Hoppa till innehåll
Anime.se

Vill man ändra några anime slut??


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena jag undrar om någon alltid tycker att en anime film slutar perfekt. Om inte så tycker jag man ska skriva vilken anime film man vill ha ett annat slut på och varför... och ett exempel på slut. Tex

 

Jag gillar verkligen tenchi muyo serierna och jag blir lika arg eller besviken när jag har kommit till det sista avsnittet och att Tenchi inte har några starka känslor för nån ännu... personligen tycker jag att han ska bli tillsammans med Ryoko för hon träffar han först nästan i alla serier (nästan) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, man ska ändra slutet på Jag ska bli en ängel! (tenshi ni narumon) och [/i]Din efterlängtade evighet[/i] (eller "kimiganozomueien" för er som inte vet vad den animéns titel betyder). Typiska irriterande slut.

 

Du har så rätt.... Slutet i Kimi ga Nozomu Eien var irriterande~_~

Men den e så bra i övrigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slut är elaka... framför allt dåliga sådana... Framför allt när man köpt den från början riktigt lovande och bra, men ditintill osedda serien...

Noir, t.ex...

Hellsing är ett annat praktexempel. Varför följde man inte mangan utan hittade på ett missfoster till story-val??? Trots det är den fortfarande otroligt cool, men..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

andra exempel är:

Sc-ry-ed

E´s Otherwise

tokyo underground

Neon Genesis Evangelion (efter att ha sett filmen så blir man ännu mer förvirrad)

Star Ocean Ex (för att veta fortsättningen på serien måste man köra spelet)

 

Kan säkert rabla upp 20st anime´s till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk hade gärna fått sluta anorlunda...

Tänk på att första avsnittet utspelar sig efter sista avsnittet i serien (eps25). Annars om du har möjlighet skall du läsa mangan. Den forstätter mycket längre än Animen och är ännu inte klar vad jag vet.

 

Jo jag är medveten om att första avsnittet är kronologiskt efter de andra de är därför man VET... men hur...

antar att jag får läsa mangan :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker inte anime serier ska få sluta.... hatar när dom slutar som Onegai twins, Onegai teacher och Ai Yori Aoshi gör.. vill inte att dom ska sluta :( :( :( :(

 

Jo herreje. Gud bevare mig för evighetsserier. Visst finns det gyllene undantag, men om japanerna hade varit lika evighetsseriekära som amerikanarna hade aldrig animé erövrat världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något som jag tyckte var rätt coolt är att dom ju bestämde sig för att i princip göra om slutet på kenshin.

 

Tv-seriens slut var ju sjukt intetsägande och allmänt skräpigt, men sen när dom kom med den nya oavn och fixade ett helt nytt slut så blev helt plötsligt allting riktigt bra. Måste säga att jag var mycket skeptisk på en oav som skulle avsluta kenshin, men blev grymt överaskad och tyckte att den nya oavn hade bra mycket högre klass än stora delar av serien (allt utom kyoto delen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att det känns rätt meningslöst att gnälla om sluten på animeserier. Det finns inga dåliga slut, man kan bara tycka mindre om vissa än andra.

 

Det enda undantaget när det blir som med t.ex. NGE, när slutet blir lidande p.g.a. tids och pengabrist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snarare tidsbrist och brist på vilja att ljuga mer. Evangelion var ju det mest perfekta och välslipade slut som någonsin uppfunnits.

 

Nu har ju jag förstås inte sett slutet på NGE än, men har hört från zaffe (och några andra) ett otal gånger hur mystiskt slut det är. Ska bli kul att få en egen uppfattning om det sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är personligen inte så förtjust i slutet på filmatiseringen av Nausicäa. Jag säger inte vad som händer för de som inte har sett filmen, men det hade kunnat göras mycket bättre. Vad jag har förstått så var Miyazaki själv inte vidare glad i den nödlösning de var tvungna att smälla ihop då det "riktiga" slutet i mangan fortfarande låg långt fram i tiden.

 

Annars så tycker jag att anime utmärker sig med att över lag ha mycket bra slut, bra mycket bättre än vad som är vanligt i västerländska serier och filmer. Undantagen blir naturligtvis de animeserier där pengar/intresse tar sinar innan idéerna gör det och serien bara slutar tvärt av med mängder av ouppnystade trådar, men men, det får man leva med...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med om slutet på Nausicaä, jag kom till den här tråden för att skriva om det faktiskt :)

 

Gillar inte heller OAVer som bara är "utplock" ur manga, sällan man hinner känna något för figurerna och har man inte läst mangan blir man bara förvirrad. Exempel: RG Veda och Angel Sanctuary.

Gemensamt för dessa är att de slutar för tidigt

 

Niea_7 hade ett menlöst slut i mitt tycke. Hela serien var långsam och så, jag förväntade mig ingen action, men det kändes som om alla figurer bara traskade vidare i sina uppkörda spår. Inget hände och om det var meningen att fånga någon speciell känsla förutom allmän apati tycker jag inte de lyckades bra med det heller. Och sista avsnittet var extremt segt dessutom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart på sista avsnittet av Gantz i går (eps 26). Där var det ett riktigt uselt slut, de struntar helt i mangan och hittar på ett eget slut. Om jag tolkar slutet rätt så blir det inga mer episoder av Gantz :(. Man kan ju hoppas att man har fel. Kom även att tänka på "Tenjou Tenge" också. Riktigt kasst slut, visst slutar den lyckligt men helt fel om man jämför med mangan som ännu inte är slut. Det kommer en OVA nu till våren, får se vad de kan hitta på då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, man ska ändra slutet på Jag ska bli en ängel! (tenshi ni narumon) och [/i]Din efterlängtade evighet[/i] (eller "kimiganozomueien" för er som inte vet vad den animéns titel betyder). Typiska irriterande slut.

 

Du har så rätt.... Slutet i Kimi ga Nozomu Eien var irriterande~_~

Men den e så bra i övrigt...

 

suck jag blir besviken, din efterlängtade evighet har ju ett skit bra slut!...smisk ska ni ha =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...