Hoppa till innehåll
Anime.se

Wolf's Rain


Wilcon
 Share

Rekommenderade inlägg

Jora, visst har man sett Wolf's Rain. Helt unberbar serie faktiskt.

Minns dock att jag blev lite förvirrad mot slutet...

 

Kiba är en otrolig drivande karaktär. Och karaktär har han, det måste man säga. Gillar honom skarpt. Gillar alla karaktärer faktiskt, så otroligt bra utformade.

 

Fint och seriöst inlägg också, me digg! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 5 months later...
Kanske värt att köpa den!! Jag fastnade för den när jag läste om handlingen!! Fast jag får se när jag kan köpa den..en massa andra serier måste avslutas först!! :)

 

Den är värd det ;)

Gillar du serier med temat "världens undergång" och lite mystiska händelser/slut så kommer du gilla den, garanterat. Stor kvalité på både bild och ljud :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Som topic! Har googlat lite och hittade på Wikipedia att hon var artificiellt framställd av en "Lunar Flower".

 

Är detta 1000% tillitligt? Tänkte att någon kanske skulle kunna spola fram i eran DVD om ni har en och se om det kommer upp någonstans vad hon är gjord av. Är ganska skitviktigt att det blir rätt ;)

 

Hoppas ni tar er tid att hjälpa mig, då jag inte har tillgång till serien Wolf's Rain, som för övrigt är en hejdundrandes bra serie! :)

 

 

tack på fürhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej! ;)

 

Har tittat lite mer nu, och sökt på "Moonflower", vilket borde vara samma sak som "Lunar Flower". Men det finns åtskilliga olika varianter av just denna blomma verkar det som ;< Vet ni om man får se nån bild på den blomman i serien? vill gärna att det ska vara rätt sort.

 

 

...kanske borde vända mig till ett trädgårdsforum för mer inbitna florister:P

 

Men det verkar som om det är en 'Epiphyllum oxypetalum' jag är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå man får se blomman flera gånger i serien, fält med såna till och med. Har den dock inte på datorn utan liggandes utbränd på en DVD så jag kan inte ta någon printscreen. :<

 

Det där är väl en blek version av blomman, dom är rosa egentligen.

 

wolfs_rain_01-1280.jpg

 

Såna skulle jag kunna tänka mig att det är i verkligheten.

 

Dogwood_flowers.jpg

 

 

Men jag vet absolut inget om blommor så, och lyckades inte googla fram någon bra bild på blommorna från serien.

 

Snygg box btw!

WolfsRain.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://pici.se/?36594

http://pici.se/?36598

 

 

är vad jag fått fram nu.

 

Vad är det du säger? är de rosa? q_q ARGH!

 

 

 

JockeII

Hur fixade du till så bilderna visades rakt i posten? img blev slaktat av forumet :z

 

 

 

 

 

...märke nu att en admin hade putsat till min så fina försvenskade och felstavade (ja på svenska) rubrik!

 

/slag på handen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är nästan 100% på att dom är helrosa, kanske lite vitt i dom med.

 

Och du gör rätt med dina img-koder men du kan inte länka direkt till Pici-sidan så, utan du måste länka till denna:

 

Bild-URL:

 

http://pici.se/pictures/lqmOBU.jpg <--------

 

 

Borde ju vara någon på forumet som har Wolf's Rain liggande och kan ta en printscreen. :/

 

Btw, usch på försvenskningar. :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är nästan 100% på att dom är helrosa, kanske lite vitt i dom med.

 

Och du gör rätt med dina img-koder men du kan inte länka direkt till Pici-sidan så, utan du måste länka till denna:

 

Bild-URL:

 

http://pici.se/pictures/lqmOBU.jpg <--------

 

 

Borde ju vara någon på forumet som har Wolf's Rain liggande och kan ta en printscreen. :/

 

Btw, usch på försvenskningar. :<

 

 

okej tackar! ;)

 

 

tänkte vara lite fräck och köra en försvenskning, men blev att må lite illa IRL. Inga mer hädan efter, yakusoku!

 

 

 

Btw, hur tar men en screenshot i en film!

 

 

SCOOP!

Kolla på de sists ~5 sekunderna, ligger en blomma i vattnet! Eureka!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är bara att ha framme filmen i Mediaplayer Classic eller vad du nu använder, och sen trycka på printscreen på tangentbordet. Har för mig att det inte fungerar i WMP dock, och inte heller i MPC om du använder Overlay Mixer.

 

Annars har Halii Media Splitter en inbyggd funktion för att ta skärmdumpar av filmer, likaså VLC har det.

 

1ivZQ0.jpg

 

Där ja. Fast var dom verkligen så vita, var inte vad jag hade för mig. :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte syns så bra men bladen "runt" om blomman, dvs de som bildar knoppen när den stänger sig är rosa ;) Sen så finns det tydligen massor av olika "Lunar Flower" sorter. Det kanske förekom andra på ängen du talade om. Men det var just den blomman i introt som jag var ute efter! :)

 

 

JockeII tack för all hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...