Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken manga är bäst av One Piece, Dragonball och Yu-Gi-Oh?


ZEBBE
 Share

Rekommenderade inlägg

Min lista:

 

1. One piece

2. Dragonball

3. Yu-Gi-Oh

 

One Piece är en klar etta för mig. Blev kär i den serien efter att ha läst första volymen. Började sedan titta på animén men tröttnade ganska snabbt eftersom avsnitten blev sega och utdragna. Så jag håller mig till den mangan.

 

Dragonball läste jag ganska mycket av för några år sen. Började läsa den p.g.a att dom slåde ut som första 4:a nummerna för 10:-/st.

 

Har inte läst Yu-Gi-Oh mangorna. Men har dock sett en del TV-avsnitt. Tyckte inte att det var något vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Har inte läst Yu-Gi-Oh mangorna. Men har dock sett en del TV-avsnitt. Tyckte inte att det var något vidare.

I och med att jag läst så långt av Yu-Gi-Oh! så långt som den kommit här i Sverige samt sett ett par avsnitt på tv så har jag uppfattat det som att det är rätt stora skillnader mellan mangan och animen. Mangan är till en början riktigt spännande och underhållande, men blir dock en aning tråkigare när de börjar sätta igång med kortspelen. (Fast det är otroligt kul att själv spela det :P) Ett tips är i alla fall att kolla in mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent genrebildande är Dragonball utan tvekan nummer ett.

 

Men skall man bedöma efter ren komplexitetsgrad och blandning av olika stilar och faktiskt rent litterärt ligger One Piece i en helt annan liga än de andra två.

 

Varenda jäkla lilla bifigur har sitt unika utseende, sitt unika sätt att bete sig och sitt unika sätt att snacka på. Odas förmåga att skapa knäppa figurer vet inga gränser. Jag tror inte han själv är medveten om hur sanslöst avancerat hans verk egentligen är på den punkten. Kanske är jag jävig för att jag av naturliga skäl har djupdykt i just One Piece, men jag skulle vilja se den serie som har lyckats få fram ett så vansinnigt stort persongalleri i vilket varje figur faktiskt har en unik stil.

 

YuGiOh tyckte jag var helkul ända tills de började spela kort. Därefter känns den mest som reklam för spelkorten.

 

amen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dragonball - bra till den 15 boken sen blir det fan bara fighter boring :D men så klart har jag bara till 20, kanske blir bättresen igen ;).

 

2. YU-GI-OH - har bara läst de första böckerna suger tycker jag.

 

3. one piece - har inte läst alls xD, men den värkar bra ska läsa den ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Självklar etta: ONE PIECE

Jag förstår inte att den som läst one piece inte kan tycka om den, men till dem som inte läst den, gör det!! Jag tyckte heller aldrig om den i början och tänkte: Det är inget för mig, varken gillar jag tecknarstilen eller pirater. Men jösses vad jag hade fel, fel med stort F. Jag fick andra boken av min syrras sambo och tänkte att jag kunde ge den en chans(den var ju gratis) Jag fastnade direkt och nu är det min absoluta favorit serie av alla slag.

 

2. utav dem tre: Yu-gi-oh

min brosa tycker om den och eftersom han har en effekt att påverka mig vad det gäller tv-program gillar jag den nu också, men det är på grund av mig som han läser mangan. Eftersom jag håller på med manga undrade han om det fanns yu-gi-oh.

 

3. och ens som inte är värd att nämna är Dragonball.

Jag har inte läst den och gör det inte. JAg har hört att den är enformig och innehåller slagmål hela tiden + att min brosa har läst första boken och han gillade den inte. Så nu vet jag säkert att den inte är nåt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...