MathJuice Skrivet december 28, 2022 AnmÀl Share Skrivet december 28, 2022 Jösses, redan en ny sÀsong? I can't keep up with this! 1 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet december 28, 2022 Författare AnmÀl Share Skrivet december 28, 2022 Ijiranaide, Nagatoro-san 2nd Attack: BÀttre Àn Komi-san, fite me, waiiii! NieR:Automata Ver1.1a: Mera 2B, waiiii! Tomo-chan wa Onnanoko!: Kawaii tomboy, waiiii! Nijiyon Animation: Nijigasaki som 4-koma animation, waiiii! Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 29, 2022 AnmĂ€l Share Skrivet december 29, 2022 Hm⊠Mycket underhĂ„llning. En del uppföljare till hyfsade original, och en del animeversioner med hyfsade mangaversioner. Dock Ă€r det inget som slĂ„r mig som sĂ€rskilt spĂ€nnande, nĂ„got som tar animetittarna med storm. Men det Ă€r ocksĂ„ mycket som jag inte har nĂ„gon blekaste aning om, sĂ„ det kan ju mycket vĂ€l vara en âsleeper hitâ nĂ„gonstans i listan. Vinland Saga 2: Jag borde se första sĂ€songen. đ (Jag har lĂ€st flera volymer av mangan.) Misfit of Demon King Academy 2: Eh, kommer vĂ€l att se. Nagatoro-san: Jag borde se första sĂ€songen. đ Tokyo Revengers 2: Eh, kommer vĂ€l att se. BĆfuri 2: đ NieR Automata: Jag Ă€r fascinerad av vadhonnuheters karaktĂ€rsdesign, men jag hoppar över, för jag tĂ€nker mig att jag hellre borde spela spelet. Tomo-chan: Bad-ass pojkflicka đ, men mĂ„nga bifigurer Ă€r ocksĂ„ toppen! Som Carol och hennes nypvĂ€rda kinder. Danmachi IV del 2: Ja just, fan, jag höll ju pĂ„ att se ikapp... inför sĂ€song 2 för tre Ă„r sen... đ Spy Classroom: Ingen aning om vad det Ă€r, men jag borde se nĂ„gra avsnitt om sĂ„ bara för att hĂ„lla isĂ€r den frĂ„n Assassination Classroom, Classroom of the Elite, etc. By the Grace of the Gods 2: Hur kan den hĂ€r mediokra serien fĂ„ en uppföljare! âŠEh, kommer vĂ€l att se. Kubo-san: Har lĂ€st mer Ă€n tillrĂ€ckligt av mangan; det Ă€r det gamla vanliga om en oanmĂ€rkningsvĂ€rd kille som blir vĂ€n med en tjej. Puppy love-romcom enligt nötta mönster â vilket inte Ă€r dĂ„liga mönster. Ice Guy and His Cool Female Colleague: Jag lĂ€ste lite av den nĂ€r den (tror jag) var en âTwitter-mangaâ. Jag fick inte intrycket av att det var en sĂ„n story som vinner pĂ„ att utvidgas, men jag kan ju ha fel. Trigun Stampede: Full-3DCG Ă€r ju trist, men jag Ă€r lite nyfiken Ă€ndĂ„. My Life as Inukai-san's Dog: Tanken leder ju osökt till Dog & Scissors. Detta Ă€r inte en bra sak! Hero King, Reborn to Master the Blade: Reinkarnation med könsbyte. Som jag förstĂ„r det sĂ„ gör de i princip ingenting med könsbytet hĂ€r (d.v.s. nĂ„got slags storyline som berör könsskillnaden), sĂ„ dĂ„ kĂ€nns det som en ganska meningslös ploj. Fast jag vet ju inte om det stĂ€mmer. Farming Life in Another World: Ă tminstone mangaversionen Ă€r en medioker och âprocedurellâ berĂ€ttelse; det bara handlar om en snubbe som bygger grejer och fĂ„r nya jĂ€ttestarka waifus. Endo and Kobayashi Live: TvĂ„ japanska ungdomar spelar otome-spel, men spelandet blir pĂ„ riktigt, och deras löpande kommentarer om tsundere-âskurkflickanâ hörs av otome-spelets prinskaraktĂ€r. Inte en Bakatarina, men Ă„tminstone lite egen gimmick. I'm Now Your Sister: Köns- och Ă„ldersbyteskomedi med lĂ€ttsam stil. Adventurers Who Don't Believe in Humanity Will Save the World: Har lĂ€st en del av mangaversionen, den Ă€r okej. Fyra huvudpersoner som blivit förrĂ„dda och avskyr andra, bildar en grupp och fĂ„r (förstĂ„r vi) lĂ€ra sig tillit igen. Det Ă€r inte typ nĂ„gon supertragisk backstory, men vĂ€l tillrĂ€cklig psykologi för att hĂ„lla igĂ„ng en berĂ€ttelse. Reincarnation of the Strongest Exorcist: Ah, vafan, den! Jag har nyligen lĂ€st en bunt av mangaversionen, jag visste inte att den skulle komma som animeserie. Den Ă€r dock inte sĂ€rskilt intressant, ganska typisk âĂ„terfödd supermĂ€nniskaâ-story. Buddy Daddies: Haha, âThemes: Childcare, Organized Crimeâ, det ska jag kolla in. Chillin' in My 30s After Getting Fired from the Demon King's Army: Jag har lĂ€st mer Ă€n tillrĂ€ckligt av mangaversionen. Den Ă€r trist. Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill: Isekai + matlagning. Ett förlorande recept. Mangan Ă€r meh. (Matlagningsserier Ă€r meh. Förutom sĂ„na med snyggingar som tappar klĂ€derna för att maten Ă€r sĂ„ god.) Tsurune 2: âKyoto Animation's beloved Tsuruneâ, var den sĂ„ beloved? (Jag sĂ„g den aldrig.) Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement: Cute Girl Doing OP Isekai Things. Mangaversionen Ă€r smĂ„kul. Mitsuha Ă€r ganska go'. 12 timmar sedan sa MathJuice: Ijiranaide, Nagatoro-san 2nd Attack: BĂ€ttre Ă€n Komi-san, fite me, waiiii! Ăr det inte Teasing Master Takagi-san som Ă€r den naturliga jĂ€mförelsen med Nagatoro-san? :P Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet januari 1, 2023 AnmÀl Share Skrivet januari 1, 2023 (redigerade) Ayakashi Triangle: Den nya storhitten av legendariska mangaka Yabuki Kentarou (To Love-Ru, Black Cat). Exorcister, ninja, och mycket yokai shenanigans. D4DJ All Mix: SÀsong tvÄ av D4DJ, första sÀsongen var riktigt kul och OVA:n som vi fick för nÄgra mÄnader sen var ocksÄ vÀldigt bra. Ser mycket fram emot! In/Spectre Season 2: Hörde mycket klagande över hur Steel Lady arcet drog ut allt för mycket, jag hade dock inget problem med det sÄ tÀnker fortsÀtta med andra sÀsongen. Hirogaru Sky! Precure: Ny precure-serie! Förra Ärets var hyfsat meh, jag droppade den rÀtt tidigt. Precure firar dock 20 Är i Är, och detta blir Àven det 20:de inlÀgget i franchisen. Förhoppningsvis slÄr de till rejÀlt denna gÄng! Redigerad januari 1, 2023 av Raccomunk Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet januari 2, 2023 AnmĂ€l Share Skrivet januari 2, 2023 Hygglig lineup för vintern, men vi fĂ„r vĂ€l se vad som droppas och vad som hissas. :) Vinland Saga 2: Jag har tĂ€nkt att se första sĂ€songen ett tag nu och har hört en del bra om den men det tar lite emot Ă€ndĂ„... Vikingasaga pĂ„ japanska... Kan det funka? Nagatoro-san: Hell yeah! đ LĂ€ser mangan och tycker det Ă€r riktigt roligt. RĂ€tt vanlig setting som nog hade varit smĂ„trĂ„kig om det inte hade varit för hur Nagatoro framstĂ€lls och ritas. Hehe... The Angel Next Dor Spoils Me Rotten: Kan ev. vara sevĂ€rd. Mangan har ju iaf. börjat lite trevligt... Tokyo Revengers 2: Jag kom halvvĂ€gs igenom första sĂ€songen och var vĂ€l inte helt jĂ€tteimpad, men man kanske borde ge den en chans till? Tomo-chan: Oh yes! Tyckte mangan var riktigt underhĂ„llande sĂ„ jag hĂ„ller tummarna för att de inte sabbar den hĂ€r. Spy Classroom: SĂ„g en trailer och tyckte det var lite intressant sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se... Buddy Daddies: LĂ€t lite smĂ„rolig men vi fĂ„r vĂ€l se om de kan leverera ocksĂ„. Tsurune 2: Serien var bra (svĂ„rt att vĂ€nta sig annat frĂ„n KyoAni) men har inte sett filmen Ă€n. Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement: I brist pĂ„ annat kan jag nog kolla in denna med. Fastnade inte helt i mangan dĂ„ jag hade för mycket annat kul att lĂ€sa sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 2, 2023 AnmÀl Share Skrivet januari 2, 2023 Men hörni, real talk, vilken eller vilka serier ska vi satsa pÄ att avsnittsdiskutera!? Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet januari 2, 2023 AnmĂ€l Share Skrivet januari 2, 2023 1 timme sedan sa Sceleris: Men hörni, real talk, vilken eller vilka serier ska vi satsa pĂ„ att avsnittsdiskutera!? Buddy daddies? đ Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 2, 2023 AnmĂ€l Share Skrivet januari 2, 2023 8 minuter sedan sa Ebhen: Buddy daddies? đ ChatGPT tycker att det lĂ„ter som ett bra förslag! Citat Det finns mĂ„nga olika aspekter av "Buddy Daddies" som kan vara intressant att diskutera avsnitt för avsnitt. HĂ€r Ă€r nĂ„gra förslag pĂ„ sĂ„dant som kan vara intressant att prata om: KaraktĂ€rerna: Kazuki och Rei verkar ha vĂ€ldigt olika personligheter och bakgrund, sĂ„ det kan vara intressant att prata om hur deras relation utvecklas och hur deras olikheter pĂ„verkar dem. Det kan ocksĂ„ vara intressant att prata om Miris roll i serien och hur hon pĂ„verkar Kazuki och Rei. Relationerna: Kazuki och Rei Ă€r bĂ€sta vĂ€nner och har en nĂ€ra relation, men det finns ocksĂ„ andra relationer i serien, till exempel mellan Kazuki och hans förĂ€ldrar, eller mellan Kazuki och olika kvinnor han trĂ€ffar. Det kan vara intressant att prata om hur dessa relationer utvecklas och pĂ„verkar karaktĂ€rerna. Handlingen: Serien verkar ha en del spĂ€nning och action, sĂ„ det kan vara intressant att prata om vad som hĂ€nder i olika avsnitt och hur olika hĂ€ndelser pĂ„verkar karaktĂ€rerna och handlingen i stort. Teman: Serien verkar handla om vĂ€nskap, förbrytelser och moral. Det kan vara intressant att prata om hur dessa teman utforskas i serien och vad man som tittare tycker om hur de behandlas. FörvĂ€ntningar: Diskutera vad man förvĂ€ntade sig av serien och hur den lever upp till eller inte lever upp till förvĂ€ntningarna. Det finns sĂ€kert mĂ„nga fler saker man kan prata om, det hĂ€r Ă€r bara nĂ„gra förslag. Hoppas det hjĂ€lper!  1 Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 5, 2023 AnmÀl Share Skrivet januari 5, 2023 De jag har tÀnkt att se Àr: Vinland Saga S2: Första sÀsongen Àven om den blev lite utdragen men jag Àr intresserad av att se hur det artar sig. Nier Automata: Spelet var riktigt bra sÄ hoppas pÄ att animen gör spelet nÄgorlunda rÀttvist. Danmachi S4 del 2: Tyckte att tedje sÀsongen var lite sisso dÀr och samma sak med första delen av sÀsong 4 men tillrÀckligt bra för att se uppföljaren. Om den fortsÀtter i samma stil efter den hÀr sÄ kanske jag inte tittar pÄ nÀsta sÀsong (om det blir en till). Blir sÀkert nÄgon mer om jag ser att det blir mycket snack om nÄgon av sÀsongernas anime. Om vi aktivt försöker göra en anime-diskussion sÄ ska jag försöka vara med. Sneglat lite pÄ de andra serierna men inte hittat nÄgon som Àr ett klockrent alternativ. 1 Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet januari 11, 2023 AnmĂ€l Share Skrivet januari 11, 2023 Nu har jag sett pĂ„ det mesta jag planerade för denna sĂ€song, frĂ€mst uppföljare som Ă„terstĂ„r. SĂ„ jag tĂ€nkte posta lite första intryck. Ayakashi Triangle: En rĂ€tt sĂ„ "okej" adaptation. Den gör inget dĂ„ligt, men gĂ„r inte heller över förvĂ€ntningar. Att den Ă€r censurerad Ă€r pĂ„ sitt sĂ€tt en positiv sak, dĂ„ mangan ej visat tillrĂ€ckligt mycket för att behöva censur, men det finns tyvĂ€rr inget ocensurerat alternativ förrĂ€n blurayen slĂ€pps. Kanske bĂ€st att vĂ€nta tills dess. Buddy Daddies: Jag antar att det hĂ€r var en serie. P.A. Animation har haft en absurt hög frekvens av serier som jag tyckt om nyligen (tvĂ„ i rad!), sĂ„ det var vĂ€l pĂ„ tiden för en serie som inte klickar för mig. By the Grace of the Gods S2: Mer smutstvĂ€tt! Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill: Första avsnittet var lite smĂ„kul, men annars inte sĂ„ speciell. Maten sĂ„g hyfsat bra ut, vilket Ă€r positivt i en sĂ„n hĂ€r serie. Chillin' in My 30s: Det finns tvĂ„ bra saker med serien, vilket ocksĂ„ var anledningen till att huvudkaraktĂ€ren valde att stanna kvar i byn: đđ D4DJ All Mix: Den faller lite grann i samma grop som Bandori's andra sĂ€song gjorde, dvs att man förvĂ€ntas kĂ€nna till karaktĂ€rer frĂ„n att ha spelat spelen. Denna hanterar det dock mycket bĂ€ttre, har man hĂ€ngt med i första sĂ€songen och sett alla OVAer sĂ„ klarar man sig hyfsat bra. Danmachi S4 del 2: Som jag skrivit tidigare sĂ„ gillar jag vad denna sĂ€song gör, och hĂ€r sĂ„ fortsĂ€tter den i samma veva. Disillusioned Adventurers Will Save the World: Mycket DnD vibes frĂ„n denna. Kan bli kul. Endo and Kobayashi Live!: Ett rĂ€tt intressant koncept för en villainess-serie, frĂ„gan Ă€r hur vĂ€l de anvĂ€nder sig av det. Hittills var relationen mellan Endo och Kobayashi det som var mest intressant för mig. Farming Life in Another World: Jag har en soft spot för farming simulators. Har lĂ€st lite av mangan och tyckte om den. Första avsnittet gjorde ett bra jobb. Giant B(r)easts of Ars(e): AlltsĂ„, jag har helt förtrĂ€ngt allt som hĂ€nde i detta avsnittet. Har inte den blekaste. Hyfsat sĂ€ker pĂ„ att jag inte somnade medan jag tittade pĂ„ det. Det helt enkelt gick in genom ena ögat och ut genom andra. Handyman Saitou: Hyfsat segmenterat avsnitt, med mĂ„nga osammanhĂ€ngande klipp av huvudkaraktĂ€rerna i olika situationer, utan nĂ„gon röd trĂ„d. Det var dock kul! Ippon again!: Detta var definitivt sĂ€songens största överaskning! Eller, det hade varit det om inte communityt som jag Ă€r del av hade tittat pĂ„ det innan jag hann dit och inte kunnat sluta prata om hur bra den var... Otroligt mycket hjĂ€rta i denna serie. Kubo Won't Let Me Be Invisible: VĂ€ldigt sött första avsnitt. Ălskar Hanakana som Kubo, hon Ă€r perfekt för den typen av roll. Magical Revolution: Den hĂ€r var lovande, intressanta karaktĂ€rer. Misfit of Demon School Academy: Mer Anos! My Life as Inukai-san's Dog: đ Nagatoro-san S2: Mer bulli! NieR:Automata Ver1.1a: Vi tog oss ungefĂ€r 10 sekunder in, sen klarade inte sambon av att se pĂ„ grafiken lĂ€ngre. Nijiyon Animation: Tycker man om karaktĂ€rerna frĂ„n Nijigasaki High School sĂ„ fĂ„r man nĂ„gra minuter skĂ€rmtid extra med dem per vecka. Onimai: I'm Now Your Sister!: Studio Bind tillbaka för att rĂ€dda anime igen đ Reborn to Master the Blade: Priset för roligaste scen frĂ„n alla första avsnitt denna sĂ€song gĂ„r till denna serie! Saving 80,000 Gold in Another World for My Retirement: Det var sĂ„ lĂ€nge sen man sĂ„g en isekai dĂ€r karaktĂ€rerna kan fĂ€rdas mellan de olika vĂ€rldarna att det nĂ€stan kĂ€nns som ett nytt genombrott. Trevligt avsnitt. Spy Classroom: Den kan potentiellt bli spĂ€nnande, men det Ă€r mycket som kan gĂ„ fel hĂ€r. Sugar Apple Fairy Tale: Denna sĂ„g vĂ€ldigt lovande ut. Hanteras storyn vĂ€l sĂ„ kan denna bli vĂ€ldigt bra. Jag fĂ„r för övrig en del Jintai-vibes. The Angel Next Door Spoils Me Rotten: Jag tycker om tropen med karaktĂ€rer som hĂ„ller en viss persona nĂ€r de omgĂ„s med vĂ€nner men trĂ€ffar en person som de kan bete sig som sitt riktiga jag nĂ€r de Ă€r ensamma med den. Inte den bĂ€sta i den boxen, men nog bra. The Ice Guy and His Cool Female Colleague: Första avsnittet fick en att kĂ€nna att man snabbt skulle bli less, men avsnitt tvĂ„ gav ett starkare intryck. The Iceblade Sorcerer Shall Rule the World: Generisk trash, precis vad jag hoppades pĂ„! The Reincarnation of the Strongest Exorcist in Another World: Mer generisk trash! The tale of outcasts: Skönheten och Odjuret? Lite vĂ€l uppenbara twists, men annars rĂ€tt bra. Tomo-chan is a Girl!: Kul första avsnitt! Kompisen pĂ„minner om hon frĂ„n Fruits Basket. Trigun Stampede: Tycker mycket om Studio Orange's 3DCG, frĂ„gan Ă€r hur vĂ€l det kommer passa denna serie. KĂ€ndes lite out of place hĂ€r, fĂ„r se hur man kĂ€nner efter nĂ„got avsnitt. Vinland Saga S2: SĂ„ otroligt mĂ„nga nivĂ„er ovanför allt annat frĂ„n denna sĂ€song (och rĂ€tt mĂ„nga sĂ€songer bakĂ„t), pĂ„ nĂ€stan alla fronter. Story, visuellt, musik.  Ej sett: Bofuri S2 The Fruit of Evolution S2 In/Spectre S2 (vĂ€ntar pĂ„ att sambon ska se ikapp pĂ„ första sĂ€songen)Kaina ofthe Great Snow SeaHirogaru Sky! Precure 1 Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 11, 2023 AnmÀl Share Skrivet januari 11, 2023 7 timmar sedan sa Raccomunk: [Drygt 30 titlar] Brukar du följa allt? Citat LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Raccomunk Skrivet januari 12, 2023 AnmĂ€l Share Skrivet januari 12, 2023 10 timmar sedan sa Sceleris: Brukar du följa allt? Jag följer allt som jag tycker ser nĂ„gorlunda intressant ut. Vilket brukar vara typ 80-90% av alla serier đ Sen försöker jag droppa det jag kan för att behĂ„lla min mentala hĂ€lsa... 1 Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet januari 29, 2023 Författare AnmĂ€l Share Skrivet januari 29, 2023 SĂ„ Nijinyon (4koma slice of life baserat pĂ„ Love Live Nijigasaki) har en vĂ€ldigt intressant 3D-stil. Lite i stil med Kemono Friends men Ă€ndĂ„ inte. Ăverlag verkar den fungera bra och Ă€r ocksĂ„ jĂ€ttesött. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 30, 2023 AnmĂ€l Share Skrivet januari 30, 2023 Nu har jag Ă€ntligen sett⊠det mesta. Jag tĂ€nker starta trĂ„dar för serier jag tĂ€nker försöka följa (om inte andra hinner före, wink wink!), men hĂ€r Ă€r nĂ„gra jag inte tĂ€nker följa, frĂ„n mina personliga anteckningar. Koori Zokusei Danshi to Cool na Douryou Joshi: Kontorsromantik: hon Ă€r en tillfrisknande anhedoniker; han Ă€r ocksĂ„ lĂ„gmĂ€ld men hĂ€rstammar frĂ„n snöyĆkai sĂ„ sprider kyla nĂ€r kĂ€nslorna börjar bli starka. Första avsnittet försöker representera kĂ€nslan av att trĂ€ffa och lĂ€ra kĂ€nna nytt, gott folk; överlag fĂ„r man sĂ€ga att temat Ă€r âsöt knoppande kĂ€rlekâ och âvariation i kĂ€nsloskĂ„despelâ⊠till bekostnad pĂ„ story. KĂ€llan Ă€r för tunn. 5/10. Inu ni Nattara Suki na Hito ni Hirowareta: ĂppningslĂ„ten har av nĂ„gon anledning en hel drös sĂ„ngerskor (typ gamla eroge-temasĂ„ngerskor?). Creeper-anime som ger ett svepskĂ€l â vaknar upp som hund och adopteras av klassens snygging â för att fĂ„ observera gymnasieflickor i privatlivet, som detaljerade duschscener, och för att tilltala masochister. Inte för att de plĂ„gar hunden, men för att det blir förnedringslek, och att killen luftar den dĂ€r patetiska âsom mĂ€nniska skulle jag inte ha rĂ€tt att röra hennes handâ-attityden. 4/10. Isekai Nonbiri Nouka: Robinson Kruse-isekai: en man dör och fĂ„r nytt liv som bonde med superverktyg. Serien följer honom nĂ€r han utan besvĂ€r gör en massa stora och smĂ„ sysslor och âmotvilligtâ bygger ett gigantiskt harem. Serien tar en stark stĂ€llning mot trams som âdramaâ och âstoryâ och âunderhĂ„llningâ. 5/10, vilket hĂ€r innebĂ€r âett varken trevligt eller otrevligt slöseri med tidâ. Technoroid: Overmind: IdolbishĆnenanime, med vad det innebĂ€r: 3DCG-sĂ„ng-och-dansnummer till generisk manlig seiyĆ«popmusik (det mĂ„ste finnas beskrivande termer för det dĂ€r âsoundetâ). HĂ€r Ă€r huvudpersonerna fyra fattiga androider som behöver tjĂ€na pengar för att ha rĂ„d med el. I första avsnittet hjĂ€lper de en nyligt förĂ€ldralös pojke minnas sin far, och i slutet uppstĂ„r ett âI, Robotâ-brottmysterium. Den lilla handlingen sĂ€tter den huvud och axlar ovanför mĂ„nga andra idolbishĆnenanimeserier. 5/10. Hyouken no Majutsushi ga Sekai o Suberu: Typisk âmagiskt gymnasiumâ-lĂ€ttromanfantasytrams. Stelbenta killen Ă€r i hemlighet bĂ€st i vĂ€rlden men börjar magisk skola dĂ€r alla utom han Ă€r adliga. I första avsnittet trĂ€ffar han i tur och ordning en bunt generiska animebrudar, och börjar hantera mobbaren som avskyr honom för att han inte Ă€r adlig. Aggressivt mediokert. SĂ„g vad som sĂ„g ut som en Tokimeki Tonight-referens. 4/10? Sugar Apple Fairy Tale: Fantasy dĂ€r mĂ€nniskor förslavat fĂ©er; förĂ€ldralös flicka köper en bitsk krigsfĂ© â en ikemen större Ă€n henne â som skydd inför resa för att bli mĂ€stare i konfektyrkonsten uppfunnen av fĂ©erna. Med pĂ„ resan har hon sina ideal om vĂ€nskap mellan mĂ€nniskor och fĂ©er. En konventionell och tunn men inte dĂ„lig start för en naiv fantasyromans mellan ungmö och fĂ©. 5/10. The Legend of Heroes: Sen no Kiseki - Northern War: JRPG-fantasy med militĂ€rer som slĂ„ss mot monster i kargt land hĂ€rjat av vinter och politiska revolutioner. Huvudperson Ă€r en revolutionĂ€r hjĂ€ltes barnbarn, en tjej som blivit fotsoldat men verkar bli indragen nĂ€r ny revolution pĂ„börjas för att (sĂ€ger man) skydda landet mot en extern fiende som har mecha. Medioker produktion och en kĂ€nsla som JRPG-filmsekvenser med nĂ„gra invĂ€vda spelsekvenser. 4/10? Kaiko Sareta Ankoku Heishi (30-dai) no Slow na Second Life: Menlös töntfantasy: 30-nĂ„nting-Ă„rig snubbe fĂ„r sparken frĂ„n demonernas armĂ© och hamnar i en mĂ€nniskoby, omgiven av folk som inte vet att han varit deras fiende. Han upptĂ€cker att han Ă€r stark och blir Ă€ventyrare. Harmlöst och menlöst, bortsett frĂ„n bröstfokuset: bystiga dottern Ă„t byhövdingen Ă€r förtjust i Dariel. Men trevligt att se Tomokazu Sugita i huvudroll som inte Ă€r flashanimation. 5/10? UniteUp!: Gymnasiegrabb osĂ€ker pĂ„ sin vĂ€g i livet blir p.g.a. sin kompis ovetande Youtube-kĂ€nd, och dĂ€refter scoutad av idolfirma. Det börjar svagt: Ă€nnu en manlig idolanime med 3DCG-dans satt till sĂ„ng och musik som Ă€r omöjlig att urskilja frĂ„n all annan anime med manliga idoler... men det visar sig faktiskt vara ganska bra för vad det Ă€r. Medan mĂ„ngen manlig idolanime (och kvinnlig för den delen) lĂ€gger upp en kavalkad av underutvecklade och plastiga karaktĂ€rer och bara kĂ€nns som en process för att utvinna pengar ur kvinnliga fans, sĂ„ fĂ„r man hĂ€r en mer realiserad vĂ€rld. VĂ€rlden bestĂ„r av mer Ă€n snygga killar med mjuka röster: ensamstĂ„ende morsor, gamla gubbar, tjocka kompisar, till och med bakgrundstjejer med röstrepliker. SĂ€rskilt huvudpersonens band med sin kompis Ă€r förankrande och övertygar att figurerna faktiskt existerar (i sin vĂ€rld), stĂ€rkt av slutvinjetten med barndomsbilder. 5/10. Mou Ippon!: Högstadietjej Ă€lskar judo men lĂ€gger av. I gymnasiet blir hon indragen i det igen, av tjejen hon förlorade sin âsistaâ match mot, för att hon trots allt Ă€lskar judo. KĂ€nns som en alldeles funktionell tjejsportanime, kanske med lite mer âlivsbalansâ Ă€n mĂ„nga. 5/10. Ayakashi Triangle: Flicka som ser snĂ€lla spökmonster har barndomsvĂ€n som utrotar onda spökmonster med ninjakonst. Spökmonsterkatt tĂ€nker Ă€ta henne men blir hindrad och förvandlar killen till tjej. Ointressant trams med medioker presentation. Ser noll potential hĂ€r. 4/10. Kubo-san wa Boku o Yurusanai: Onaturligt omĂ€rkbar högstadiegrabb har dock en söt klasskamrat som alltid ser honom med idel fascination, och han fĂ„r förvirrat genomgĂ„ hennes konstanta nĂ€rmanden. Puppylove-romcom med sedvanlig fĂ€rdkurs: bekantskaperna breddas nĂ„got, trĂ€ffar familjerna, gĂ„r igenom de typiska skolevenemangen med sakta lunk. Redan genom premissen Ă€r pojken personlighetslös, och jag antar att allt engagemang för honom hĂ€nger pĂ„ hur mycket man sjĂ€lv kĂ€nner eller har kĂ€nt sig osedd i den Ă„ldern. Serien lĂ€gger istĂ€llet allt hopp pĂ„ flickan, den evigt rodnande; Kana Hanazawa Ă€r reko som alltid, och det Ă€r sött att se den barnsliga förĂ€lskelsen frĂ„n flickans sida, fast i slutĂ€ndan kĂ€nns det som att den inte nĂ„r Ă€nda fram i gullegullfaktor. Det blir liksom för ljummet⊠men det Ă€r inte dĂ„ligt. 5/10. Mononogatari: En objektsande (ande som intagit objekt) drĂ€pte hans syskon, sĂ„ nu Ă€r han arg exorcist. För att lĂ€ra sig diplomati med snĂ€lla objektsandar tvingas han bo med en âfamiljâ objektsandar som tjĂ€nar en vanlig ung kvinna. KĂ€nns vĂ€ldigt torftigt: bleka och gryniga bakgrunder, humorlöst utan att vara seriöst, knappt nĂ„gon musik, konventionell regi, och en story som utrĂ€ttar ganska lite pĂ„ sin speltid. 5/10. Citat LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlÀgg