Hoppa till innehåll
Anime.se

Wolf's Rain


Wilcon
 Share

Rekommenderade inlägg

Nå? Vad tycker ni om denna underbara anime?

Jag tycker den är helt genial, det "nya" slutet slog verkligen serien upp på topp. Mysiga karaktärer, ovanlig men bra musik, en herrejösses bra story samt riktigt fina animationer, eller?

 

För er som inte sett serien finns en kort beskrivning här

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

jag gjorde det inte, jag känner mej då förvirad på slutet men serien är utmärk bra.

 

Själva grejen med "paradise", var att världen skulle "återfödas" på nytt, och därmed måste alla levande ting dö ut för att detta ska gå(därför dog preson för person). I slutet såg man att världen började återskapas, dock fanns ett ting kvar, Darcias öga, den korrupterade och förgiftade "återskapningen" och därmed fick vi den värld vi lever i idag(detta är alltså paradiset, dock den "förgiftade" versionen). Man såg till slut att Kiba och vännerna gick runt i dagens samhälle, utan att känna varandra, och utan att minnas att de en gång var vargar(liknande saker nämndes i den där indianbyn de besökte).

 

Hoppas det fick dig att förstå lite iaf, jag är så dålig på att förklara :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir lite nyfiken.

 

Vad är det ni tycker är så bra med den?

 

Jag tyckte den var lite för allvarlig och grå, samt det mesta av dialogen kändes lite torr. Men det var nog för att jag, som sagt, saknade humorn.

 

Du säger exakt varför vissa gillade den. Den var allvarlig rakt igenom. Ingen humor mer än vad som kan förekomma i en domedagsvardag och så var det inte en dialog. Det var oftast flera i en dialog. De pratade dubbeltunga och allt var om filosofiska betraktelser av dagens samhälle och våran tro.. Skön serie som tar upp det vi tror på, det vi saknar och det, det vi vill skall ske, och våra motgångar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

lätt bland dom bästa serierna jag har sett.. Wolf's Rain är ett konstverk, dom som inte har sett borde se den... älskar den.. blev lite lessen dock när dom inte släpte avsnitt 27 - 30 ett tag där... i typ 3 - 4 månader lr vad det nu var...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Var på Crux Anime's animevisning i helgen. Då visade dom ungefär 6 avsnitt av Wolf's Rain.

 

Handlingen i Wolf's Rain utspelar sig i en värld där vargar finns i legender och inte i verkligheten enligt människorna. Men sanningen är att vargarna gömmer sig och lurar människors ögon till att tro att vargarna är människor. Av en slump möts fyra vargar: Kiba, Hige, Tsuma och Toboe. De slår sig ihop för att bege sig till "Paradiset" (Rakuen) en plats som i vargarnas sägner sägs vara en vargarnas fristad.

 

Wolf's Rain släpptes 2003 så den är relativt ny. Det är Bandai Vision och Bones (ändrat) som står för produktionen.

 

Wolf's Rain känns lite som en fräsch fläkt för mig eftersom den är lite annorlunda mot vad jag tidigare sett. Ett plus är ju också att det är en av de snyggaste animerna jag sett.

 

Två covers:

wolfs_rain2.jpg

img1041557014.jpeg

 

Någon mer som uppmärksammat Wolf's Rain? Om inte så ta och kolla upp den! Serien består av totalt 30 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...