills var relationen mellan Endo och Kobayashi det som var mest intressant för mig.

Farming Life in Another World: Jag har en soft spot för farming simulators. Har lÀst lite av mangan och tyckte om den. Första avsnittet gjorde ett bra jobb.

Giant B(r)easts of Ars(e): AlltsÄ, jag har helt förtrÀngt allt som hÀnde i detta avsnittet. Har inte den blekaste. Hyfsat sÀker pÄ att jag inte somnade medan jag tittade pÄ det. Det helt enkelt gick in genom ena ögat och ut genom andra.

Handyman Saitou: Hyfsat segmenterat avsnitt, med mÄnga osammanhÀngande klipp av huvudkaraktÀrerna i olika situationer, utan nÄgon röd trÄd. Det var dock kul!

Ippon again!: Detta var definitivt sÀsongens största överaskning! Eller, det hade varit det om inte communityt som jag Àr del av hade tittat pÄ det innan jag hann dit och inte kunnat sluta prata om hur bra den var... Otroligt mycket hjÀrta i denna serie.

Kubo Won't Let Me Be Invisible: VĂ€ldigt sött första avsnitt. Älskar Hanakana som Kubo, hon Ă€r perfekt för den typen av roll.

Magical Revolution: Den hÀr var lovande, intressanta karaktÀrer.

Misfit of Demon School Academy: Mer Anos!

My Life as Inukai-san's Dog: 🐕

Nagatoro-san S2: Mer bulli!

NieR:Automata Ver1.1a: Vi tog oss ungefÀr 10 sekunder in, sen klarade inte sambon av att se pÄ grafiken lÀngre.

Nijiyon Animation: Tycker man om karaktÀrerna frÄn Nijigasaki High School sÄ fÄr man nÄgra minuter skÀrmtid extra med dem per vecka.

Onimai: I'm Now Your Sister!: Studio Bind tillbaka för att rĂ€dda anime igen 🙏

Reborn to Master the Blade: Priset för roligaste scen frÄn alla första avsnitt denna sÀsong gÄr till denna serie!

Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement: Det var sÄ lÀnge sen man sÄg en isekai dÀr karaktÀrerna kan fÀrdas mellan de olika vÀrldarna att det nÀstan kÀnns som ett nytt genombrott. Trevligt avsnitt.

Spy Classroom: Den kan potentiellt bli spÀnnande, men det Àr mycket som kan gÄ fel hÀr.

Sugar Apple Fairy Tale: Denna sÄg vÀldigt lovande ut. Hanteras storyn vÀl sÄ kan denna bli vÀldigt bra. Jag fÄr för övrig en del Jintai-vibes.

The Angel Next Door Spoils Me Rotten: Jag tycker om tropen med karaktÀrer som hÄller en viss persona nÀr de omgÄs med vÀnner men trÀffar en person som de kan bete sig som sitt riktiga jag nÀr de Àr ensamma med den. Inte den bÀsta i den boxen, men nog bra.

The Ice Guy and His Cool Female Colleague: Första avsnittet fick en att kÀnna att man snabbt skulle bli less, men avsnitt tvÄ gav ett starkare intryck.

The Iceblade Sorcerer Shall Rule the World: Generisk trash, precis vad jag hoppades pÄ!

The Reincarnation of the Strongest Exorcist in Another World: Mer generisk trash!

The tale of outcasts: Skönheten och Odjuret? Lite vÀl uppenbara twists, men annars rÀtt bra.

Tomo-chan is a Girl!: Kul första avsnitt! Kompisen pÄminner om hon frÄn Fruits Basket.

Trigun Stampede: Tycker mycket om Studio Orange's 3DCG, frÄgan Àr hur vÀl det kommer passa denna serie. KÀndes lite out of place hÀr, fÄr se hur man kÀnner efter nÄgot avsnitt.

Vinland Saga S2: SÄ otroligt mÄnga nivÄer ovanför allt annat frÄn denna sÀsong (och rÀtt mÄnga sÀsonger bakÄt), pÄ nÀstan alla fronter. Story, visuellt, musik.

Ej sett:

Bofuri S2
The Fruit of Evolution S2
In/Spectre S2 
(vÀntar pÄ att sambon ska se ikapp pÄ första sÀsongen)
Kaina ofthe Great Snow Sea
Hirogaru Sky! Precure

• Gillar 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 3 weeks later...

Nu har jag Ă€ntligen sett
 det mesta. Jag tĂ€nker starta trĂ„dar för serier jag tĂ€nker försöka följa (om inte andra hinner före, wink wink!), men hĂ€r Ă€r nĂ„gra jag inte tĂ€nker följa, frĂ„n mina personliga anteckningar.

Koori Zokusei Danshi to Cool na Douryou Joshi: Kontorsromantik: hon Ă€r en tillfrisknande anhedoniker; han Ă€r ocksĂ„ lĂ„gmĂ€ld men hĂ€rstammar frĂ„n snöyƍkai sĂ„ sprider kyla nĂ€r kĂ€nslorna börjar bli starka. Första avsnittet försöker representera kĂ€nslan av att trĂ€ffa och lĂ€ra kĂ€nna nytt, gott folk; överlag fĂ„r man sĂ€ga att temat Ă€r ”söt knoppande kĂ€rlek” och ”variation i kĂ€nsloskĂ„despel”
 till bekostnad pĂ„ story. KĂ€llan Ă€r för tunn. 5/10.

Inu ni Nattara Suki na Hito ni Hirowareta: ÖppningslĂ„ten har av nĂ„gon anledning en hel drös sĂ„ngerskor (typ gamla eroge-temasĂ„ngerskor?). Creeper-anime som ger ett svepskĂ€l – vaknar upp som hund och adopteras av klassens snygging – för att fĂ„ observera gymnasieflickor i privatlivet, som detaljerade duschscener, och för att tilltala masochister. Inte för att de plĂ„gar hunden, men för att det blir förnedringslek, och att killen luftar den dĂ€r patetiska ”som mĂ€nniska skulle jag inte ha rĂ€tt att röra hennes hand”-attityden. 4/10.

Isekai Nonbiri Nouka: Robinson Kruse-isekai: en man dör och fĂ„r nytt liv som bonde med superverktyg. Serien följer honom nĂ€r han utan besvĂ€r gör en massa stora och smĂ„ sysslor och ”motvilligt” bygger ett gigantiskt harem. Serien tar en stark stĂ€llning mot trams som ”drama” och ”story” och ”underhĂ„llning”. 5/10, vilket hĂ€r innebĂ€r ”ett varken trevligt eller otrevligt slöseri med tid”.

Technoroid: Overmind: Idolbishƍnenanime, med vad det innebĂ€r: 3DCG-sĂ„ng-och-dansnummer till generisk manlig seiyĆ«popmusik (det mĂ„ste finnas beskrivande termer för det dĂ€r ”soundet”). HĂ€r Ă€r huvudpersonerna fyra fattiga androider som behöver tjĂ€na pengar för att ha rĂ„d med el. I första avsnittet hjĂ€lper de en nyligt förĂ€ldralös pojke minnas sin far, och i slutet uppstĂ„r ett ”I, Robot”-brottmysterium. Den lilla handlingen sĂ€tter den huvud och axlar ovanför mĂ„nga andra idolbishƍnenanimeserier. 5/10.

Hyouken no Majutsushi ga Sekai o Suberu: Typisk ”magiskt gymnasium”-lĂ€ttromanfantasytrams. Stelbenta killen Ă€r i hemlighet bĂ€st i vĂ€rlden men börjar magisk skola dĂ€r alla utom han Ă€r adliga. I första avsnittet trĂ€ffar han i tur och ordning en bunt generiska animebrudar, och börjar hantera mobbaren som avskyr honom för att han inte Ă€r adlig. Aggressivt mediokert. SĂ„g vad som sĂ„g ut som en Tokimeki Tonight-referens. 4/10?

Sugar Apple Fairy Tale: Fantasy dĂ€r mĂ€nniskor förslavat fĂ©er; förĂ€ldralös flicka köper en bitsk krigsfĂ© – en ikemen större Ă€n henne – som skydd inför resa för att bli mĂ€stare i konfektyrkonsten uppfunnen av fĂ©erna. Med pĂ„ resan har hon sina ideal om vĂ€nskap mellan mĂ€nniskor och fĂ©er. En konventionell och tunn men inte dĂ„lig start för en naiv fantasyromans mellan ungmö och fĂ©. 5/10.

The Legend of Heroes: Sen no Kiseki - Northern War: JRPG-fantasy med militÀrer som slÄss mot monster i kargt land hÀrjat av vinter och politiska revolutioner. Huvudperson Àr en revolutionÀr hjÀltes barnbarn, en tjej som blivit fotsoldat men verkar bli indragen nÀr ny revolution pÄbörjas för att (sÀger man) skydda landet mot en extern fiende som har mecha. Medioker produktion och en kÀnsla som JRPG-filmsekvenser med nÄgra invÀvda spelsekvenser. 4/10?

Kaiko Sareta Ankoku Heishi (30-dai) no Slow na Second Life: Menlös töntfantasy: 30-nÄnting-Ärig snubbe fÄr sparken frÄn demonernas armé och hamnar i en mÀnniskoby, omgiven av folk som inte vet att han varit deras fiende. Han upptÀcker att han Àr stark och blir Àventyrare. Harmlöst och menlöst, bortsett frÄn bröstfokuset: bystiga dottern Ät byhövdingen Àr förtjust i Dariel. Men trevligt att se Tomokazu Sugita i huvudroll som inte Àr flashanimation. 5/10?

UniteUp!: Gymnasiegrabb osÀker pÄ sin vÀg i livet blir p.g.a. sin kompis ovetande Youtube-kÀnd, och dÀrefter scoutad av idolfirma. Det börjar svagt: Ànnu en manlig idolanime med 3DCG-dans satt till sÄng och musik som Àr omöjlig att urskilja frÄn all annan anime med manliga idoler... men det visar sig faktiskt vara ganska bra för vad det Àr. Medan mÄngen manlig idolanime (och kvinnlig för den delen) lÀgger upp en kavalkad av underutvecklade och plastiga karaktÀrer och bara kÀnns som en process för att utvinna pengar ur kvinnliga fans, sÄ fÄr man hÀr en mer realiserad vÀrld. VÀrlden bestÄr av mer Àn snygga killar med mjuka röster: ensamstÄende morsor, gamla gubbar, tjocka kompisar, till och med bakgrundstjejer med röstrepliker. SÀrskilt huvudpersonens band med sin kompis Àr förankrande och övertygar att figurerna faktiskt existerar (i sin vÀrld), stÀrkt av slutvinjetten med barndomsbilder. 5/10.

Mou Ippon!: Högstadietjej Ă€lskar judo men lĂ€gger av. I gymnasiet blir hon indragen i det igen, av tjejen hon förlorade sin ”sista” match mot, för att hon trots allt Ă€lskar judo. KĂ€nns som en alldeles funktionell tjejsportanime, kanske med lite mer ”livsbalans” Ă€n mĂ„nga. 5/10.

Ayakashi Triangle: Flicka som ser snÀlla spökmonster har barndomsvÀn som utrotar onda spökmonster med ninjakonst. Spökmonsterkatt tÀnker Àta henne men blir hindrad och förvandlar killen till tjej. Ointressant trams med medioker presentation. Ser noll potential hÀr. 4/10.

Kubo-san wa Boku o Yurusanai: Onaturligt omĂ€rkbar högstadiegrabb har dock en söt klasskamrat som alltid ser honom med idel fascination, och han fĂ„r förvirrat genomgĂ„ hennes konstanta nĂ€rmanden. Puppylove-romcom med sedvanlig fĂ€rdkurs: bekantskaperna breddas nĂ„got, trĂ€ffar familjerna, gĂ„r igenom de typiska skolevenemangen med sakta lunk. Redan genom premissen Ă€r pojken personlighetslös, och jag antar att allt engagemang för honom hĂ€nger pĂ„ hur mycket man sjĂ€lv kĂ€nner eller har kĂ€nt sig osedd i den Ă„ldern. Serien lĂ€gger istĂ€llet allt hopp pĂ„ flickan, den evigt rodnande; Kana Hanazawa Ă€r reko som alltid, och det Ă€r sött att se den barnsliga förĂ€lskelsen frĂ„n flickans sida, fast i slutĂ€ndan kĂ€nns det som att den inte nĂ„r Ă€nda fram i gullegullfaktor. Det blir liksom för ljummet
 men det Ă€r inte dĂ„ligt. 5/10.

Mononogatari: En objektsande (ande som intagit objekt) drĂ€pte hans syskon, sĂ„ nu Ă€r han arg exorcist. För att lĂ€ra sig diplomati med snĂ€lla  objektsandar tvingas han bo med en ”familj” objektsandar som tjĂ€nar en vanlig ung kvinna. KĂ€nns vĂ€ldigt torftigt: bleka och gryniga bakgrunder, humorlöst utan att vara seriöst, knappt nĂ„gon musik, konventionell regi, och en story som utrĂ€ttar ganska lite pĂ„ sin speltid. 5/10.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter