Hoppa till innehåll
Anime.se

Fable


Shikamaru
 Share

Rekommenderade inlägg

Enligt nyhetsbrev som jag får då och då skall en pc version vara på gång nästa år. Men jag tvivlar, jag hittar ingen annan info om det. Inte på forum, om det är samma företag etc. Man kan ju hoppas men jag är skeptisk nu, jag kan inte hitta någon info som verifierar det som det stod i ett av nyhetsbreven.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

m får hoppas att det kommer till pc då. har ingen större lust att köpa

x-box för att göra ett spel :| föredrar pc:n ... har läst mycke om det, det verkar ruggigt bra. Det är ju riktigt grymt att man åldras och att man ex får ärr från strider om man inte sköter om såren :P ...

allt man gör påverkar karaktärens personlighet och utseende :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så länge man har roligt spelar de ingen roll, dessutom varför ska man hård spela för? Då är ju de inte roligt ens.

 

Dessutom har jag spelet, och jag tycker att de är riktigt bra. Dock lite enklare än vad jag trodde. Men jag har inte spelat igenom de än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ju ett väldans tjat om hur revolutionerande det skulle vara för RPGspelen, dock som alltid lär det mesta bara varit tomt skryt(mycket av sakerna som utlovades fanns inte heller med i det färdiga spelet, vad jag läst).

Eller vad säger du Hauzin? Levde det upp till allt försnack? :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har läst lite om det och hört lite. Det värkar som ett bra spel, ska köpa det när de kommer.

 

Nån som vet hur lång tid det tar att komma upp i eventuell vuxen ålder(mogen ålder)typ 20-30 år.

 

vilken är max åldern eftersom man inte kan dö av ålder?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ju ett väldans tjat om hur revolutionerande det skulle vara för RPGspelen, dock som alltid lär det mesta bara varit tomt skryt(mycket av sakerna som utlovades fanns inte heller med i det färdiga spelet, vad jag läst).

Eller vad säger du Hauzin? Levde det upp till allt försnack? :|

 

Försnack ska man aldrig lita på. Samma sak i detta fallet. Lionhead tog bort en del saker i spelet för att hinna göra klart de i tid.

 

Dessutm tycker jag att de inte har varit någon direkt revolution sedan Mario 64.

 

Men Fable är roligt som de är, iaf har jag inte ens hunnit spela de sedan mitt inlägg pgv tidbrist och skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mnja... Samtidigt som jag blev fruktansvärt besviken så kan jag inte annat än säga att jag satt fastlimmad framför tv apparaten. Onekligen ett roligt rpg spel. Tog väl mindre än tjugo timmar att varva. Ifall alla de element som Peter Molineux uttalade sig om hade funnits med, tja, då hade jag förstått allt snack om spelet. Men det är den slutgiltiga produkten som räknas... Dock kul att man kan gifta sig, ha sex, skilja sig, uppvakta samma kön osv.

 

 

Nån som vet hur lång tid det tar att komma upp i eventuell vuxen ålder(mogen ålder)typ 20-30 år.

 

Man är klar med sin utbildning vid arton års ålder. Sen börjar spelet (mer eller mindre, du får börja göra 'riktiga' uppdrag). Om du höjer dina värden (genom att få exp. poäng) i den första kategorin (finns tre huvudkategorier) så åldras personen. Varvade spelet när min så otroligt hatade "gubbe" var 61 år gammal. Detaljer... nej Fable erbjuder inte något sådant iaf inte när det kommer till förändringar i omgivningen, alltså i samband med att ens karaktär blir äldre. Ens karaktär får enbart ljusare hår ju äldre han blir (såg inte så mycket annat på ansiktet då jag hade en über ansiktstatuering).

 

Håller på att köra igenom Fable igen, fast som en genom god karaktär. ...nyfiken och se ifall det är någon markant skillnad men det är inget jag räknar med då hela handlingen (som ond) var uppenbart enkel att se igenom (tyckte iaf jag).

 

Edit: Man åldras oavsett vilka värden man höjer. Detta lade jag märke till _nu_! ::nervöst skratt::

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jätteroligt och precis som Anji Kishu var jag klisttarad framför teven i timmar. Iaf till de tog slut.

 

Tycket att de var mysigt att massa människor blev kära i en.

Men de skull ha varit lite öppnar värld tycker jag. Den kännde lite begränsade för min smak. Men Själv stämmingen var otroligt trevligt.

 

Dock stör mig på att jag inte vet vad min fru heter :(.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väldigt kort, men väldigt väldigt kul.

 

Dem flesta som jag känner har klarat av Fable på 10-15 h, men jag tror att man missar halva upplelvelsen om man stressar igenom ett spel.

 

För mig tog det 21 h att klara det första gången.

 

Men nu verkar det som vi komme att få se nya questes, områden, vapen osv i Fable, Lionhead kommer ju med sitt "Fable 1.5" och dessa killar håller på att modda spelet själva.

 

http://fable.lanpirates.

 

Ska bli roligt att se vad dessa killar kan åstakomma =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...