Hoppa till innehåll
Anime.se

Psychos galleri. Första uppdateringen 2008!


PsychoCaptain
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 312
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Nice!

 

En fråga bara (till alla tecknare): hur ska man avgöra hur stor/liten en hand/fot/etc ska vara när den är längre fram/längre bak än motsvarande? Är det bara att man går lite på känn samt en gnutta logiskt tänkande eller finns det nån regel man går efter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag går oxå på känn, första gångerna ser det ut som skit, men once you start to practise you'll get the hang of it evebtually.

hjälper kanske att tänka logiskt <.<

jag tänker ofta inte alls på det jag ritar, går på autopilot medans jag dagdrömmer om andra saker

 

pc, alla bilder sen min senaste kommentar is the awesome, men det har jag redan sagt :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm jag vet om det kan hjälpa, men vi gjorde så på tekniken när vi ritade hus, de är iofs väldigt fyrkantiga och så. Man ritar en prick, hmm kallas, ja horisontpunkt kanske. :S Hur som helst så ska alla streck som är parallella i verkligheten (3D) gå till den punkten, så man kan ju kanske tänka sig att man ritar två streck och innanför dem ritar armen, om du böjer armen (armbågen), kommer du behöva en ny horisontpunkt och två nya stödstreck, då kmr automatiskt armen att bli bredare ju längre ut från pappret den kmr, sen är det bara du ritar handen i slutet på armen direkt i skala mot armen där, så de ser bra ut :P...

 

Fast nu kom jag på en sak, vi fick aldrig lära oss formeln för att räkna ut hur brett något skulle vara, så ja antar att det här inte hjälper om man inte vet de >_< Plus att ja antar att de inte funkar om man har nåt som går exakt rakt ut från punkten -_-' Sen är det nog lite skumt att använda det här på figurer vad vet jag. Ni gör mest troligt bäst i att ignorera vad jag skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Detta är en bild jag gjort åt en snubbe jag känner. Han ska göra klistermärken av den (i svartvit version) och sätta på sin bil ^^'

 

Dawgs of Nässjö

 

Och jag är oskyldig till texten. Den är påhittad av någon annan och jag kunde inte övertala honom att rimmet var rätt crappy :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Okej, jag vet att W.I.T.C.H. är ond amerikansk wanna-be-manga med Sailor Moon komplex men jag har mer eller mindre blivit tvingad att läsa den och jag kan ju inte sluta mitt i :P (men oroa er inte, jag kräks på tv-serien, precis som alla andra)

Min favorit av häxorna är iallafall

Irma

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...