Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime eller Verkliga livet?


grunt
 Share

Animen eller verkliga livet?  

56 medlemmar har röstat

  1. 1. Animen eller verkliga livet?

    • ANIMEN!! GAAH
      14
    • Verkligheten, är du helt sjuk eller?
      29
    • ANIMEN ÄR MITT VERKLIGA LIV?
      13


Rekommenderade inlägg

Jag undrar...

I den här diskussionen får man intrycket av att det är underförstått att man antingen är animefantast eller lever ett verkligt liv

alla lever ju ett verkligt liv och sedan vad du gör

för att fylla ut det spelar ingen roll, huvudsaken är väl att

man fyller ut det med nåt som man själv gillar...

 

Jo, självklart, håller med dig där. Ens liv är allt man gör, mao kan anime inte vara ens liv. Alla gör andra saker, mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>:D

Jag har ett verkligt liv utanför animen. Det finns bara ett litet problem, min flickvän avskyr verkligen anime. Hon hatar det verkligen. Det värsta som har kommit till denna jord tycker hon är anime.

Näe kanske inte men hon gillar det inte iaf. Hon kan plåga sig igenom ett par anime avsnitt när hon är här, klarar hon inte set så får hon väll ligga å stirra in i väggen så länge då för jag ska se min anime!!!!

hahahahahahahaha Det är inte riktigt så heller men men....hon gillar det inte iaf. så enkelt är dä

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Jag har inget liv, eller jo, det har jag. Jag pratar alltid om anime med mina vänner, skall vi någon gång se på en otecknad film går jag därifrån. Jag ser bara på japansk tecknad film. Jag läser inga böcker längre, jag läser bara manga.

Alla mina pengar spenderar jag på japanska serier. Jag läser japanska i skolan bara för att kunna se på anime utan att ha en subtitle och kun na läsa manga på orginalsprååk.

Som om inte detta vore nog så heter min pojkvän Manga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som om inte detta vore nog så heter min pojkvän Manga.

gyhahahhaa :D . . .. seriöst? :surprised: men jag rösta nog på ANIME! GHAA

för tjaa min svar är ju: ANIME! GHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Tycker om Anime skita mycket men det finns ingen anime jag har lust att köpa änsålänge :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här tråden är rätt tragisk :sleep:

 

Det är snarare frågeställningen som är lite tragisk. De flesta som svarat är ju överens om att man inte behöver kasta bort resten bara för att man fyller sin fritid med animé. Det är lite som att fråga "jobbet eller livet". Om nu ens jobb är ens liv... vad svarar man på den frågan då?

 

Jag missar aldrig en chans att umgås med människor istället för att sitta ensam hemma och spela spel eller glo på animé. Men det hindrar ju inte att jag glor på animé en herrans massa när jag inte gör något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, första inlägget här! (eller, inte riktigt men det enda förra räknas inte eftersom jag var småborta då :D )

 

Jag tolkade frågan som vad man helst skulle leva i, en "anime-värld" än vanliga världen och isåfall är svaret såklart "anime-världen"

Vem skulle inte vilja var en mäktig magiker som måste rädda en fantasy värld undan den onda "Darku Lordu", kunna snacka häftig japanska samt bli "hammar-slagen" i huvudet av den kvinnliga hjältinnan såfort man gör ett misstag... ok, allt utom det sista skulle vara kul.

 

Men om jag måste välja mellan att se på anime eller att fortsätta "ha ett (socialt) liv" är det klart man väljer polarna. Anime är kul men vänner=viktigare, mycket viktigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...