Hoppa till innehåll
Anime.se

Att hitta sin manga - på Sfbok


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Sök funktionen verkar inte funka för mig >:(

 

Normalt sett brukar man rada upp böcker efter författare. Vem som ligger bakom serien är nämligen normalt sett klart mycket viktigare än första ordet i titeln.

Men det gör saken mycket svårare, det är som om man skulle sortera filmer efter regisören istället för titeln

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väldigt skummt, SF's sökfunktion fungerar med Firefox, det är bara det att den fungerar väldigt dåligt.

 

Sökning på "Kazuo Koike" ger en massa Lone Wolf, men en sökning på "lone wolf" ger "inga träffar", "Battle angel", "gunnm" eller "alita" ger "inga träffar", osv. Alltså när man söker med FF, men med IE så får man träffar...

Dåligt av SF.

 

Allmänt tycker jag SF's sida är ganska dåligt gjord. Visst, författare är i regel viktigare än titel, men att bestämma sig för att sortera efter författare måste man bara göra när man sorterar böckerna i hyllan. Det fina med datorer/internet är ju att man inte måste bestämma sig för att sortera efter författare eller titel, utan man kan låta kunden sortera efter vad de vill ha, det är snarare regel än undantag att man kan välja hur sakerna ska sorteras på andra ställen. Det är inte ens speciellt avancerat eller svårt att göra (känns nästan som om de grejjerna de kör med just nu borde vara bökigare än de vanliga lösningarna man ser).

 

SF-boks internethandel är en av de sämmre internetaffärer jag sett, tyvärr, för det är annars en ganska trevlig butik.

 

Visst, de är ju inte en renodlad internetaffär, de har en del interesanta artiklar och repotage på sidan osv, men det hindrar knappast att de har en ordentligt gjord nätbutik. Speciellt om de vill att folk ska handla där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

synd bara att dom inte har allt framme, alltid när jag är där måste jag fråga om "böckerna" jag vill ha.

Dom har bara framme vissa saker, sist jag var där så var jag tvungen att fråga om Suikoden III, Hellsing 2 , Tsubasa 2.

Shaman king 4 var den enda jag hittade som jag ville ha.

 

Och jag var ändå där ganska tidigt.

:S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite Ot:

Suikoden 3 är jag också riktigt intresserad av, jag bra MÅSTE ha den mangan då jag inte har tillgång att kunna köpa spelet :(

Hursomhelst hoppas jag att mangan utspelar sig som spelet gör :D

 

Det gör den och den är riktigt bra dessutom... Författaren (orkar inte kolla vad han heter) för fram historien på bättre sätt än vad spelet gör :surprised: .

 

Påtal om TV-spel, kör du Phantom Brave just nu (din signatur föreställer ju en Putty)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gör den och den är riktigt bra dessutom... Författaren (orkar inte kolla vad han heter) för fram historien på bättre sätt än vad spelet gör Shocked .

 

Påtal om TV-spel, kör du Phantom Brave just nu (din signatur föreställer ju en Putty)?

 

Oj då MÅSTE jag införskaffa den mangan

:surprised:

 

OT: Nej jag lirar inte Phantom Brave, men jag ser fram emot att skaffa det spelet och när jag såg en Putty så var jag bara tvungen att rita den ^^

 

Du får 5 poäng för mig av att du har en Yuber avatar också ;)

Lizzigiclae får också 5 poäng för sin Pesmerga avatar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Arrgh! Du känner igen Yuber :surprised: ...

 

Nej men seriöst, jag råder alla med en 100-lapp över att köpa

Suikoden (III)-mangan. Och om ni behöver ett RPG; köp Phantom Brave också då det spelet rockar. B)

 

(LizZiGicLae är förövrigt min nya dödsfiende, Pesmerga är värsta tönten... ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Feh!

Hans namn låter som något en kvinna skulle kunna heta (jag vet att det betyder "han som jagar döden" på kurdiska men vafan).

Dessutom, om han nu vill hitta Yuber så gärna, varför hänger han i Neclords slott som typ ligger så långt man kan komma från Gregminister?

 

(Ska tillägga att jag bara spelat Suikoden II en gång. Under denna hittade jag aldrig Pesmerga...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man vet ju aldrig hur det är med Yuber, var han är eller vad han har för fuffens för sig.

 

(För övrigt så finns Pesmerga där man får Stardragon Sword efter att man fått sisådär 100 karaktärer i Suikoden II. Nåja, det här känns lite väl OT, så innan någon blir arg kanske man skall sluta prata om det här...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Normalt sett brukar man rada upp böcker efter författare. Vem som ligger bakom serien är nämligen normalt sett klart mycket viktigare än första ordet i titeln.

Det gick en i min lågstadieskola som var väldigt fäst vid saker som började på viss bokstav. När du sa det där kom jag plötsligt att tänka på det. O.o;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...