Hoppa till innehåll
Anime.se

Konsoller


Jocke
 Share

Vilken/Vilka gillar du?  

38 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken/Vilka gillar du?

    • Gamecube
      5
    • Playstation2
      8
    • Xbox
      4
    • Gamecube/Playstation2
      7
    • Playstation2/Xbox
      2
    • Xbox/Gamecube
      2
    • Gamecube/Playstation2/Xbox
      10


Rekommenderade inlägg

Det är ju mest multireleaser som är bra på Xbox..

Fast en del titlar är intressanta..

Halo fungerar faktiskt..

Ninja Gaiden är hur bra som helst, xclusive xbox

Ps2 har Final Fantasy, det är allt..

GC är i mitt tycke bäst.. dom har bäst egenproducerade spel, sen börjar dom få bra stöd från trejdepartstillverkare nu.. MGS4 t.ex. kommer att bli nintendo exklusivt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har både X-Box och PS2 (gillar inte GC´s spel)

och jag gillar mitt Playstation2 bäst!

 

Spelen: Final Fantasy, MGS2, Jak 2 (jätteroligt) !! :D

 

Man kan spela ps one spel på den! :D

 

Handkontrollen! :D

 

Inbyggd DVD! :D

 

Slippa betala för X-box live! :D

 

Jag kan hålla på i timmar ( :blush: )

:D :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker alla konsollerna är typ lika bra...

 

För mig är det bara spelen som gäller.

 

Jag har en PS2,Xbox och en GC men om jag ska välja vilken jag tycker är bäst så tror jag att jag tar PS2 för att jag spelar dem flesta spelen som kommer till den.

 

Xbox är kraftfullt och så men har inga RPG spel jag gillar.

 

GC har ju ett Final Fantasy spel och sedan har den ett MGS spel.

Men jag gillar inte kontrollen på den bara.

(Kanske är mer van vid PS2 och Xbox kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hum, blir nog GameCube/Playstation2.. Gillar GameCube bäst, roligare spel. Sen tycker jag att kontrollen är skönare också, är jobbigt med så många knappar. Xbox-kontrollen är hemsk, där finns ju knappar man i princip ALDRIG använder. PS2ans kontroll är okej.. spelmässigt tycker jag att de enda bra spelen som släpps till PS2 är de som Square-Enix gjort, och Xbox har inga spel alls som tilltalar mig särskilt. Inga som är exklusiva iaf..

För övrigt är jag ruskigt trött på alla som säger att det bara släpps barnspel till GameCube. De spel som det oftast klagar på SER kanske barnsliga ut, men jag tror då inte att en sjuåring skulle klara av dem utan hjälp. Sen finns det faktiskt riktiga "vuxenspel" också.

Tack för mig.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Röstade på 'Gamecube/Playstation2/Xbox'. Tycker att alla dessa konsoller har något bra att erbjuda ett spel freak (inte för att jag är ett men ni förstår antagligen/förhoppningsvis det jag menar) kan vilja ha. Alla dessa har ju sina nack- och fördelar.

 

Personligen är jag ett Playstation fan rakt igenom men jag hade ljugit ifall ja hade sagt att ja inte gillade Gamecuben eller Xboxen. Sen är jag inte i något vidare behov av att ha den bästa grafiken osv. Tycker fortfarande att Mario på 8-bitars rockar skiten ur det mesta (så otroligt nostalgiskt). Men det är vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NGC:n är skön, men PS2 går bra. Speciellt för vissa av deras Anime spel som typ Naruto, nog för att det finns på GC också. Och .hack spelen. Final Fantasy spelen är också roliga.

 

Men egentligen så är väl NGC:n min absoluta favorit blan konsoller. Nog för att jag inte tycker om TV-spel eller spel överhuvudtaget så speciellt mycket. Dom har en ovana att alla vara lika. De enda som man kan hålla sig ett tag till är MMORPG... men dom mest som tidsfördriv... För det finns inget MMORPG med känsla i...

 

I enlighet till mig alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jahapp igentligen gillar jag datorn bäst, men eftersom ja har en xbox så röstar jag på den. Och ja köpte en xbox för den har gymmast fighting spel >:D DoA3 äger ju! Och kontrollerna e inte alls stora längre dom e ju fixade så det så. Man kan ju oxo lägga in massa musik, fast d har ja aldrig gjort. Det enda dåliga är att man måste köpa en dvd-sak för att se dvdr >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Röstade på GameCube eftersom det är den enda av dessa jag har. Finns många bra GC-spel, dessutom släpps det en massa gamla bra spel till den.

En PS2 kanske jag köper nån gång men inte X-box... det känns inte som om jag behöver en spelkonsoll gjord av Microsoft...

Bara för att den är gjord av Microsoft? Pfff.. Det är ju spelen man vill åt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...