Hoppa till innehåll
Anime.se

Cowboy Bebop The Movie


Banzai
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag föredrar serien framför filmen, den var lite väl långdragen tycker jag. nej, serien är bäst.

 

En aning komiskt hur du beskriver det. Filmen är kring 1:30 medans Serien är på 26x20-25 min, Undrar vilken som är mest "långdragen". Filmen är ju gjord så att man inte behöver se serien för att förstå filmen. Jag har för mig att den utspelar sig mellan Eps 14-18 men det spelar ingen större roll. Man kan se filmen och få bra action utan att förstöra handligen i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Filmen är mycket bra. Den är som ett lite längre avsnitt, och en utav de bättre avsnitten.

 

 

Jag föredrar serien framför filmen, den var lite väl långdragen tycker jag. nej, serien är bäst.

 

En aning komiskt hur du beskriver det. Filmen är kring 1:30 medans Serien är på 26x20-25 min, Undrar vilken som är mest "långdragen". Filmen är ju gjord så att man inte behöver se serien för att förstå filmen. Jag har för mig att den utspelar sig mellan Eps 14-18 men det spelar ingen större roll. Man kan se filmen och få bra action utan att förstöra handligen i serien.

 

Det är oklart när den tar vid, dock efter episod 9 och före episod 24(såg den efter 22 tror jag, då de flesta på animesukis forum påstod att den hörde dit).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En aning komiskt hur du beskriver det. Filmen är kring 1:30 medans Serien är på 26x20-25 min, Undrar vilken som är mest "långdragen". Filmen är ju gjord så att man inte behöver se serien för att förstå filmen. Jag har för mig att den utspelar sig mellan Eps 14-18 men det spelar ingen större roll. Man kan se filmen och få bra action utan att förstöra handligen i serien.

 

Långdragen handlar inte om längden på filmen ( dock kan den göra så att filmen känns långdragen).

Det handlar om hur fort händelser utspelar sig, något som skulle kunna ha gått mycket fortare i en film som tar lång tid är något som kan kallas för långdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle nästan gissat att de skulle visa den 02.00 på en tisdag eller något åt det hållet :) Good good :)

 

Förövrigt så utspelar sig filmen mellan episod 22 och 23. Ser ni inte Cowboy Andy i samuraj outfit, i Halloween karnivalen? :P

 

Filmen förövrigt är i en klass för sig, i jämförelse med serien. Den är snyggare och bättre gjord, men det saknas något i alla fall. Svårt att sätta fingeret på vad.

 

Men ... Faye fanservice skadar inte :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Då var det dags igen för filmen att visas på TV. Den här gången är det TV6 som står som värd.

 

Nu på lördag (3/11) klockan 23:10 visas långfilmen Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door.

 

Jag skulle vilja säga att detta är större än SVTs anime-natt!

 

 

Fred.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevligt att höra. Alltid kul när animé som medium uppmärksammas i svensk media (utan att beskyllas för våldsdåd såklart), och Bebop är riktigt bra. Serien är dock bättre imo, och det är lite synd att filmen ger så mycket mer om man redan har sett serien. Jag skulle gärna se att en fristående film visades någon helgkväll med vettig sändningstid. Gärna någon med lite djup som får tittaren att inse att "oj, den här 'tecknade' filmen var inte avsedd för barn". Eldflugornas Grav skulle passa förbannat bra tycker jag. =)

 

Nevertheless... jag ska ha "hemmakväll" med en tjejkompis imorrn, så vi får se om det blir Bebop-film eller ej. Jag ska råka zappa mig fram till den kanalen när den börjar, för att undersöka mottagandet lite, så får vi se sen. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevligt att höra. Alltid kul när animé som medium uppmärksammas i svensk media (utan att beskyllas för våldsdåd såklart), och Bebop är riktigt bra. Serien är dock bättre imo, och det är lite synd att filmen ger så mycket mer om man redan har sett serien. Jag skulle gärna se att en fristående film visades någon helgkväll med vettig sändningstid. Gärna någon med lite djup som får tittaren att inse att "oj, den här 'tecknade' filmen var inte avsedd för barn". Eldflugornas Grav skulle passa förbannat bra tycker jag. =)

 

Nevertheless... jag ska ha "hemmakväll" med en tjejkompis imorrn, så vi får se om det blir Bebop-film eller ej. Jag ska råka zappa mig fram till den kanalen när den börjar, för att undersöka mottagandet lite, så får vi se sen. ^^

 

Jag önskar dig lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nevertheless... jag ska ha "hemmakväll" med en tjejkompis imorrn, så vi får se om det blir Bebop-film eller ej. Jag ska råka zappa mig fram till den kanalen när den börjar, för att undersöka mottagandet lite, så får vi se sen. ^^

 

Oh.. tjejkompis? ;-----)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nevertheless... jag ska ha "hemmakväll" med en tjejkompis imorrn, så vi får se om det blir Bebop-film eller ej. Jag ska råka zappa mig fram till den kanalen när den börjar, för att undersöka mottagandet lite, så får vi se sen. ^^

 

Oh.. tjejkompis? ;-----)

Och "hemmakväll" = hemmamatch, eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh är det ikväll den går, stört att man missar den.

 

(Även om man har den på Dvd)

 

; )

 

Den var på engelska så du missade inget, visserligen är det en av de bättre dubbarna men jag rodnar endå p.g.a. Amerikanernas totala avsaknad av känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var på engelska så du missade inget, visserligen är det en av de bättre dubbarna men jag rodnar endå p.g.a. Amerikanernas totala avsaknad av känsla.
Jag tycker att filmen var bra men visst var det lite synd att den var dubbad.

Iförsig var dubben bättre än vad den brukar vara men som vanligt saknar de amerikanska röstskådespelarna inlevelse.

Great minds think alike ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den kommer att visas på TV1000, 2/12 kl. 16.00

 

Så titta på den om ni har den kanalen! ;)

 

Filmen bli 100 gånger bättre om man ser hela serien först. Kul att någon kanal visar den, även om den nu sändes dubbad (dock okej dubb) men det skulle ju inte göra något om TV6 köper in fler filmer eller rent av serier för visning. :)

 

Kke inte så troligt men hoppas kan man ju alltid göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg filmen på TV och tyckte den var bra! Är det lönt att se serien nu eller har jag spoilat den?

 

Du har knappt spoilat någonting då filmen fungerar som ett längre avsnitt efter att alla karaktärer träffats.

Efter avsnitt tio ungefär, se nu en av de bästa serierna som någonsin skapats~

 

Edit: De flesta som man känner inklusive mig såg filmen innan serien, såkör på bara. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg filmen på TV och tyckte den var bra! Är det lönt att se serien nu eller har jag spoilat den?

 

Du har knappt spoilat någonting då filmen fungerar som ett längre avsnitt efter att alla karaktärer träffats.

Efter avsnitt tio ungefär, se nu en av de bästa serierna som någonsin skapats~

 

Eller så utspelar den sig mellan avsnitt 22-23 av den 26 avsnitt långa serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...