Boda Skrivet mars 14, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2006 lite mer info om Gundam seed Stargaze... alltså OVasen som kommer snart http://img62.imageshack.us/img62/4791/iup1732005vn.jpg Picture of Sven, Selene and the Strike Noir All basic info on it so far - Format: 3 episodes each 15 minutes long. Available through net streams and events. It will first appear at Shizuoka Hobby Show in May Staff: - Director: Susumu Nishizawa - Script: Shigeru Morita - Character Designer: Kenichi Ohnuki - Mecha Design: Kunio Okawara, Beecraft 2 main characters: - Sven Cal Bayan: 19 year old male natural. Phantom Pain 2nd Lt. - Selene McGriff: 28 year old female coordinator. One of the researcher of "GSX-401FW Stargazer Project" Main unit: - GAT-X105E Strike Noir - Based on Strike Gundam. (Gunpla version will come out) Website: http://www.seed-stargazer.net/ (Redirects to the main sunrise site) Also, here is what mahq.net has listed for the anime part of this new CE OVA: In late 2005, Gundam SEED DESTINY finished its run as the second TV series set in the Cosmic Era timeline. In early 2006, Sunrise announced a new OVA set in the CE universe: Mobile Suit Gundam SEED C.E. 73 Stargazer. Unlike the previous SEED series, the three episode Stargazer is directed by Susumu Nishizawa instead of Mitsuo Fukuda. Also, SEED and DESTINY character animation director Kenichi Ohnuki takes over as character designer from Hisashi Hirai. Set during the same timeframe as DESTINY, Stargazer shifts its focus to a new set of characters. So far, two characters have been announced: Sven Cal Bayan, a male Natural from the Earth Alliance's secret Phantom Pain unit, and Selene McGriff, a female Coordinator working as a researcher on the "GSX-401FW Stargazer Project". In addition, one mobile suit has been revealed: the GAT-X105E Strike Noir. Unlike other Gundam OVA releases, Stargazer will be made available through net streams and other events. The first episode is set to debut in May 2006, and the series hasn't been licensed for a U.S. release. Minor News Update (Thanks to AEUG.Blogspot.com): A promo sheet that can be seen at the Char Custom Blog(Buster 889 edit: Pasting that link below) indicates that the OVA will also be shown in stores, like the Gundam Evolve shorts and Astray/SEED MSV promo anime, and that the general release date will be in June. Expansion of related merchandise into the Gundam Collection and HCM-Pro lines is planned. Char's Custom Blog(Japanese): http://char.2log.net/archives/blog1048.html More SEED/Stargazer news: With 3 releases/events (DESTINY Special Edition, C.E. 73 Stargazer, and Sony Music Festival) already scheduled with more coming, Sunrise is calling this "Xplosion! GUNDAM SEED". And yes, they will have a website dedicated to this. The site will open April 10 (right now it fowards you to Sunrise's official site). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 15, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 15, 2006 inte mycket mer att säga mer n inget seed utan kira med freedom... håller tummarna för eternity... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 och att den nya gundamen har ett fint namn ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 eller hur :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 Något att se fram imot :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 Yay får min gundam seed destiny dvd idag plus boxen :D den är här om exakt 8 min ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 inte mycket mer att säga mer n inget seed utan kira med freedom... håller tummarna för eternity... det är ju en OVA och i gundam världen (eller seed världen) så bruka det utspelas i andra delar av universumet se bara på Gundam Seed "red & blue frame " har typ inget med orginal seed att göra. . eternity var ju fake typ såvitt jag vet enda som kommer komma är antagligen bara denna OVA och sen Destiny speciel edition som är destiny uppdelat i 4 långfilmer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 Yay får min gundam seed destiny dvd idag plus boxen :D den är här om exakt 8 min ;) nice har ej beställt min än .. du kan ju berätta hur bild & textning är sen när du fått den här på forumet :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 hmm ljudet var bra faktist, vart lite små besviken på bild kvaliteten på min vanliga TV men på den stora tven vart det mycket bättre kvalite :S Rösten till Shinn var mycket bra, passade honom bra annser jag engelska då alltså, gillar nog minst Durandils röst passade honom inte direkt, han låter som en betjänt typ... Fast stellas röst när hon typ ska skicka ver inte det vackraste heller men Annars är rösten helt okej... :D tyvär har jag ingen direkt Digital kamera förutom mobilen så bilder på boxen har jag ej :D men om ni vill kan jag ta några med mobilen kan inte garantera bra kvalite på dom bara :D AA höll på att glömma textningen... Den var inget spec nån miss har jag får mig men inge allvarligt :| P.S jag kan säga att det är många extra scener som jag inte kan säga fanns förut i serien... Samnt lite mer detaljer på Robotarna om man kollar lite nogranare :D AAA ett minnus också med själva boxen och det är att det är bara 6 Fack mend et är ju 10 dvder stor miss annser jag >:( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet mars 16, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2006 hmm ljudet var bra faktist, vart lite små besviken på bild kvaliteten på min vanliga TV men på den stora tven vart det mycket bättre kvalite :S Rösten till Shinn var mycket bra, passade honom bra annser jag engelska då alltså, gillar nog minst Durandils röst passade honom inte direkt, han låter som en betjänt typ... Fast stellas röst när hon typ ska skicka ver inte det vackraste heller men Annars är rösten helt okej... :D tyvär har jag ingen direkt Digital kamera förutom mobilen så bilder på boxen har jag ej :D men om ni vill kan jag ta några med mobilen kan inte garantera bra kvalite på dom bara :DAA höll på att glömma textningen... Den var inget spec nån miss har jag får mig men inge allvarligt :| P.S jag kan säga att det är många extra scener som jag inte kan säga fanns förut i serien... Samnt lite mer detaljer på Robotarna om man kollar lite nogranare :D AAA ett minnus också med själva boxen och det är att det är bara 6 Fack mend et är ju 10 dvder stor miss annser jag >:( aha okay men bildkvaliten kan med att göra att det är NTSC och din gamla tv inte stödjer det såbra .. aha där ser man kul att dom har bra engelska röster (dock kommer jag ej titta med dom men iaf :P ) .. jasså är det mer scener ? kan du ge exempel på nån sån scen ? .. coolt att det är mer detailjer på mechorna .. va fan är det bara 6 fack ? nu blir jag jävligt irriterad för jag köper då fan inte boxen om inte alla volymer får plats där i ??????????? då tänker jag inte köpa boxen om inte alla volymer får plats :( men du dom har väl inte ändrat så det är fler avsnitt per volym eller nåt ? det är väl 5 avsnittt per volym 5*10 (50) ? .. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 Det är 5 avsntt per dvd hmm kan itne direkt säga en direkt scen men det mesta var väl i avsnitt 3 när dom precis ska attackera med minerva osv... apro på Boxen så tror jag att dom kommer göra en till box eller nåt liknande runt avsnitt 30 då Kira nästan dör eftersom bilderna på boxen har bara chaos, abyss, Gaia, Impulse alla fromer, Red Zaku, Saiviour, och lite andra bilder när dom är på Isbiten i rymnden.. Owell elelr så köpe man film boxen när den komemr så fyller man dom återstående 4 dvderna i den :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zouthen Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 Jävla härligt fick hem dvd imorse sitter och ser på den nu :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet mars 17, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 17, 2006 Tjo dig har jag inte sett på tråden förut välkommen :D Vad tyckte du om dvd utgåvan da? nåt att tilläga ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zouthen Skrivet mars 21, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2006 Vad tyckte du om dvd utgåvan da? nåt att tilläga ? inte så mycket att säga förutom att den var bra :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet mars 21, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2006 Ursäkta att jag är sen men nu har även jag köpt mig en Destiny box ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet mars 22, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2006 har någon sett dom nygjorda långfilmerna på serien Gundam Z är 3 st och 2 har släppts Mobile Suit Zeta Gundam: A New Translation 1 - Mobile Suit Gundam Z I - Heirs To The Stars 2 - Mobile Suit Gundam Z II - Lovers 3 - Mobile Suit Gundam Z III - Love Is The Pulse Of The Stars går på bio i japan nu iaf så har jag nu sett dom 2 första och jag vet inte vad jag ska säga riktigt dels så är jag irriterad på att dom har gjort om ca 75% av hela filmen och endast 25% från orginalserien resten är nyproducerat och övergången mellan gammalt och nytt är så otrolig så man störs sig på det .. sen gillar jag inte riktigt designen på karaktärerna (typisk 80tals anime , kanske för den är från 80talet men ändå) ... dock har filmerna (serien) en del coola figurer och handlingen är ganska intressant och gundamsen är hyfsade dock så är det typ bara 2-4 som märker ut sig än sålänge iaf .. nånannan som har nån åsikt ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 22, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2006 nånannan som har nån åsikt ? Jag håller med om att skillnaden mellan det nya och det gamla är märkbar, men det är inte så jag tänker på det när jag ser på TV. Samtidigt så ser ju filmerna rätt hyggliga ut överlag. Jag gillade Gundam Z (serien)... men den var inte alls så mörk som jag hade hört den skulle vara, så det blev en besvikelse på den fronten. Och så var ju slutet som det var. =_= De två första filmerna hade några intressanta ändringar, och jag har hört det blir några ännu större som förstör kontinuiteten mellan Gundam Z-Gundam ZZ-Chars motanfall. :x Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet mars 23, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2006 Väldigt mycket offtopic men grattis Sceleris till post 666 :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 23, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2006 Väldigt mycket offtopic men grattis Sceleris till post 666 :) Typ... tack..? ^.^;; Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 1, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 http://img301.imageshack.us/my.php?image=newgse5fo.jpg för er som vill se lite mer bilder gse... B) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Dö Dread Dö! >:D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 1, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 kunde inte låta bli :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet april 2, 2006 Anmäl Share Skrivet april 2, 2006 Fyfan vad du ar taskig till och med jag gick po det, man ska inte lita po skoningar att ajg aldrig lar mig... (Halsnignar ifron thailand ifron en brand norrlaning) B) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 2, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet april 2, 2006 Vad kul den tillfälligt thailändske stockholmaren gick på det :D Är det någon som vet ifall Rawn på Gundam seed eternity phase 00 är äkta? OBS; detta är en äkta fråga inget skämt! även om ja skulle gissa på att rawn är det. EDIT; hade rätt det var en omdöpt raw av GS: between the stars OVA Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet april 14, 2006 Anmäl Share Skrivet april 14, 2006 Jippi Duel och buster blir uppgraderade i GSS :D lite bilder på hur dom kommer se ut http://img125.imageshack.us/img125/5466 ... 3081oy.jpg och på Striek noir och en liten bild på duel och bust http://img79.imageshack.us/img79/3329/1 ... 7825zb.jpg En annan bild ifrån en mässa http://www.dannychoo.com/slide/eng/toky ... rike+Noir/ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg