Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam

Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

• Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

om man kollar hemsidan för GS-StarGazer så är det en ny "organisation" med verka det som är inte helt säker . men den heter iaf

DSSD = Deep Space Survey And Development Organization (lååångt) :P

är tydligen någon cordinator forskningsgrupp

den där huvudrolls tjejen är med där i i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm den ser rätt grym ut iallafall(måste återigen ge komplimang till valet av namn :D) hoppas man slipper alla dessa flashback avsnitt nu bara.......

Så sant så, den ända bra Flashback avsnitt jag vet är när man fick se Athrun göra en genomgång av de fångade Gundams, det var faktiskt intressant B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo samnt så är tydligen striek noir typ en forsknings robot vad jag har förstått det hela :S

jag läste på hemsidan och som jag förstår det ingår den i en elitegrupp inom phantom pain . står att den är till för "närstrid" attacker typ ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3x15min... okej det är gundam i alla fall... sitter och hoppas lite smått på gse i ett hörn och att Kira är med fråns start och aeger alla... för det känns inte som de kommer få in alla karaktärerna från de äldre serierna i gss på 45min, lite mindre om man räknar med intro och ending.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3x15min... okej det är gundam i alla fall... sitter och hoppas lite smått på gse i ett hörn och att Kira är med fråns start och aeger alla... för det känns inte som de kommer få in alla karaktärerna från de äldre serierna i gss på 45min, lite mindre om man räknar med intro och ending.

det är en OVA ? baserat på Seed universumet .. tror knappast nån från GS och GSD kommer vara med en sekund i stargazer ..det har jag väldigt svårt att tro ..då det handlar om phantom pain killen och cordinator tjejen och strike noir ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 weeks later...

Tjena hej var ett tag sen man skrev i denna tråd vill ju inte att den ska dö eller hur :D Iaf om ni inte redan visste så kommer det ju ignen tredje gundam seed serie men det verkar bli en lågn film istället... Här har ni lite Info

5-7-06 (11:59PM EDT)---- Gundam SEED To Become Animated Film

Sunrise has announced Gundam SEED will become an animated theatrical feature to be directed by Mitsuo Fukuda. Although it will based on the 2002-2004 tv anime, the plot is expected to be all new. This marks the first original Gundam Movie since Mobile Suit Gundam F91 opened in 1991. T.M. Revolution will perform the theme song to the film and also made an announcement at "SonyMusic Anime Fes.06" in Tokyo on the 7th. The event, held at Shibuya AX over Saturday and Sunday of this past weekend drew a total of 30,000. A release date has not yet been announced.

http://aeug.blogspot.com/2006_05_01_aeu ... 0313108822

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 5 weeks later...
vilken låt är det som spelas under promon... måste ha >:D

Satori Negishi - Hoshi no Tobira

tydligen hons första singel..har då inte hittat nå info om när den ska släppas men kan gissa att det kommer ta ett tag :/

EDIT:

"STAGE-1": Jul. 14, 12:00pm - Aug. 11, 5:00pm

"STAGE-2": Aug. 11, 5:00pm - Sep. 8, 5:00pm

"STAGE-3": Sep. 8, 5:00pm - Oct. 11, 12:00am

For 105yen, each episode can be viewed without limit within 24hrs (during each episode's respective broadcasting period).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japansk hemsida, Gundam Base.com

lite bilder på strike noir, lr snarare modellen av den som kommer att säljas i affärerna. Tycker bara den verkar väldigt ljus i jämförelse med hans gundam i promon... är dem verkligen samma? eller den i promon är hans första gundam kanske?

har jag missat nåt? Hur som helst så verkar dem tagit lite inspiration från Epion även om det här är lite annorlunda

Satori Negishi - Hoshi no Tobira

tydligen hons första singel..har då inte hittat nå info om när den ska släppas men kan gissa att det kommer ta ett tag :/

d**n, bara å vänta alltså.

GAT-X105E Strike Noir

Overall height: 17.72m

Weight: 90.5 tons

Armaments

M2M5 Todesschrecken 12.5mm x 2

M8F-SB1 beam rifle Shorty (?)

MR-Q10 Flagalac 3 beam blades

MAU-M3E42 linked linear guns

GAT-X103AP Verde Buster Gundam

Overall height (antenna): 18.46m

Weight: 99.36 tons

Armaments

Right shoulder: 350mm gunlauncher

Left shoulder: 94mm high energy beam cannon

6-tube missle launcher x 2 (220mm multipurpose missle 6-tube pods)

Beam rifle with bayonette x 2 (M9009B composite bayonette-equipped model beam rifle)

Shams Coza - 19-years-old. Male. Natural. Lieutenant Junior Grade affiliated with Phantom Pain. Pilot of the mobile suit GAT-X103AP. With his co-workers Sven and Mudie, the 3 form a special MS platoon.

GAT-X1022 Blu Duel Gundam

Overall height (antenna): 16.89m

Weight: 84.24 tons

Armaments

M2M5 Todesschrecken 12.5mm x 2

Mk315 Stiletto rocket-propelled anti-armor penetrator

M443 Scorpion mobile railgun

ES05A beam saber x 2

M7G2 retractable beam gun

Mudie Holcroft - 18-years-old. Female. Natural. 2nd Lieutenant affiliated with Phantom Pain. Pilot of the mobile suit GAT-X1022. With her co-workers Sven and Mudie, the 3 form a special MS platoon.

Edmund du Clos - 37-year-old male Natural. DSSD Technology Development Center security submanager. Former Earth Alliance forces officer who served as a tank platoon commander. His married older sister, a DSSD engineer, was killed during the war. He became the guardian for the 14-year-old son she left behind, Sol Ryuune L'ange. Other than his nephew Sol, he has no relatives. Incidentally, Sol is a first-generation Coordinator.

¶ 12:33 PM

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 weeks later...

HALLE LUJAH!!!!11!!!

lagom till lönen å allt!!!!1!!!

det finns kanske en högra makt nånstans där ute som har bestämt sig för att ja ska ha tur i vissa saker, och andra inte (skulle dock vilja omstrukturera mina tur och oturs grejor lite :S )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HALLE LUJAH!!!!11!!!

lagom till lönen å allt!!!!1!!!

det finns kanske en högra makt nånstans där ute som har bestämt sig för att ja ska ha tur i vissa saker, och andra inte (skulle dock vilja omstrukturera mina tur och oturs grejor lite :S )

en fråga bara ? halle lujah du om Madman gundam seed box ? .. är ju inget nytt mer än att dom säljer alla volymer i sin collectorsbox till ett mindre pris ? alla volymer och collectors boxen har ju funnits ute ett bra tag ? .. skiljer knappast nåt jämnfört med R1 utgåvorna . jag säger detta för jag är nästan säker på att du har sagt att du äger R1 boxen och det ? :)

eller är jag helt fel ute ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

helt fel ute... jag gillar inte köpa skivorna en och en utan är snål och väntar tills man kan köpa allt på en gång ;) känns som ett mindre hål i plånboken då....

aha då är det nånanan här i gundamtråden som äger R1-boxen .. jag vet nämligen att det var fler än jag som äger den boxen :) ..

hehe mja det blir ju en aningen biligare .. tror min R1-box gick på 2.300kr sammanlagt hehe :surprised: ..

denna madman boxen kommer kosta drygt 1000-1100kr +/-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

• Skapa nytt...